Wat is er nieuw

Mijn Juwel Rio 240 121 bij 41 x 55 door Giegel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giegel
  • Startdatum Startdatum
G

Giegel

Guest
heey iedereen...

hier komt mijn Juwel Rio 240 die ik a.s. vrijdag avond bezorgd word

alleen ik heb een probleem ik weet nog niet wat voor biotoop ik ervan ga maken
ik ben al een beetje rond aan het kijken om ideeen op te doen
advies zou leuk zijn en tips ook

ik zit er wel aan te denken om me mini haaimeervallen erin te doen en 2 pleco's weet alleen nog niet welke

hier ook me andere bak 80 cm

Hier de Juwel Rekord 800 80 bij 35x45

tja, biotoop of welke biotoop zal je toch echt zelf moeten bepalen...
wat vind je mooi, wat vind je niet mooi...
als je echt geen enkel idee hebt kunnen we van alles roepen.

Zuid-Amerika! Azie! Malawi!

ik heb wel iets gezien hier op het forum bij Robin-s zuid amerikanse bak zoiets lijkt me wel wat
dat vind ik wel mooi

maar wat jij hebt Zwits dat ziet er ook goed uit
dat lijkt me ook wel mooi om zoiets te gaan maken

ik vind toch zelf wel dat er neontetra's in moeten
straks in me 121 cm bak ik vind dat wel iets hebben

en ik heb in die andere bak 80 cm 2 haaienmeervallen die ik dan over wil gaan zetten naar die
121 cm bak
en voor de rest weet ik het nog niet
ga zoiezo zeker verder kijken

ik heb een plant in me 80 cm bak zitten die was klein maar nu is ie behoorlijk groot
denk dat ik ook wel zoiets terug wil in de grootere bak

Heb je de Arius seemani nog?

Die 'minihaaimeervallen' zijn net als zalmen vissen die volwassen op volle zee zwemmen en eens in de zoveel tijd landinwaarts trekken om zich voort te planten. 100% ongeschikt voor zoetwateraquaria en deze exemplaren zullen dan ook niet oud worden.
Er zijn exemplaren van 50 cm. bekend en het zijn scholenvissen dus een 120 cm. bak is veel te klein voor ze.

Mascha&Ivo

ja die heb ik nog steeds
ze doen het nog steeds goed
ik denk dat ze wel een cm of 1 a 2 zijn gegroeit !

En Jones

ik heb der 2 en zodra ik ze in de andere bak heb zitten wil ik er nog
2 halen denk ik
ik vind ze leuk

Giegel zei:
wil ik er nog
2 halen denk ik
ik vind ze leuk
Dat jij ze leuk vindt, vind je belangrijker dat het feit dat het eigenlijk ronduit onverantwoord is deze beesten in een aquarium te houden?

~ Ivo

822252giegel_0_82_iphone_van_george_001.jpg

245334giegel_0_82_iphone_van_george_002.jpg

945775giegel_0_82_iphone_van_george_003.jpg

hier 3 foto's

ja he

en sorry dat ik hem hier op zet had eigenlijk op me andere foto album moeten staan

en zoiets wil ik straks ook in me 121 cm bak denk ik

Giegel zei:
Mascha&Ivo

ja die heb ik nog steeds
ze doen het nog steeds goed
ik denk dat ze wel een cm of 1 a 2 zijn gegroeit !

En Jones

ik heb der 2 en zodra ik ze in de andere bak heb zitten wil ik er nog
2 halen denk ik
ik vind ze leuk

Ik vind het wel jammer dat je het advies van Jones in de wind slaat! De vissen zijn niet geschikt voor een aquarium en jij zegt doodleuk dat je er nog twee bij koopt. Dan denk je dus niet aan het welzijn van je vissen en alleen aan wat jij leuk en mooi vind. Verkeerde manier van aquarium houden..... jammer.
Hoop dat je er nog eens goed over nadenkt.

Ja dat snap ik

Maar ieder zijn ding toch ieder zijn eigen smaak
En als ze niet in een aquarium horen waarom worden
Zedan verkocht in een dieren winkel

Bij hoeben en bij heems in haarlem en heemstede
Of bij de discus ?

tja idd GELD! Goudvissen die meer dan 30cm kunnen worden, worden ook nog steeds in kommen verkocht. Maar als je beter weet moet je daar ook naar handelen, anders ben je niet met het welzijn van de dieren bezig.

Ieder zijn ding, echt waar dat meen je toch niet , waarom kom je hier op het forum om iets te laren toch.
iedereen heeft in het begin die fouten wel es gemaakt maar gaat erom wat je met de kennis in pacht ermee doet

Het is een woord dat hier niet gewaardeerd wordt, maar zoutwatervissen op zoetwater zetten vind ik je reinste dierenmishandeling. Juist als je het zulke leuke vissen vindt zou je ze een beter leven moeten gunnen.

Uberhaupt vissen in een aquarium horen niet
Ze horen ook gewoon in de vrije natuur te kunnen zwemmen
Maakt niet wat voor vis een vis is een vis die horen in de zee
En niet in een aquarium
Als jullie zo gaan doen dan kan ik er het ook

er zit toch wel helderweg verschil in kwestie van smaak en iets ronduit ontverantwoord doen...
4 verschillende scholen met visjes die in dezelfde laag zwemmen is voor sommige een nachtmerrie, maar als je een groot genoeg aquarium hebt, kan het. kwestie van smaak.

de vissen die jij zelfs nog wil uitbreiden (na duidelijk advies) zijn gewoon totaal niet geschikt voor een aquarium.
niks met smaak te maken.

-edit-

las net je antwoord.
het is mij vrij duidelijk dat jij alleen dieren houdt voor je eigen vermaak als je zo'n reactie als net plaatst. het is niet de discussie of het beter is voor een vis om in de natuur te zwemmen of in een aquarium. jij stopt een vis die niet geschikt is voor een aquarium, die veel te groot worden voor je aquarium en niet eens een echte zoetwatervis is, in je bakkie omdat je dat leuk vindt. terwijl je (nu) beter weet.

Giegel zei:
Uberhaupt vissen in een aquarium horen niet
Ze horen ook gewoon in de vrije natuur te kunnen zwemmen
Maakt niet wat voor vis een vis is een vis die horen in de zee
En niet in een aquarium
Als jullie zo gaan doen dan kan ik er het ook
Dat heeft er toch niets mee te maken? Het gaat erom dat je deze vissen, welke in de natuur in brak- en zoutwater voorkomen, in zoetwater wil plaatsen.

http://www.seriouslyfish.com/species/ariopsis-seemanni/
It�s usually found in brackish conditions, but can also withstand full marine and to a lesser, extent, freshwater.
Een brakwater vis dus, welke slecht zoetwater kan verdragen.

Daarnaast, een actieve vis die een goeie 30 cm wordt in een bak van 1,20 meter?

Ja giegel moet zwits gelijk geven ik zou ze sws niet uitbreide en als het je lukt de andere ook een beter huis geven.
en een beetje Open staan voor kritiek het is natuurlijk niet leuk dat je ze weg moet doen maar als ze echt zo groot kunnen worden in zo'n bak denk ik niet dat ze lang en gezond gaan leven.
maargoed je moet dit zelf weten natuurlijk jou bak jou keus.
maar verwacht niet dat de mensen van dit topic heel aardig blijven.
ik kan het mis hebben maar nogals het is jou bak maak er wat van en als je echt goed voor de diertjes Wilt zijn dan zorg je dat ze in een grotere ruimte komen.

groetjes Jeffrey.

Beste Giegel. Ten eerste voel ik me erg gevleid dat je mijn aquarium enigszins als inspiratiebron noemt. Dit omdat ik zelf nog geen jaar met de hobby bezig ben en voor die tijd nog nooit een aquarium heb gehad. Ik heb zeker ook de nodige tegenslagen gehad in de afgelopen tijd maar ik kan nu eerlijk gezegd rustig zeggen dat mijn aquarium een 'succes' te noemen is. Dit mede dankzij alle goede adviezen en tips op dit zeer leerzame forum.

De forumleden die op je topic reageren hebben niets anders dan het beste met je voor. Als ze aangeven dat de vis die je zo graag in je bak ziet veel te groot wordt en ook nog eens liever een andere leef omstandigheid prefereert, dan kan je dat rustig van ze aannemen. Ook ik kan in mijn visbestand redelijk eigenwijs zijn. Zo heb ik 3 verschillende soorten DWERG cichliden in mijn bak en ook nog eens corydorassen. Volgens velen is dit 'not done' maar ik moet zeggen dat het tegen alle verwachtingen in erg goed gaat. Wat ik eigenlijk wil zeggen: waarom niet 5 vissen van 6cm ipv 1 vis die meer dan 30cm kan worden? Er zijn zoveel ontzettend leuke en prachtige vissen in de handel die jouw bak levendig en kleurrijk kunnen maken. Waarom wil je dan toch per se die ene die niet voor een aquarium geschikt is? Ik val je absoluut niet aan of zo hoor maar als jij wilt dat jouw aquarium over een tijdje ook een succes te noemen is, zou je toch echt op de adviezen van diegene moeten ingaan die op je topic reageren. Laten we eerlijk zijn: Je hebt waarschijnlijk een hoop geld ge�nvesteerd in deze 120cm bak en geloof me, er komt nog veel meer bij. Dan wil je toch ook dat je vissen happy zijn. Als je vissen happy zijn, kan je zelf ook veel meer van je bak genieten.

Mvg Robin

Jullie hebben gelijk
Ik ga ze terug brengen of dat iemand ze wil hebben voor
een leuk prijsje
En dan iets anders ervoor terug

Mochten jullie iemand weten die ze zouden willen
hebben
Of wilt ruilen voor iets leuks
Dan hoor ik het graag

Goed bezig :thumbs:
je leert van fouten maken toch succes met je bak.

Giegel zei:
Jullie hebben gelijk
Ik ga ze terug brengen of dat iemand ze wil hebben voor
een leuk prijsje
En dan iets anders ervoor terug

Mochten jullie iemand weten die ze zouden willen
hebben
Of wilt ruilen voor iets leuks
Dan hoor ik het graag

Ben ik toch blij om! We zitten hier niet op het forum om elkaar af te zeiken, maar om te helpen. En soms volgt vanuit die Hulp een grote teleurstelling! Ben blij dat je toch de adviezen aanneemt, zo zullen de vissen en daarmee ook jij een stuk blijer zijn. Succes!

maar zaterdag ochtend ga ik me Juwel rio 240 ophalen dus dan zal der een foto ervan komen
dus nog ff geduld

ik kan ook niet wachten hoor totdat ik hem heb

Hoeben.nl

nou me bak is binnen alleen ik zit met een probleem
ik heb niemand die me kan helpen om hem op te halen
en hem te laten bezorgen kan alleen vanavond na 18.00
en ik moet om 17.00 werken

zit hier te stressen mja komt wel goed
hoop ik

heb goed nieuws
morgen ochtend ga ik me bak ophalen
dus dan zal der foto's gaan komen

547337giegel_0_82_iphone_van_george_018.jpg

zo hij staat hoor vanochtend opgehaald

Mooi man! Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Maak er wat moois van 😀

ik weet alleen niet welke biotoop ik er van ga maken
of een ciclide of een tropische bak

266382giegel_0_82_iphone_van_george_007.jpg

zo hij is ingericht
en nu laten indraaien

Ziet er mooi uit, maar heb je niet wat weinig planten erin staan? Toch gekozen voor tropisch btw?

ja heb voor tropische gekozen
en heb der vanachent nog plantjes erbij gehaald

ik wacht nu eerst af wat ze gaan doen dus

Eerst een goede maand indraaien nu denk en kijken of alles gaat groeien? Je gaat ons vast en zeker op de hoogte houden 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan