mijn nieuwe sluierbak.


sander058

Well-known member
Lid geworden
28 december 2015
Berichten
657
Locatie
Zevenhuizen, Groningen
een aantal weken geleden heb ik deze bak op het internet gevonden en was gelijk verkocht alles erop en eraan. ik had mijn sluier in een juwel record 600. veel te klein maar zoals velen hier slecht geïnformeerd en slecht ingelezen. op dit moment heb ik alles draaiende en heb ik er 2 nieuwe bij gehaald vooral het verschil in grootte vind ik erg grappig om te zien.
IMG_4380.jpg

IMG_4393.jpg

IMG_4486.jpg

IMG_4488.jpg

IMG_4487.jpg


de planten setting wil ik in de toekomst nog veranderen maar ben niet een held in het planten en decoreren van aquariums.

en tja de finding nemo familie had ik belooft aan mijn vriendin als ik een groter aquarium zou doen ...

ik zal proberen elke maand een groei foto te plaatsen en de voortgang van mijn bak wanneer ik deze naar mijn setting toe verander.
 
Mooi bakje!!!

Mooi dat je groter bent gegaan, en wat meer vissen hebt gekocht!

Heb je je aquarium laten indraaien?
 
Mooi bakje!!!

Mooi dat je groter bent gegaan, en wat meer vissen hebt gekocht!

Heb je je aquarium laten indraaien?

jazeker maar ben een beetje met de planten heen en weer gegaan verplaatst enzo vandaar dat mijn bak wat wazig oogt haha
 
Je bent een "s" vergeten in je titel, dacht even wat een raar topic :p
 
De titel trok ook mijn nieuwsgierigheid om hier te kijken! ;)
Wat een dikzak heb je zwemmen,leuk om het verschil te zien met de andere!
 
Ja dat is wel toepasselijk.
Zat nog ff te kijken naar de foto's maar kan niks van buizen of een filter zien maar zal je vast wel gebruiken toch?
 
Ja dat is wel toepasselijk.
Zat nog ff te kijken naar de foto's maar kan niks van buizen of een filter zien maar zal je vast wel gebruiken toch?

Als je goed kijkt zie je bovenin een witte buis zitten is een uitstroom de in zit links beetje achter de planten. Gebruik een extern filter
 
Dacht dat dat lange witte ding buiten de bak zat maar nu je het zegt! ;)
 
Dacht dat dat lange witte ding buiten de bak zat maar nu je het zegt! ;)

Haha nee die zit er in de ander uitstroom miste een kapje waardoor ik in de hoek een grote draaikolk kreeg dus heb ik zelf een uitstroom moeten maken
 
Toch een leuke bak hoor, en je 2 kleintjes zijn prachtig getekend, mooi uitgezocht:smitten:
 
Toch een leuke bak hoor, en je 2 kleintjes zijn prachtig getekend, mooi uitgezocht:smitten:

ja dat vond ik ook en ze zwommen actief rond in de bak en neem altijd de actiefste en het mooiste was nog dat ze de hele tijd samen zwommen en dat doen ze nog steeds echt leuk om te zien
 
Heel leuk! Top dat je groter bent gegaan, zullen je visjes heel erg waarderen denk ik. Die 2 kleintjes wanen zich in een oceaan denk ik haha. Geweldig om te zien. Ga zo door!
 
Heel leuk! Top dat je groter bent gegaan, zullen je visjes heel erg waarderen denk ik. Die 2 kleintjes wanen zich in een oceaan denk ik haha. Geweldig om te zien. Ga zo door!


Ja had hem eerst in een record 600 zonder ook maar iets alleen zuurstof pompje en goed filter maar ik wist dat het een vis soort is die van gezelschap houd. En dat die veel te klein zat terwijl die al wel rond de 20 cm is. En ben net op mij zelf gaan wonen en ik kon maar niet van marktplaats af komen dus heb ik het maar gedaan en ben er erg blij mee.

Maar nu ziet het er niet uit zo een grote oranje vis met zijn kleine vrienden haha
 
Ik zal maar even een update geven van mijn bak de planten die erin stonden vond ik niet mooi ze waren te groot en lomp daarom mijn bak maar wat aangepast
Ik vind zelf de waterpest niet zo en zoek daar nog een passende vervanger voor.

IMG_4609.JPG


Hierbij een paar foto's van de bewoners


IMG_4611.JPG

IMG_4612.JPG

IMG_4589.JPG

IMG_4594.JPG

IMG_4613.JPG

IMG_4614.JPG

IMG_4615.JPG


Ook zitten er nog 2 gele appelslakken in maar die zitten op een plek die niet te fotograferen is
 
Nou zie ik tot mijn verbazing dst de appelslak mijn plantje op peuseld dat lusten ze toch niet of anders gezegd dacht altijd dat ze dit niet deden??

IMG_4617.JPG
 
dankje :D vooral die van de etende appelslak vind ik erg apart en fraai om te zien

Zoiets heb ik ook nog nooit gezien,,... Misschien ligt er te weinig bladafval in je bak?
 
Zoiets heb ik ook nog nooit gezien,,... Misschien ligt er te weinig bladafval in je bak?

doe elke dag een aantal plakken komkommer in. maar heb er gister dus het nieuwe plantje in gezet en wat blijkt die lijkt beter te smaken dus de sluiers trekken ze er niet uit maar de appelslakken doen het wel
 
doe elke dag een aantal plakken komkommer in. maar heb er gister dus het nieuwe plantje in gezet en wat blijkt die lijkt beter te smaken dus de sluiers trekken ze er niet uit maar de appelslakken doen het wel

Hmmm. gek...
 
Leuke visjes! Wat grappig om de grote zo samen met de kleintjes te zien! :D

Ik dacht altijd dat er 3 soorten appelslakken waren, waarvan 1 netjes van de planten afblijft en de andere niet. Misschien heb je pech en is dit een van de verkeerde soorten? Misschien dat er nog iemand anders is die dit kan bevestigen, het is lang geleden dat ik ze had.

Maar eet hij ze echt op of schraapt hij er gewoon overheen? Kan natuurlijk ook zijn dat hij er algjes vanaf wil schapen, net zoals ze op glas doen.
 
Leuke visjes! Wat grappig om de grote zo samen met de kleintjes te zien! :D

Ik dacht altijd dat er 3 soorten appelslakken waren, waarvan 1 netjes van de planten afblijft en de andere niet. Misschien heb je pech en is dit een van de verkeerde soorten? Misschien dat er nog iemand anders is die dit kan bevestigen, het is lang geleden dat ik ze had.

Maar eet hij ze echt op of schraapt hij er gewoon overheen? Kan natuurlijk ook zijn dat hij er algjes vanaf wil schapen, net zoals ze op glas doen.

haha was het maar zo dat die er alleen overheen schraapt maar heb 3 in mijn bak zitten en ze eten alles op maar dan ook echt op zo een stengeltje is die 5 tot 10 min zoet mee haha en dan uur later gaat de volgende alweer door de bak hoop dat het een beetje snel groeit zodat het geen probleem word.
 
Mooie bak.:smitten:witte bak. Leuk dat verschil van formaat in vissen. Zal vast gauw minder worden.
 
En hoe gaat het nu met je bak. Visjes al gegroeid?
 
Vooral die kleine hoop ik:D
 
de allerkleinste die wil nog niet zo hard groeien vergeleken met die andere. met de bak en de waardes gaat het goed heb alleen last van een beetje alg. zal binnenkort wel even een foto maken van de vissen om te laten zien hoe ze gegroeid zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Goud
Fijn dat het qua waardes goed gaat. Misschien eens overwegen om wat drijvers toe te voegen, want (voor de meeste alg) hoe minder licht, hoe minder goed ze het doen.
 

Terug
Bovenaan