Wat is er nieuw

Mijn nieuwe Fluval Edge II

• Onderwerp starter Onderwerp starter Micha B
  • Startdatum Startdatum
M

Micha B

Guest
Sinds gisteren weer een nieuw aquarium gekocht. De keuze is gevallen op de Fluval Edge II. Veel gelezen erover, veel nadelen maar ook voordelen, als zijn die meer op het uiterlijk gebaseerd.

Ik heb de bak dus al wel, maar verder heb ik nog totaal geen haast om hem al te vullen, kleine aquaria zijn nieuw voor me dus ik ga er lekker de tijd voor nemen.

Gezien de fluval niet bekend staan om hun zee van licht is het dus zoeken naar planten die niet veel licht nodig hebben.
Zat zelf te kijken naar:
Javamos, javavaren, cryptocoryne wendtii en Cabomba.
Dit lijkt me een leuke combi omdat ik ook geen co2 ga gebruiken.

Verder heb ik al een zak van Dennerle grind (reebruin) en wil ik er dragonstone in. Qua hout kwam ik Manzanita wood tegen. Erg mooi maar nog even zoeken waar ik dat fysiek kan kopen.Als iemand een adresje heeft.. Ik ben natuurlijk gebonden aan de kleine opening van het aquarium.
Ik kreeg er ook een voedingsbodem bij van Dennerle maar is dat noodzakelijk om erin te doen?

Qua bezetting zit ik op dit moment te denken aan een neocardina soort.
Vind de gele variant wel erg mooi.
En wellicht nog een groepje van +/-8 visjes? waarvan de Danio Margaritatus bovenaan het lijstje staat.
Verder misschien nog een leuk slakje of 2.

Maar de bezetting is voor latere zorg. als is het fantaseren erover natuurlijk heel leuk, plus ik kan alvast rekening gaan houden met de eisen van de dieren met de inrichting van het aquarium.

Zijn er misschien nog mensen met hetzelfde aquarium die nog adviezen hebben. Alles is nog standaard aan de bak. Is bijvoorbeeld de bijgesloten filtermedia goed of kan ik dat beter vervangen voor andere soorten media? Alle advies is welkom!

Leuk dat je weer begonnen bent met een aquarium!

Ik ken dat type niet, zal zo eens op google snuffelen.

Een voedingsbodem is absoluut niet nodig en kan zelfs voor veel problemen zorgen.
Bij de wortels van de planten steek je een voedings bolletje en dat is ook prima. Er is ook voeibare plantenvoeding indien nodig. De plantjes die jij opnoemt doen het hier goed zonder Co2 of voedingsbodem.

De citroen garnalen doen het erg goed op een bruine bodem, die combi heb ik zelf namelijk. 😉

Sanneke80 zei:
Leuk dat je weer begonnen bent met een aquarium!

Ik ken dat type niet, zal zo eens op google snuffelen.

Een voedingsbodem is absoluut niet nodig en kan zelfs voor veel problemen zorgen.
Bij de wortels van de planten steek je een voedings bolletje en dat is ook prima. Er is ook voeibare plantenvoeding indien nodig. De plantjes die jij opnoemt doen het hier goed zonder Co2 of voedingsbodem.

De citroen garnalen doen het erg goed op een bruine bodem, die combi heb ik zelf namelijk. 😉

Bedankt voor de info!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan