Wat is er nieuw

Mijn opnieuw ingerichte rio 125 klaar voor Taiwan Bee (Lambiek)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lambiek
  • Startdatum Startdatum
L

Lambiek

Guest
Hallo,
Na de plotselinge dood van al mijn Taiwan Bee en mijn Taiwan Bee F1, zijn we zover dat er binnenkort weer nieuwe garnalen komen.
Het worden 3 startgroepen Taiwan Bee , Taiwan Red en Taiwan Black F1.
Hier hun onderkomen.
Groetjes .....Piet ;-)

20150915_153733_zpso1cf8uaz.jpg

Lekker vol met plantjes, zie ik altijd graag. Maar misschien dat een donkere achtergrond wat mooier oogt ?

Hallo Gerrit,
Ik zit op 100 % osmose.
Mijn waterwaarden zijn :
PH 6.4---KH 1---GH 5 en geleidbaarheid 200 MS.
De rest van de waarden gewoon prima , ik test met een JBL uitgebreide testkoffer.
Dus en Cu , en o2 en SIO.
Groetjes Piet

Hallo Paul.
Ik heb 5 aquaria , 4 met een donkerder achtergrond.
Dit vonden we weer een wat anders.
Er hebben al 60 Taiwan Bee ingezeten.
En het kwam mooi uit.
Groetjes ....Piet ;-)

Dankjewel Ludger.
We doen altijd ons best om de bakken er leuk uit te laten zien.
Maar het blijft toch ieder zijn smaak.
Gelukkig hebben mijn vrouw en ik dezelfde smaak.
Ik commandeer namelijk vanuit de rolstoel hoe Priscella het neer moet zetten.
Maar komt altijd goed .lol
Groetjes ... Piet ;-)

Piet,
Zoals je al weet denk ik hebben wij sinds 2 dagen ook de nieuwe cb TB. Als je het over koper hebt dan mogen ze volgens de kenners een waarde van max 0,3 hebben. In ons kraanwater zit 0,05.
Wij hebben echter niet rood en zwart in 1 bak.

Maar je bak ziet er weer top uit.

Dankjewel John,
Via Jessica ben ik inderdaad op de hoogte van jullie ontwikkelingen.
Jij heb koper in je water door waarschijnlijk koperen leidingen.
Dan moet je ten eerste nooit warm water gebruiken rondom je aquarium , qua spoelen e.d.
Verder wilt het ook helpen om de kraan een poosje open te zetten op koud water en dat een paar minuten lang.
Water is niet zo duur.
En dan nog eens je CU meten.
Grote kans dat de waarde gezakt is.
Over 2 weken zal ik foto's plaatsen van onze nieuwe garnalen.
Groetjes ....Piet ;-)

Lambiek zei:
Ik commandeer namelijk vanuit de rolstoel hoe Priscella het neer moet zetten.
Maar komt altijd goed .lol
Groetjes ... Piet ;-)

Dat doe ik ook! Dan niet hoe Priscella het moet doen, maar mijn moeder haha.

Bietje naar links, stukje naar rechts..... Soms wordt ze er gek van haha

Ziet er goed uit! Plaats zat voor de garnaaltjes in zo een bak 🙂

Dankjewel Maarten,
Daar komen 3 groepen Taiwan Bee in.
Een grote groep echte Taiwan Bee.
En een grote groep Taiwan Bee F1.
Met alle kleuren.
Blue Panda,Kingkong, Wine Red, Blue Bolt , Red Bolt,Black Panda,
Red Ruby en daar nog wat hogere gradatie van sommige garnalen.
Woensdag 30 september worden ze geleverd.
Groetjes ----Piet.

Hallo shortyfishies,
We moeten wat als wij ook een hobby willen he.lol
Maar Priscella mijn vrouw is er ook gek op.
Ze houd alleen niet van doorselecteren.
Dus we hadden 20 Blue Fairy's en onderstaande foto , daar staat het nageslacht.
We hebben 5 aquaria en een 6de komt eraan ergens volgend jaar de rio 400.
Groetjes en succes met de hobby .....Piet

20150831_131857_zpsbmnqbbgv.gif

IMG_20150517_113212_zps88yktb0a.jpg

Na afloop van de commando's aan Priscella staat de rio 180 er weer netjes bij . Haha

shortysfishies en piet ik zie alleen maar graag dat jullie ondanks jullie beperking een hobby hebben. ik heb een moeder die al 2,5 ziek is en een vader die sinds febr keelkanker heeft de man is inmiddels geopereerd en behandeld en zijn behandeling is aangeslagen gelukkig.
helaas valt de man weer in zijn oude patroon in zijn stoel zitten en zappen
mijn moeder heeft in april 2013 een hartoperatie ondergaan waarbij zij 3 omleidingen heeft gekregen daarna heeft zij een hardnekkige bacterie in de wond gekregen die 2wkn voordat bij mijn vader keelkanker werd geconstateerd dus febr 2015 na 11 operaties en 3mnd antibiotica via infuus eindelijk onder de knie was in mrt is zij weer opgenomen omdat ze vocht vasthield ik heb letterlijk 2 dagen met de huisarts gevochten en uiteindelijk de chirurg gebeld die haar voor de bacterie behandeld had gebeld met mijn verhaal die heeft gezorgd dat we diezelfde avond terecht konden op de seh in 1 nacht haalde ze 8 ltr vocht eraf bij haar.
in juli had ze onderzoeken gehad waarna we te horen kregen we moeten nog 1 onderzoek doen want u heeft 2 lekkende hartkleppen dat wordt of repareren via de lies of weer opereren voor vervanging
je begrijpt wij hadden het ergste scenario alweer klaar staan!
De wond moet weer open!
gelukkig na dat laatste onderzoek is gebleken dat ze het met medicatie op konden lossen en als je na een paar weken je moeder thuis ziet komen"nadat ze een brood en koffie in de supermarkt had gehaalt met de tranen in haar ogen waarop je vraagt wat is er en je krijgt als antwoord "dit was de eerste keer in 2,5 jaar dat ik alleen boodschappen ben wezen doen" dan knapt er iets in je je ziet niet meer dat je moeder die sterke vrouw was die alles altijd alleen deed haar hobby's en alles op had moeten geven omdat ze ziek was (mijn moeder zat op aqua aerobic en zit (gelukkig) nog steeds bij een koor) een andere hobby hebben deze 2 niet en dat is dus wel vervelend .
als ik hen aanbied om ook bij hun een bakje neet te zetten met een mooie betta erin (ik heb er zat zowel betta's als bakjes) zeggen ze beide dat moet je allemaal onderhouden maar ze hebben niet in de gaten hoeveel lol ze zelf hebben gehad van de betta's die ik deze zomer mee naar de camping heb gehad mijn moeder zat soms gewoon naar mijn halfmoon dumbo ear te staren waarop ze dan zei das toch een mooi visje.
ik heb ook al aangeboden om het bakje te komen verzorgen dus ze hoeven alleen maar te voeren maar nee ik krijg het er helaas niet door.
dus hobby's juist voor mensen die om wat voor reden dan ook een beperking hebben juich ik alleen maar toe!
het is toch een uitlaatklep voor je frustratie die je anders op je geliefde loslaat

Gelukkig bied onze hobby een mooie uitlaatklep. Dat gaat voor ons eigenlijk ook op 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan