Wat is er nieuw

Mijn Elegance expert 100 (Aquaboy)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquaboy
  • Startdatum Startdatum
Mooie bak!

Haal je javavaren uit de bodem. Ze doen het beter met de wortelstok (daar is een naam voor?) boven de bodem. Je kan ze ook op je hout binden. Ze groeien daar op den duur op vast en ziet er mooi uit.

Bedankt voor de tip!
Maar er zit al javamos op mijn hout wordt dat dan niet te veel?
En moet er nog iets bij van hout etc?
Of bewaar ik best die zwem ruimte?

In principe kan dat prima naast elkaar op het hout. Javavaren groeit minder snel dan het mos. Mos groeit als een gek en zul je toch regelmatig beetje in toom moeten houden.
Ook het javavaren zal zich op den duur gaan voortplanten. Er komen dan kleine blaadjes met wortels aan de puntjes van de bladeren. Deze kan je als ze groot genoeg zijn weer ergens opbinden.

Tja wat je mooi vind. Gewoon even rustig kijken of het er mooi bij past en waar je het op je hout wil hebben. Past t niet mooi iets erbij halen. Javavaren hecht zich ook op stenen en eventueel op je achterwand, dus je hebt genoeg keuze. En je kan het even proberen, denk je over een paar dagen ik vind het toch niet zo mooi kun je hem er gewoon weer afhalen, zo snel hecht t niet. Btw de javavaren is echt een dankbare plant, het kunnen schitterende bossen worden, en zijn niet heel veeleisend.

Volgens mij kan javavaren gerust ook in het grind groeien hoor, als ik het cliché even aan de kan mag schuiven, mijn varens groeien beter in het zand dan op het hout.

Ik begreep dat de donkere wortels er ook wel in konden maar de dikkere wortelstok niet. Wat ik na een beetje googelen ook lees is dat hij t met de dikke wortel stok in de bodem best een half jaartje volhoudt maar uiteindelijk toch zal afsterven.

over ik weet mag de wortelstok niet in de bodem maar ja zoals met veel zaken hoor je verschillende meningen😉

Volgens mij kan javavaren gerust ook in het grind groeien hoor, als ik het cliché even aan de kan mag schuiven, mijn varens groeien beter in het zand dan op het hout.

Btw, ik vraag me af waarom die dan niet in de bodem zou mogen staan? Krijgt de wortelstok dan te weinig zuurstof of.....................:S

Tetra soorten is dat iets voor jou?
de citoentetra is naar mijn mening één van de mooiste tetrasoorten!
Ik vind dan weer de keizer tetra 1 van de mooiste en daar heb je er nu ook al 3 varianten in.:smitten::smitten::smitten:

Ik heb net een geavanceerde test gekocht om nauwkeurig te testen of de waterwaarden goed zijn.
Wel wat anders dan die teststrips 😀
1496483844823626372324.jpg

Ik heb net een geavanceerde test gekocht om nauwkeurig te testen of de waterwaarden goed zijn.
Wel wat anders dan die teststrips 😀
Bekijk bijlage 14740
Deze heb ik ook nieuw gekocht en ik kan er niet mee werken, Ik vul 2 flesjes met het water uit de bak en in het linkse flesje doe ik verder niets en in het rechtse flesje doe ik de hoeveelheid voorgeschreven druppels in en wacht dan geduldig tot de tijd verstreken is en ik zie niets van verandering daarom na 5 keer testen gedaan gebruik ik dan maar terug de test strips van eSHa.
Dus wat doe ik eigenlijk verkeerd ????? kan iemand mij dit uit leggen aub ?

Ziet er al goed uit!:thumbs:

Deze heb ik ook nieuw gekocht en ik kan er niet mee werken, Ik vul 2 flesjes met het water uit de bak en in het linkse flesje doe ik verder niets en in het rechtse flesje doe ik de hoeveelheid voorgeschreven druppels in en wacht dan geduldig tot de tijd verstreken is en ik zie niets van verandering daarom na 5 keer testen gedaan gebruik ik dan maar terug de test strips van eSHa.
Dus wat doe ik eigenlijk verkeerd ????? kan iemand mij dit uit leggen aub ?
Welke test heb je gedaan?

Ik ga een paar tests opschrijven zodat je kan zien hoe het toch wat schommelt.

22 Mei 2017:
No3 = 25.
No2 = 0.
GH > 14.
KH = 3.
PH = 7,2.
Chloor = 0. en dit is toch altijd hetzelfde dus dit ga ik er niet meer bij vermelden.

25 Mei 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 14.
KH = 6.
PH = 7,2.

28 Mei 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 7.
KH = 3.
PH = 7,2.

1 Juni 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 7.
KH = 6.
PH = 7,2.

3 Juni 2017.
No3 = 25.
No2 =0.
GH >14.
KH = 6.
PH = 7,2.

Ik heb gisteren wel 50% water ververst maar zoals je kunt zien schommelt de nitraat tussen de 25 en de 50.
Ik heb vreemd genoeg nog niet nietrietpiek gekregen ook niet na zoveel tijd wat raar is.
GH schommelt ook tussen 7 en 14.
KH schommelt ook tussen 3 en 6.
En mijn PH staat van in het begin altijd op hetzelfde 7,2.

Ik weet dat er veel mensen tegen test strips zijn omdat die niet echt betrouwbaar zijn doch ik heb ook al gehoord van sommige dat die dat het liefst gebruiken.
Wel heel raar dat ik mijn water niet naar behoren kan testen met mijn nieuwe JBL koffer testset want dan zou ik geheel andere resultaten te zien krijgen ben ik zeker van.

Johnny , Misschien eerst eens heel de gebruikshandleiding lezen 😀😀:sorry:
Heb ik gedaan stefan en dan nog kleurt mijn water bijna niks dus ik kan niet zien welke kleur het normaal zou moeten hebben.

Ik ga een paar tests opschrijven zodat je kan zien hoe het toch wat schommelt.

22 Mei 2017:
No3 = 25.
No2 = 0.
GH > 14.
KH = 3.
PH = 7,2.
Chloor = 0. en dit is toch altijd hetzelfde dus dit ga ik er niet meer bij vermelden.

25 Mei 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 14.
KH = 6.
PH = 7,2.

28 Mei 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 7.
KH = 3.
PH = 7,2.

1 Juni 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 7.
KH = 6.
PH = 7,2.

3 Juni 2017.
No3 = 25.
No2 =0.
GH >14.
KH = 6.
PH = 7,2.

Ik heb gisteren wel 50% water ververst maar zoals je kunt zien schommelt de nitraat tussen de 25 en de 50.
Ik heb vreemd genoeg nog niet nietrietpiek gekregen ook niet na zoveel tijd wat raar is.
GH schommelt ook tussen 7 en 14.
KH schommelt ook tussen 3 en 6.
En mijn PH staat van in het begin altijd op hetzelfde 7,2.

Ik weet dat er veel mensen tegen test strips zijn omdat die niet echt betrouwbaar zijn doch ik heb ook al gehoord van sommige dat die dat het liefst gebruiken.
Wel heel raar dat ik mijn water niet naar behoren kan testen met mijn nieuwe JBL koffer testset want dan zou ik geheel andere resultaten te zien krijgen ben ik zeker van.
Open er anders even een topic over😉

Je hebt wel nitraat, dus her aquarium is denk ik al wel opgestart.

1496498289632626372324.jpg
14964983098481884831947.jpg
Net wat vissen gekocht!
Het koppeltje goerami's en de vijfstreepbarbelen!

Een kleine update van de bewoners van mijn aquarium(met dank aan mijn vader:thumbs::foto:)
DSC_0528.jpg
DSC_0500.jpg
DSC_0483.jpg
DSC_0482.jpg

Zeker doen!
Het zijn echt prachtige vissen:smitten:

Heb er vandaag bij de LFS nog bij staan dromen, voor het eind van het jaar moet ik hier een bak hebben die het mogelijk gaat maken.
Prachtige dieren! Veel plezier ervan!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan