Mijn Platy is te lang zwanger ???


G

Gigi van Aken

Guest
Goedenavond aquascapers,

ik heb sinds 30 april een nano tank met daarin na een maand al een zwangere platy... (Denk ik) Haar buik is super groot en heeft de bekende zwarte vlek! Inmiddels is het 22 juni en is ze nogsteeds niet bevallen. Nu begin ik te twijfelen of ze überhaupt wel zwanger is.

Kunnen jullie zien aan de foto of ze zwanger is of gewoon hartstikke dik? Zo ja, hebben jullie tips om dit goed aan te pakken...

Ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,
Gigi van Aken
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    158.2 KB · Weergaven: 106
  • image.jpg
    image.jpg
    158.3 KB · Weergaven: 104
Weet niet of je haar continu in dit breedingbakje hebt of alleen voor de foto maar als ze hier de hele tijd in zit zou ik haar zsm weer loslaten ivm stress.
Verder geen verstand van deze vissen.
 
Wanneer zo'n vis zwanger is en dan al vrij snel zal werpen dan floepen heel veel jonkies er aan de onderkant uit.

Wil je de jonkies houden dan is zo'n nano goed om ze daar in te doen. Een klein kweekbakje wat je aan het aquarium kunt hangen aan de binnenkant is handig tijdens het vangen.

Meer info kijk ik graag bij de Geldropse aquavisie.

 
Die is zeker zwanger maar zoals hier al gezegd zou ik haar vanwege stress uit dat bakje halen en met veel drijvers en planten vergroot je de overlevingskans van de kleintjes.
 
zwanger wss wel, hoogzwanger is ze dan weer niet. Daarvoor is de overgang buik/staart nog niet hoekig genoeg.
Op welke temperatuur hou je ze.?
En gooi dat martelbakje asap in de vuilbak. Dat onding is voor niets en niemand goed (behalve de bankrekening van de verkopers en fabrikant)
 

Terug
Bovenaan