Wat is er nieuw

mijn planten sterven

• Onderwerp starter Onderwerp starter ShadyNova
  • Startdatum Startdatum
S

ShadyNova

Guest
Ik heb de aquarium met planten en vis ongeveer 7 maand nu en alles ging perfect tot een week of 2 geleden begonnen de planten geleidelijk af te sterven. De ph en no2 waardes zijn perfect volgens de test. Deze nacht is er precies een versnelling in het afsterven begonnen daarom dat ik nu ook nog eens hier kom luisteren welke oorzaken dit zouden kunnen geven. Zou dit willen betekenen dat de bodem niet meer genoeg voedingsstoffen heeft en deze moet vervangen worden?

Bijlagen

• 86496969_171298104295989_7028797671636729856_n.jpg
    86496969_171298104295989_7028797671636729856_n.jpg
    76.4 KB · Weergaven: 124
Dat ziet er echt triest uit nu en zijn het enkel Vallisneria s? Heb je iets veranderd qua voeding voor de planten? Weet je de waterwaarden en hoe zijn die gemeten en wat voeg je toe voor de planten?

ja idd daarom ook dat ik hier even raad kom vragen. Ik heb niets verandert in de aquarium. De waarden heb ik gemeten met Sera testers. Het enigste dat ik heb gedaan was als ik hem opstarte een voedingsbodem gelegd met zand erboven en dan wat grind voor de afwerking. Ik had nog andere plantjes deze waren als eerste gesneuveld het enige dat nog overblijft zijn vallisneria

Of een bodem voldoende voeding heeft hangt af van de soort die je gekozen hebt. Daar zou je dus wat informatie over moeten geven. Verder zou je ons ook moeten vertellen of je überhaupt bemesting toevoegt en om welke soort het gaat. Voeg je bemesting toe willen we ook nog graag je dosering weten. Ik vermoed namelijk dat het probleem in de plantenvoeding ligt. Waterwaarden zijn ook altijd nuttig, gemeten met, zo mogelijk, een druppeltest.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan