Mijn kleine stukje Azië (RJJ)


R

RRJ

Guest
Hoi,

Na twee weken wachten is het zo ver mijn bakje is binnen. Gelijk gestart met de bouw van mijn meubel, zodat ik ook vlotjes kan beginnen met het inrichten en starten van het aquarium :D.
854421rrj_0_85_deskto.jpg

Het idee.

198529rrj_0_85_aqu.jpg

Het bakje.

229165rrj_0_85_aqu.jpg

Onder frame.

231476rrj_0_85_aqu.jpg

Bekleden met 18mm mdf.

838399rrj_0_85_aqu.jpg

1e stapje is gezet.

Zoals al vermeld het 1e stapje is gezet nu nog even geduld en dan komt het leukste gedeelte.

Groeten Richard
 
849941rrj_0_85_camer.jpg

Vandaag ondermeubel geplaatst :D

Nu nog het bovengedeelte maken en het aquarium in gaan richten. Een hoop werk maar hopelijk is het resultaat er ook naar.
 
Ziet er strak uit! Ik had zelf dan nog het aquarium in de onderkast verzonken zodat je alleen maar glas ziet :) Maar dit is ook erg mooi!

Komen er nog deurtjes in eigenlijk?
 
Dank je. Heb ik ook aan gedacht om te doen maar dan krijg je dikke randen eromheen en dat wilde ik eigenlijk niet maar begrijp wat je bedoeld.
De rechterzijwand wordt een deur om bij het filter e.d. te kunnen komen straks. Verder wordt het tot het plavond opgetrokken met een klep constructie waar ik nog over aan het denken ben om bij het aquarium zelf te kunnen komen. :)

Groeten RIchard,
 
Ja dat is ook weer zo, ik ken mezelf alleen wel en ik zou zelf die 2 verschillende kleuren wit niet kunnen verdragen ;P, maar dat ben ik. Mooi dat je de deur in de zijkant maakt, dan blijft het aanzicht strak. Ben benieuwd hoe je de klep gaat aanpakken.
 
Hahahaha heb ik ook veel moeite mee hoor ben nog op zoek geweest of ik de kleur van het aquarium ergens kon vinden het RAl nummer ofzo maar helaas :(
 
Nu ik toch bezig was dacht ik probeer ook eens een achterwandje te maken. Twee dagen rommelen en nu heb ik dit :).
869223rrj_0_85_aqu.jpg

427583rrj_0_85_aqu.jpg

672856rrj_0_85_aqu.jpg


Groeten Richard
 
Ziet er mooi uit Richard. Waar heb je de achterwand van gemaakt??
Misschien kom ik wel een keer kijken als je bak helemaal klaar is want je bent bijna mn buurman he :D ;)
 
Dank je John. Ik heb de achterwand gemaakt met polystyreen platen van de hornbach 2cm dik heb er nog een berg over nu :).

Dat kan hoor nog wel ff geduld hebben dan want ik gok dat ik zo nog wel een maandje aan het rommelen ben voordat het af is :D
 
Dank je Erik.
292259rrj_0_85_camer.jpg

Met een laagje tegellijm ziet het er een stuk anders uit.
Nu nog een paar lagen dan wat verf en epxoy.
Dub nog een beetje over de kleur wil denk ik een zandwand hebben.

En nog een vraagje :) uiteindelijk wil ik ergens een compleet fotoalbum maken van de bouw en de resultaten in welk topic kan ik dit het beste aanmaken? (dit ook meer als leuk voor mezelf om terug te zien)
 
Heel mooi allemaal! (Y)
Ik kan niet wachten om op mezelf te wonen en zelf ook zo een project te beginnen!
 
Dank je Rickert!
Is wel wat werk en gelukkig heb ik mijn nano anders had ik het geduld denk ik niet op kunnen brengen hehehehehe :D
 
Mooi aquarium wandje heb je hoor, ziet er heel anders uit dan al die anderen op het forum!
Over zo'n album, weet het niet zo goed, maar je zou een Flickr account kunnen proberen
hoor daar altijd veel goede berichten over en ziet er naar mijn idee altijd wel professioneel uit hahaha :D
ik kan niet wachten op het eindresultaat!
 
Bedankt ZooZa. Heb al veel mooie wandjes gezien hier moet iets proberen ook he :) wilde eerst alleen voor zwarte folie gaan maar heb een poging gewaagd wat te maken.

Ok ik zal een kijken dan vind het leuk als naslag werk voor mezelf kan ik nog een terug kijken op al die weken werk :D
 
Goed idee Jaap bedankt misschien moet ik deze thread maar verplaatsen straks als dat kan :D .

Wandje is klaar nu nog uitharden pff nog twee weken geduld voor water :( .
383595rrj_0_85_camer.jpg

Erg benieuwd naar hoe het eruit ziet als er water in bakje staat
537588rrj_0_85_camer.jpg
 
Onder tussen is mijn achterwand geplaatst en kan ik verder met het boven meubel staat ondertussen ook al in de primer. Geeft wel wat rommel in huis hehehehe.
241467rrj_0_85_aquariu.jpg
 
Dank je Peter.

Vandaag weer een stapje in de richting van finishhhh :D

Zo staat het erbij
478687rrj_0_85_camer.jpg
 
Dank je Alex,

Begin er nu wel wat flauw van te worden hoor :D . Maar vrijdag gaan we er eens wat water in doen en spoelen loop volgende week de bodem en planten erin en de opstart is een feit. Dan moeten er nog steeds wat dingetjes gebeuren aan het meubel maar het eind komt nu toch echt in zicht.
 
Mooie bak Richard!

Wat voor vissen ben je van plan om te gaan houden?

Groetjes John.
 
Thnx John,

Het bestand wat ik voor ogen heb is als volgt.
Bovenin een harem Betta Smaragdina 1m 3v
Midden school Rasbora Espei zo'n 30-40 stuks
Onderin 10 Kuhlli's en 1 Epalzeorhynchos Bicolor
 

Terug
Bovenaan