Wat is er nieuw

Mijn karperputje

Zou het dan de grote waternavel zijn?
Omdat de bladeren zo groot zijn?

Mvg ronald

't begint weer wat te worden .

DSC03708.JPG

DSC03709.JPG

DSC03713.JPG

Ziet er mooi uit hoor! Hier zijn de koi's ook al weer heel erg actief en de planten groeien erg snel.
Bekijk bijlage 386879
Ik vind niet dat de planten snel groeien eerlijk gezegd , er zijn al betere jaren geweest , de nachten zijn net wat te koud daarvoor (de laagste temperatuur bepaalt de groeisnelheid toch wel het meest volgens mij , en we hebben al vaak het vriespunt aangetikt)

half mei

DSC03781.JPG

Inmiddels is bijna alles in de rand teruggesnoeid geweest , en staat weer mooi op hoogte .
De waternavel was bijna bezweken onder de naaktslakken , echter bij de snoei van de zegge is dat grotendeels opgelost (of de koi hebben ze mee opgesnoept)
Je ziet er nog wel wat van , echter groeit het harder dan de slakken kunnen eten (zijn ook al flinke plakkaten naar de compost gegaan)

Vandaag :

DSC03840.JPG

Voeren 😃 blijft leuk

DSC03841.JPG

Dit is nog een andere vijver : de "hidden pond" , wordt actief gebruikt voor andere doelen , zit ook vol met vis en karper , enkel klein luchtpompje erop van 15-20W . Filtering gebeurt vooral door bomen , wilg en elst (zelf ontstaan) en zegge. Zit ook een mooie 18 kuub in , al zal je dat niet zien 😊

Dit is eigenlijk nog de beste vijver , omdat deze een zeer mooi detritus aanmaakt op de bodem door zijn ondiepte van 90cm .
En dat gaat weer ergens anders heen 😊

DSC03846.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan