Wat is er nieuw

Mijn inspiratie is weg aquatlatis aquatable

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoeyRoos
  • Startdatum Startdatum
J

JoeyRoos

Guest
Hallo Iedereen

Ik heb jaren lang aquariums gehad met hele mooie resultaten.
Maar ben verkocht aan een aquarium van aquatlantis, de aquatable.
hij komt in een zeer rustige plek in huis te staan, en is volledig tringilings gedempt. het gaat om de nieuwe aquatable met led hij is 1 meter bij 63 en 55 cm hoog. hij is bestelden is over een week of 3 bij mij thuis.
Ik heb alleen een probleempje, het grind en denerle voedings bodem is al binnen, even als en co2 systeem en led controller, alleen hoe verder. ik heb geen inspiratie meer met wat ik er in wil een mooie grote steen is mooi maar vind 70 euro voor 1 mooie lange steen net te veel. hebben jullie ideeen, verder zoek ik een plantje dat dicht begroeid is en over de bodem trek als een gras mat, wie heeft er ideeen??

Meestal maak je je inrichting bij je beoogde visbestand, kan je ons daar iets over vertellen. Is het je bedoeling natuurlijk te laten lijken? Probeer eens wat met een mooi groot stuk hout of een stapel stenen=grotjes. Ook moet je kijken naar wat planten uiteraard, misschien moet je ook een beetje wachten tot je hem hebt en dan alles indelen, je kan lastig alles precies maken zoals je zou willen.

Over de prijs van die stenen, gewoon tuinstenen van 30 cent per kilo kunnen meestal wel, tenzij ze de waterwaarden beinvloeden. Gewoon even goed uitkoken en je zit goed.

Is dat deze tafelbak?
En ga je die gebruiken als salontafel?
Dat zal de keuze van je visbestand zeker be�nvloeden.

Veel vissen vinden beweging?schaduwen boven zich bedreigend.

ECfDsjvd2BhF0oBam2jX5GF53T6awR6S.jpeg

Zou voedingsbodem achterwege laten.

Tafel ziet er wel gaaf uit... (ook al is die misschien minder geschikt als aqua)

Misschien kun je zelf een soort van steen maken met pur (zoek op achterwanden etc) ben je waarschijnlijk wel goedkoper uit

Heb ze altijd prachtig gevonden.....een goede vriend van me had er zelf 1 gebouwd....eerst als aquarium in gebruik, later als paludarium met niet alleen vissen maar tevens kikkers/slamanders....echt mooi om te zien.

Ik weet nog dat het moeilijk was de juiste vissen te kiezen....met name omdat je er schuin naar beneden in kijkt.

Van boven gezien "brede" vissen en oppervlakte zwemmers komen het beste "in zicht"

Voor beplanting niet te hoog gaan, hooguit in 1 a 2 hoeken. Bij een donkere bodem zie de vissen bijna niet meer.
Houd een groot oppervlakte met alleen bodemmateriaal "open". Hou er rekening mee dat je vissen bijna niet ziet in/boven beplanting.

Voor lage beplanting kun je de kleine zwaardplant gebruiken.

wat ik wil zijn wat mooi gekleurde killie visjes die zag ik vvd week in die speciaal zaak,
deze tafel is het alleen dan het nieuwe type met led volledig in een kleur.
de bak is ook helemaal trillings gedempt, de bodem word zwart en een koreltje wit.
verder gewoon wat platjes gupies black mollies evt wat neon tetras en wat labirint mischien.
hij komt op een hele rustige plek te staan in het huis

Denk erwel om dat somige layrintvissen en oppervalktevissen lucht boven het wateroppervlakte moeten hebben, dat gaat niet in zo'n bak.Drijfplanten ook niet maar is nog wel op te lossen met slierten vallisneria oid langs de oppervlakte.

Waarom kies je dan niet voor een gewoon aquarium met meer mogelijkheden als je de tafel toch amper gaat gebruiken? Of wil je gewoon iets om de blits mee te maken? Kan hoor, niets mis mee, maar ik vraag me af waarom je voor zoiets gaat als je ook voor meer diervriendelijke opties kunt kiezen.

Black Molly's passen qua waterwaardes en temperatuur niet bij de rest van je beoogde bestand.

Labyrinthvissen zijn over het algemeen rustige vissen die op hun rust gesteld zijn. Dit combineert niet goed met drukke vissen zoals platy's (platjes zijn wat anders) en guppen.

Hallo Iedereen

ik zit hier en daar gewoon wat te kijken, en liep vandaag tegen stenen en hout aan.
tevens hadden ze hier een tafel staan en mocht ik passen,
over dat er lucht moet zijn boven het water klopt en dat zit hier ook voldoende alleen het vierkante bakje niet.

En Nienepien, dit is wel een dier vriendelijke keuze, de nieuwe tafel is volledig trillings gedempt, de bovenkant van de tafel is spiegel en licht vrij waardoor er geen schaduwen kunnen komen aan de boven kant, en het tafelblad zit niet gefixeerd op het aquarium en hangt tevens in railsen met trilling dempers,waneer je je glas of dergelijke er op zet krijgt het water geen trilling maar word dat geabsorbeerd,
en ja ik wilde er wat speciaals bij,

nog een paar weken wachten en dan is hij er eindelijk.

Hallo Iedereen

ik zit hier en daar gewoon wat te kijken, en liep vandaag tegen stenen en hout aan.
tevens hadden ze hier een tafel staan en mocht ik passen,
over dat er lucht moet zijn boven het water klopt en dat zit hier ook voldoende alleen het vierkante bakje niet.

En Nienepien, dit is wel een dier vriendelijke keuze, de nieuwe tafel is volledig trillings gedempt, de bovenkant van de tafel is spiegel en licht vrij waardoor er geen schaduwen kunnen komen aan de boven kant, en het tafelblad zit niet gefixeerd op het aquarium en hangt tevens in railsen met trilling dempers,waneer je je glas of dergelijke er op zet krijgt het water geen trilling maar word dat geabsorbeerd,
en ja ik wilde er wat speciaals bij,

nog een paar weken wachten en dan is hij er eindelijk.

Smaken verschillen uiteraard, maar ik ben bang dat je je vissen niet echt gaat zien boven een donkere bodem. Maar uiteraard je bent vrij in je keuze...

Dankje Zap
ik zal er rekening mee houden dank voor de tip.
de tips zijn uitenraard welkom

En ? Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Ook ben ik benieuwd of de bovenplaat niet ondoorzichtig wordt a.g.v. condens.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan