Wat is er nieuw

Mijn pauwoog grondel zwemt niet meer recht!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter storm337
  • Startdatum Startdatum
S

storm337

Guest
Hallo,
Mijn pauwoog grondel zwemt sinds een uurtje niet meer recht op.
hij zwemt nog alleen hij maakt loopings en soms gaat hij,
(het is een mannetje) op zijn zij liggen. Ik denk zelf dat het aan zijn evenwichts blaas ligt. Iemand enig idee? PLEASE HELP!
 
Klinkt als een zwemblaas probleem dan je je pauwoog grondel In een emmer of speciekuip stoppen met filter en verwarming natuurlijk en dan laagje water erin doen , ongeveer genoeg totdat die net onderwater is . en dan langzaam opbouwen elke dag iets water erbij .
 
kan je misschien even een filmpje maken?
Want misschien is het wel baltsgedrag,ik heb geen verstand van deze vissoort dus misschien zeg ik wat geks.
Ook kan het best zijn dat hij morgen weer gewoon gedrag vertoont ik heb ook wel is een visje dat raar doet en dan de volgende dag weer normaal.
 
Bedankt voor jullie hulp,
Maar ik moet jullie mededelen dat het visje net is overleden....
Ik ga morgen dan maar een nieuwe halen want het vrouwtje doet het gewoon super.
Ik ben er dus bijna zeker van dat het niet aan mijn aquarium ligt, maar gewoon aan het visje..
 
Heb jij je waterwaarden gecheckt ? Want als je slechte water kwaliteit hebt kunnen ze ook een zwemblaas probleem krijgen
 
Waterwaarde's zeker grondig checken! Bij ammoniak (NH4/NH3 / nitriet NO2 pieken kun je ook dit soort gedrag zien al is het slechts bij een enkele vis.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan