Volgens mij kan javavaren gerust ook in het grind groeien hoor, als ik het cliché even aan de kan mag schuiven, mijn varens groeien beter in het zand dan op het hout.
Volgens mij kan javavaren gerust ook in het grind groeien hoor, als ik het cliché even aan de kan mag schuiven, mijn varens groeien beter in het zand dan op het hout.

IK heb geen ideeBtw, ik vraag me af waarom die dan niet in de bodem zou mogen staan? Krijgt de wortelstok dan te weinig zuurstof of.....................![]()
Krijgt de wortelstok dan te weinig zuurstof of.....................![]()
Ik vind dan weer de keizer tetra 1 van de mooiste en daar heb je er nu ook al 3 varianten in.Tetra soorten is dat iets voor jou?
de citoentetra is naar mijn mening één van de mooiste tetrasoorten!

Deze heb ik ook nieuw gekocht en ik kan er niet mee werken, Ik vul 2 flesjes met het water uit de bak en in het linkse flesje doe ik verder niets en in het rechtse flesje doe ik de hoeveelheid voorgeschreven druppels in en wacht dan geduldig tot de tijd verstreken is en ik zie niets van verandering daarom na 5 keer testen gedaan gebruik ik dan maar terug de test strips van eSHa.Ik heb net een geavanceerde test gekocht om nauwkeurig te testen of de waterwaarden goed zijn.
Wel wat anders dan die teststrips 😀
Bekijk bijlage 14740
Welke test heb je gedaan?Deze heb ik ook nieuw gekocht en ik kan er niet mee werken, Ik vul 2 flesjes met het water uit de bak en in het linkse flesje doe ik verder niets en in het rechtse flesje doe ik de hoeveelheid voorgeschreven druppels in en wacht dan geduldig tot de tijd verstreken is en ik zie niets van verandering daarom na 5 keer testen gedaan gebruik ik dan maar terug de test strips van eSHa.
Dus wat doe ik eigenlijk verkeerd ????? kan iemand mij dit uit leggen aub ?
Johnny , Misschien eerst eens heel de gebruikshandleiding lezen 😀😀Dus wat doe ik eigenlijk verkeerd

Heb ik gedaan stefan en dan nog kleurt mijn water bijna niks dus ik kan niet zien welke kleur het normaal zou moeten hebben.Johnny , Misschien eerst eens heel de gebruikshandleiding lezen 😀😀![]()
Open er anders even een topic over😉Ik ga een paar tests opschrijven zodat je kan zien hoe het toch wat schommelt.
22 Mei 2017:
No3 = 25.
No2 = 0.
GH > 14.
KH = 3.
PH = 7,2.
Chloor = 0. en dit is toch altijd hetzelfde dus dit ga ik er niet meer bij vermelden.
25 Mei 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 14.
KH = 6.
PH = 7,2.
28 Mei 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 7.
KH = 3.
PH = 7,2.
1 Juni 2017.
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 7.
KH = 6.
PH = 7,2.
3 Juni 2017.
No3 = 25.
No2 =0.
GH >14.
KH = 6.
PH = 7,2.
Ik heb gisteren wel 50% water ververst maar zoals je kunt zien schommelt de nitraat tussen de 25 en de 50.
Ik heb vreemd genoeg nog niet nietrietpiek gekregen ook niet na zoveel tijd wat raar is.
GH schommelt ook tussen 7 en 14.
KH schommelt ook tussen 3 en 6.
En mijn PH staat van in het begin altijd op hetzelfde 7,2.
Ik weet dat er veel mensen tegen test strips zijn omdat die niet echt betrouwbaar zijn doch ik heb ook al gehoord van sommige dat die dat het liefst gebruiken.
Wel heel raar dat ik mijn water niet naar behoren kan testen met mijn nieuwe JBL koffer testset want dan zou ik geheel andere resultaten te zien krijgen ben ik zeker van.
Dat ga ik vanavond doen Ruben want moet nu weg,gaan werken,nog een fijne dag en tot later.Open er anders even een topic over😉
Je hebt wel nitraat, dus her aquarium is denk ik al wel opgestart.
)Dankje!😀Mooi hoor!

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.