Wat is er nieuw

Mijn gele vriendjes (JWdeBruijn)

JWdeBruijn

Well-known member
Lid geworden
5 april 2024
Berichten
555
Leeftijd
77
AF001a.jpg
 

Bijlagen

  • AF001a.jpg
    AF001a.jpg
    286.2 KB · Weergaven: 50
  • AF002a.jpg
    AF002a.jpg
    257.8 KB · Weergaven: 52
Mooi om te zien dat je je vriendjes nog hebt John. En nog steeds veel Javavaren zo te zien:thumbs:
 
Bakje van 40x40x80cm. Foto is van 2011. Toen was ik 'stuf' aan het uitproberen.
 

Bijlagen

  • AF005a.jpg
    AF005a.jpg
    248.6 KB · Weergaven: 73
Welkom terug. Nog steeds dezelfde vissen en achtergond als jaren terug. 🙂
 
Ik ga maar niet vragen of dat is bevallen:DD😉
HaHa. Daar dacht ik niet aan. Het betekend van alles. Wat ik bedoelde was dingen uitproberen.
 
Mooie vissen en veel humor bij je foto's!
 
AF004d.jpg
 
Heb je vaak nakweek van de vissen John?
 
Heb je vaak nakweek van de vissen John?
Niet meer. Ik laat het nu meestal gaan. Vaak zie je dat een enkele het wel overleeft. Soms kweek ik nog. Dan ga ik bv naar Verduin toe om een mooi mannetje uit te zoeken. Nieuw bloed. Ik vind het leuk om bv een totaal gele te matchen met eentje die niet helemaal geel is om te zien wat er uitkomt. Sommigen hebben iets meer blauw in de vinnen dan anderen. Of ze zijn net iets hoger gebouwd.
 
Ik kan niet meer gaan, maar verduyn is toch wel een gegeven.
Vangen precies de vis die je aangeeft, wel altijd in het begin een beslagen bril en moet ik 2 lagen kleding aan de kapstok hangen.
Alleen al de malawigeur herinner ik me nog.
Zeg altijd hartelijke groeten aan catrien verduyn, haar vader reed me meestal met me piepschuimendoos vol nieuwe mbunas naar station alexander en dan kon ik weer met de trein naar amsterdam.
 
Ik kan niet meer gaan, maar verduyn is toch wel een gegeven.
Vangen precies de vis die je aangeeft, wel altijd in het begin een beslagen bril en moet ik 2 lagen kleding aan de kapstok hangen.
Alleen al de malawigeur herinner ik me nog.
Zeg altijd hartelijke groeten aan catrien verduyn, haar vader reed me meestal met me piepschuimendoos vol nieuwe mbunas naar station alexander en dan kon ik weer met de trein naar amsterdam.
Ja. Ik ben ook dik tevreden met Verduin. Haha, ja bekent. Was behoorlijk warm en de bril beslagen. Telkens als ik er was nam ik de tijd om alles in me op te nemen. Was voor mij tegelijk een soort van uitstapje.
 
Veel van wat ik al eerder gepost heb post ik opnieuw. Ik kan voorlopig vooruit. En natuurlijk wat er bij komt.
 
Elseviers Aquariumgids. Toen ik met Malawi cichliden begon waren er nog maar een handjevol te krijgen. Pseudotropheus auratus was mijn favoriet. Ik zag ze voor het eerst bij een loodgieter in de Pijperstraat Crooswijk. Hij heeft me het één en ander verteld. Ik was op slag verkocht. Ik denk dat ik toen net in de twintig was. Ze heten toen nog Nyasa cichliden.
 

Bijlagen

  • AF005e.jpg
    AF005e.jpg
    207.4 KB · Weergaven: 41
  • AF005d.jpg
    AF005d.jpg
    241.2 KB · Weergaven: 42
  • AF005f.jpg
    AF005f.jpg
    219.3 KB · Weergaven: 39
Mooie plaatjes John en ondanks mn leeftijd kan ik me enkele herinneren van voorheen.

Ik heb ook nog veel "oudere" boeken en ze zijn niks waard maar toch altijd leuk om te hebben als naslagwerk.
 
Mooie plaatjes John en ondanks mn leeftijd kan ik me enkele herinneren van voorheen.

Ik heb ook nog veel "oudere" boeken en ze zijn niks waard maar toch altijd leuk om te hebben als naslagwerk.
Ik laat deze bladzijden van Elzeviers Aquariumgids zien omdat dat was zo`n beetje het enige op gebied van Malawi (Nyasa) cichliden dat er bekend was. Pas later kwamen er meer foto`s van deze cichliden in boeken voor. Je had in die tijd dus weinig info hier over. Ik heb ook veel boeken van cichliden die ik voor geen goud weg zou doen. Daar heb ik ook foto`s van gepost. Kom ik ze tegen dan post ik ze weer.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan