Mijn nieuwe bak trofis colisa

M

Mea vota

Guest
Zal mij nog even voorstellen mijn naam is remco ben nog vrij nieuw in deze hobby na een jaartje te hebben geprobeerd met een klein super fish 30 liter bakje nu klaar voor een echte uitdaging na veel zoeken tegen een trofis meter bak aangelopen grote voordeel vond ik dat ik zelf een filter kon kiezen zat hier niet ingebouwd of los er bij

-DBkI4DT9bs3xlf3_70HWMhB7mzgCXCu.jpeg


Heb er een filter van jbl e900 bij genomen was voldoende volgens de winkel en het fijnste grind 1 tot 2 mm omdat ik ook Corys heb in mijn oude bak en ik liever geen zand heb vind grind mooier.

Heb alleen nog vragen over het filter er zitten alleen een bak met balletjes van sinterglas en 3 bakjes met fiterschuim is dat genoeg of moet ik schuim vervangen door iets anders
 
Welkom,op het forum.
Het filtermateriaal bijgeleverd door JBL voldoet doorgaans prima.
 
Zo gelijk maar even mijn achterwand er in gemaakt nu rustich een nachtje uitharden

BAH7ItcuvI4rOGLxDTr6K3b2Yv3c2SYl.jpeg
x
 
Zo de achterwand zit er goed in vandaag de kast opgebouwt en op de plaats gezet ik bn tevreden vanavond het grind wassen en kien hout wassen en er inzetten kijken of ik er wat van kan maken
 
Zo het zand en het hout zit er in wel ff wat anders dan een bakje van 20 liter ik denk dat het er zo wel mee door kan.

vOFu3XxXoDdw2eLwBgTtOeK2qT_cZ14m.jpeg


Ook bacteri�n en een tabletje voor in gedaan op advies van de lfs.
Is wel ff wennen zon grote bak als je gewenst bent naar een superfish 30 te kijken
 
Dit zit er in mijn oude bakje kwa vis

2 platys
2 coridoras panda
2 ancitrussen (gaan naar mijn lfs terug)
5 koper zalmpjes
5 fantoom zalmen

En dat is volgens mij wel veel voor zon bakje zijn een beetje slecht voorgeligt door de lfs kon makkelijk :S

Even ook een vraag voor wie het weet mijn panda's leggen veel eitjes op de ramen maar wat kan ik doen zodat ik jonge krijg zonder dat de rest aan tafel gaat :chef:

Ook bedankt voor het lezen en de reactie die ik al heb gehad suggesties en tips zijn altijd welkom ben vrij nieuw in dit gebeuren.
 
Terug
Bovenaan