mijn op te starten 2 meter (pd4plm)


P

pd4plm

Guest
sinds kort een opknapper staan en ik laat zo nu en dan een voortgang zien qua werkzaamheden,dus bij deze de eerste korte serie.......
binnenkant van de kap.........beetje poetsen......
dsc01150.jpg


voorlopige uitleg bodemverwarming
mijn_2_meter.jpg


toch aardig wat ruimte vangen
vooraanzicht.jpg
 
Zo,daar heb je nog wel even werk aan.
Is goed verwaarloosd.
Maar,kan best wat moois worden.
 
Zeker wat werk aan maar de aanslag in de kap laat zich verbazingwekkend makkelijk verwijderen.
Uurtje werk en de helft is al aardig wit aan het worden.Ben ondertussen flink aan het brainstormen over de verlichting en dan met name de bevestiging daarvan.
Ook de manier om de kap omhoog te houden bij onderhoud aan de bak is een issue maar ik denk dat de veren van een motorkap een eind in de goede richting komt van de oplossing.
Ik werk eraan.......voorlopig nog wel tenminste...... ;)
 
Verlichting zat er toch al in?
Schrooefgaten? of langere buizen?

Hoe ga je filteren? Extern? ruimte voor je slangen?

Denk dat de veren te zwaar zijn,voor druk op de zijruiten?
 
Verlichting zat er al in ja,oude t8...........En te weinig dus die worden vervangen door 8xt5
Waarvan 6x 39w in combi 830/840 en 2 trocal dennerle die apart geschakeld worden indien nodig aan te zetten.
De 6 worden voorlopig op tijdschakelaars gezet in 3x2 schakeling.
Montage van de doppen zit ik nog ff over te dubben,denk dat het een alu U-profiel wordt in 4-voud met op elk 2 lampen in de lengte geplaatst.
Anders opbouw maar dan komen er veel gaten in de kap.
Filtering wordt extern,waarschijnlijk 2x.JBL e901/e701 aangezien die hier al staan.
De ruimte voor de slangen heb ik al,de kap heeft een scharnierende achterzijde.
Daar zitten al gaten in voor electra en slangen.Al denk ik erover om daar een nieuw deel voor te maken zodat ik de gaten heb waar IK ze hebben wil.

De veren van de kap wil ik plaatsen op de strippen die eigenlijk T-stukken zijn op de kop zijn gemonteerd.
Maar ook op de zijkant is nog een optie,het zijn maar betrekkelijk lichte veren die niet veel druk uitoefenen.
Ze hoeven de kap alleen maar te ondersteunen als ik m omhoog breng,het is niet dat het hele gewicht erop komt te rusten.

nog ff een fotooke van een uurtje werk..........

uur_later.jpg
 
Die was goed vies inderdaad
 
wel een mooie grote bak! Ben benieuwd wat het gaat worden.
 
Het zal een Azi� gerichte bak worden zonder een biotoop gedachte........zal dus ook vast wel wat anders bij in komen maar toch hoofdzakelijk Azi�.

De inrichting zal -mezelf kennende- wel weer een langdurige puzzel worden voor wat betreft de planten en plaatsing van terras(sen)en aanverwant materieel........
Daarop inhakend........iemand een idee waar ik bamboe op de kop kan tikken welke geschikt is voor submers??
 
Dat word lastig, sommigen houden het goed, maar ik heb het ook wel flink zien verrotten. Misschien kun je het behandelen met epoxy :) Maar dan moet je ook de binnenkant "even" doen :p
 
Tuincenta,s?

Weet wel, de oliedruk veren voor een achterklep zijn dunner.
Zou denk wel wat voor je zijn.
 
Tuincentra hebben wel standaard maten.
Ik kocht het bij de locale ijzerhandel, die had stokken van 2 meter en extra dik. Wel mooi.
 
Bertus zei:
Weet wel, de oliedruk veren voor een achterklep zijn dunner.
Zou denk wel wat voor je zijn.

zijn bij mij juist de motorkap veren die dunner waren...... ;)

zie nu pas een foutje
**dank je Jessica,ff vergeten**
 
Wil het idee niet afkraken, maar wel is een gasveer geprobeerd in te drukken met de hand?
Deze zijn verschrikkelijk hard! Denk zelf niet dat dit een optie is!
 
Poeh even op aquaplants.nl kijken
 
syko187 zei:
Wil het idee niet afkraken, maar wel is een gasveer geprobeerd in te drukken met de hand?
Deze zijn verschrikkelijk hard! Denk zelf niet dat dit een optie is!

Gezien het feit dat dit maar een veer is van 225N valt dat
wel mee.
Ik werk bijna dagelijks met die dingen en weet echt wel
waar ik het over heb.
 
na lange tijd geen acties te hebben geplaatst..............je kent het wel....werk,scheiding afhandelen en nog meer van dat soort dingen in de priv�sfeer heb ik vanmiddag toch maar eens een setje foto's gemaakt van de bak in huidige staat.
ff plaatsen dan maar......

zijkant..met snel groter wordende vallisneria
dsc01169.jpg


groeit best wel goed dat spul.....
dsc01170.jpg


twee pompen....JBL 1501 en een Tetra 1200
dsc01174.jpg


Ik ben nog niet zover dat de verlichting is gewijzigd.Moet ook eerlijk zeggen dat die T8 het tot nu toe best wel goed doen.Planten doen het er goed op.

Tot zover de update van mijn 2 meter

grt Paul
 
De zijkant ziet er al fraai uit met al die vallisneria.
 
die doet het inderdaad goed,blad heeft een lengte van meer dan een meter,sommige gaan naar de 1.5 mtr.
zal er nog een paar plaatjes bij doen van de voorzijde.

Moest helaas met invulflits werken vanwege de lichtinval in de kamer,je zag anders niks behalve de meubels :oops:

dsc01175.jpg


dsc01176.jpg


dsc01179.jpg
 

Terug
Bovenaan