Wat is er nieuw

Mijn Juwel Rekord 600 (Donald72)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Donald72
  • Startdatum Startdatum
Je kunt als je je foto's bekijkt op photobucket de link die achter IMG staat kopi�ren en hier plakken. Zo dus:a-nwW27_84kIdhjSGo25N99bdFAyryVU.jpeg

Over je aquarium zelf: kun je vertellen wat je er allemaal in zit?

Bedankt voor de tip!

Mijn visbestand is:
2 siamese kempvis (v)
6 neon tetra
2 dwergkreeft, die erg vriendelijk zijn tegen de vissen.

Ik hoop dat de kreeften goed gaan met de Betta. De cpo van mij wilde nog weleens een vis probereb te vangen en al helemaal een met lange vinnen.

Mijn kempvissen hebben nog geen lange vinnen. Komt dat nog?
Heb je verder nog tips? ik ben namelijk een beginner.

Ligt er ook aan welke soort je hebt en of je mannen hebt. Er zijn ook kortvinnige namelijk.
Er zijn nogal wat soorten zoals de Crowntail en de Delta en de Big ear en nog wel meer nog.

Vrouwelijke kempvissen(betta's) krijgen geen lange vinnen, alleen mannen.

Als je de halfmoon hebt dan hebben de vrouwen best wel redelijke vinnen vind ik maar ja niet echt heel lang.

Hoe kan ik zien wat voor soort ik heb?
Welke vissen kan ik er nog bij doen?

Als het niet gaat met mn kreeftjes doe ik ze in een andere bak.

PEIuRrw2oWMeJMaOR35M71tNMJFHttQv.jpeg

Hier een foto van mij kempvissie

22836182531_ff71d0c4ce_k.jpg

Waar komt deze witte gloed opeens vandaan?

update, waterwaarden gemeten en waren allemaal goed. Binnenkort wil ik de bak herinrichten met een stuk kienhout, ook de planten aanpassen zodat het overzichtelijker wordt. Ook heb ik een ancistrus gekocht. Voor de algen.

22735741710_63743f41a9_o.jpg

22505382637_6fa23c3940_o.jpg

22923766235_3e770346c4_o.jpg

22934848231_d758af4e0e_o.jpg

Mooi bakje hoor,zou wel die oesterschelpen wegdoen want die zijn heel scherp dus gevaarlijk voor de vissen.

Hoi John,

Heb ze er gelijk uitgehaald.

22385588673_781a5bb3d3_k.jpg

22588455518_93d2e51373_k.jpg

Ik zie dat mijn planten boven het water uit komen, Wat moet ik doen?

Ziet er leuk uit! Ik ziu de limophila nog door laten groeien, krijg je mooie rode top erop. En dan kun je hem stekken.

Wat is het voordeel van stekken? Helaas groeit deze plant nog niet zo snel...

Door de stekken terug in de bodem te zetten krijg je meer planten. De oude blijft ook gewoon doorgroeien.

Naar mijn mening is een ancistrus niet geschikt voor in een 60 cm aquarium, deze kan wel tot 15 cm groot worden. Dan zou ik eerder voor een otocinclus gaan of een zebraslak. Je moet je trouwens niet teveel voorstellen van het algen eten van een algeneter, de zebraslak die ik eerder noemde is effectiever.

Hoi,

De dierenwinkel adviseerde mij deze algen eter. Ik ging daar dus maar van uit.

Update. De vissen hebben het naar hun zin, wil misschien nog wat andere visjes bij kopen. Heeft iemand suggesties?

22645132907_29fc93bdbf_k.jpg

Steeds meer planten groeien de bak uit 😀
23074654171_e9eb76583a_k.jpg

22645128937_006eedad84_k.jpg

23074650461_1e774146f1_k.jpg

22645125007_3f95eeabad_k.jpg

22442278573_4d815a12f3_k.jpg

Hoe bedoel je, ze hebben het naar hun zin?
Die neon's krijgen een flinke pets licht op hun kop, wat bij mijn weten onwenselijk is.

Het licht valt erg op in de foto ja. In het echt wat minder. Ook hebben ze genoeg schuilplaatsen waar het schemer is.

Voor de neons, maar ook voor de betta is het prettig om wat drijfplantjes te hebben. Ikzelf heb valisneria over de hele bak doorlopen wat licht demp en verder ook braziliaans klimop. Deze laatste is een makkelijke groeier en is ook leuk om in de bodem te zetten. Ik zou dus opzoek gaan voor een drijvertje. Voor de rest kan er nog wel een schooltje kleinblijvende corydoras in.

edit: wat is er met de neon, linksmidden op de 4de foto gebeurd?

Kikkervis zei:
Ik zou dus opzoek gaan voor een drijvertje.
De klimop kan ook doorgroeien aan het oppervlak. Mooi beeld als 'ie doorloopt.

Kikkervis zei:
edit: wat is er met de neon, linksmidden op de 4de foto gebeurd?
Scherp: ziet er niet jofel uit.

Die neon is idd raar ja. Dat viel me de eerste keer ook al op. Ik denk wat beschadiging aan de huid? Wat valt daar aan te doen?

Horen de corydoras niet op zand? Ik heb namelijk grind in mijn bak....

Absoluut zand, of iets fijns wat afgerond is.

Ja daarom denk ik dat een schooltje corydoras geen goede optie is.. nog andere suggesties??

Cory's 'horen' niet perse op zand.. kan net zo goed grind zijn, alleen wel letten op niet al te scherpe korrels. Hoe scherp deze bodem is kan ik zo niet inschatten.
Verder kun je zand verkiezen omdat je het leuk vind te zien hoe ze als een stofzuiger door dat zand razen.

Vandaag een stuk hout en wat plantjes binnengekregen van aquarium plants.com

22679790744_9c6294dcc6_k.jpg

23225552851_b75c0f924d_k.jpg

Wel druk nu in de bak, maar wil in het weekend de inrichting veranderen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan