Wat is er nieuw

Mijn planten worden aan gegeten

Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Berichten
185
Leeftijd
27
Sinds kort merk ik dat er veel gaten in mijn planten zitten , voornamelijk de tijgerlotus .
ik ben hier niet echt blij mee en zou graag willen weten wie dit doet . Misschien dat jullie een idee hebben.

Ik heb een aantal vuurgarnalen , corydorassen , een pleco , een ancitrus, en wat klein spul tetra zalm etc.
Naar mijn mening voer ik genoeg . Ik heb er ook nog nooit last van gehad .
Moet ik mijn visbestand op de schop nemen ? Of meer gaan voeren ?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    280.4 KB · Weergaven: 118
  • image.jpg
    image.jpg
    451.9 KB · Weergaven: 111
Nog meer foto’s
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    269.1 KB · Weergaven: 107
  • image.jpg
    image.jpg
    243.4 KB · Weergaven: 113
Voer je groenten aan je pleco/ancistrus?

Geef je plantenvoeding? (Zo ja welke en wat zijn je waterwaarden?)
 
Voer je groenten aan je pleco/ancistrus?

Geef je plantenvoeding? (Zo ja welke en wat zijn je waterwaarden?)
Ik voer geen groenten. Daar moet ik inderdaad aan gaan beginnen . Weke groente kan ik geven ? En ik gebruik co2 en all in one plantenvoeding. Heb ook een voedingsbodem en kleikegels . Mijn waterwaardes zijn goed.
 
Even wat tekst gekopieerd van @Nicolientje-W
eens bij www.voervoorvis.nl de echte algentabletten kopen evenals spirulinatabletten. Daarnaast kun je ze courgette geven (rauw zonder schil en kan gerust 24 uur in je bak blijven liggen, wel verzwaren met een vorkje ofiets want anders blijft het drijven) Daarnaast kun je ook gekookte bloemkool (mag ook d estronk zijn) of gekookte brocolli (mag ook de stronk zijn) geven, geblancheerde spinazie vinden ze ook erg lekker (GEEN diepvriesspinazie geven want dat bevat veel teveel zout) en je zou eens kunnen kijken naar repashy soilent green, een voeder die je aanmaakt met kokend water en dan een gelletje word en zich heel makkelijk laat invriezen (kan in een ijsblokjeshouder) en dat bevat alle benodigde voedingsbestanddelen die een ancistrus nodig heeft
 
Ik voer geen groenten. Daar moet ik inderdaad aan gaan beginnen . Weke groente kan ik geven ? En ik gebruik co2 en all in one plantenvoeding. Heb ook een voedingsbodem en kleikegels . Mijn waterwaardes zijn goed.
Je bent me voor, de twee vraag zou zijn of je de lotus ook voeding bij de bodem geeft. Maar dat is dus het geval 👍🏻

Groenten kan een deel van het probleem op lossen.
Je kunt veel groenten gebruiken. Komkommer (zit weinig in qua voedingswaarde), courgette, broccoli, bloemkool, wortel. De hardere groenten kook ik eerst kort (zonder zout o.i.d. uiteraard). Dan prik ik ze met een lange sateprikker in de bodem zodat het niet drijft.
 
Heb courgette gehaald maar ze kijken er helaas niet naar om
 
Hier zitten ze lekker aan de geblancheerde spinazie te sabbelen (foto van eerder dit jaar) dus dat kun je ook proberen

spinazie-nov2020.jpg
 
AquaCafe
Help Users
      nilo1804: Morguh
      Terug
      Bovenaan