Wat is er nieuw

Mijn L141 mag er ook zijn!

Cory

Well-known member
Lid geworden
30 juni 2006
Mijn snowball (LDA033/L142) is mijn blikvanger, maar mijn draakje (L141) mag er ook wezen.

Hij is misschien niet supermooi getekend, maar is behoorlijk indrukwekkend, door zijn omvang (ca. 18 cm), en zijn aangroeisels.

Ik heb deze vis al 8,5 jaar in mijn bak zitten, en schat hem tussen de 9 en 10 jaar oud. Hij is net als mijn snowball dol op courgette. In no time heeft ie flinke schraapsporen op de groene schil van de rauwe courgette gegeten.

l141-dd-040815.jpg

Hij zit overdag meestal in zijn legbuis, maar 's avonds zie je hem regelmatig voorbijschuiven.

In maart 2007 kocht ik er twee. Hieronder een foto van een van die twee uit dat jaar, om een indruk te geven van de verandering van kleur en patroon.

l141-dd-2007.jpg

Hij is prachtig! Inderdaad wel heel anders om te zien als in 2007.

Mooie vis hoor! Leuk is dat, als je je realiseerd hoe lang je soms een vis al verzorgd.

@Erhan: Dat is lang geleden! Leuk om een reactie van jou te krijgen. Heb jij ook nog steeds meervallen?

Hij zit de laatste tijd wat langer voorin de bak te eten, van de courgette of van een algentablet. Hierbij een foto van hem terwijl hij van een algentablet snoept. Je ziet het water ook vol kleine 'stofdeeltjes' zitten door dat gesnoep.

IMG_0331.jpg

Geef je hem weleens broccoli? Mijn planteneters zijn daar ook erg blij mee. Of het (licht gekookte) groen van een bloemkool.

Oh wat goed om te weten. Heb nog nooit broccoli of groen van de bloemkool gegeven. Dank je voor je suggestie.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan