Mijn Rio 240 (PeterE)


PeterE

Member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
8
Leeftijd
59
Hi all,

drie weken geleden op MP deze RIO 240 gekocht. Ik heb de bak ingericht met planten, en ben nu heel benieuwd of het gaat aanslaan. De verlichting wordt nog aangepast, de huidige T8 lampen worden vervangen voor een Juwel Helialux Spectrum LED. Ik hoop dat deze komende week geleverd wordt, en ik het verschil kan zien :)

Eerste beginnersfoutje heb ik al opgemerkt; Ik ben vergeten na te denken over de achterwand. er is te weinig ruimte achter de bak om met acryl de ruit te schilderen. Ik overweeg om een achtergrond op een plaatmateriaal te maken en deze acter de ruit te plaatsen. mooi klusje voor de komende weken.

nog wat technische gegevens;

2x 200w Juwel heaters;
CO2
JBL CristalProfi e901 greenline


Ik zal regelmatig een nieuwe foto van de bak plaatsen om de ontwikkeling te zien.


rio 240.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon een tempexplaat nemen en verven met latex in de gewenste kleur en die erachter zetten (hebben wij ook gedaan) voordeel is dat tempex ook warmte isoleert
 
Gewoon een tempexplaat nemen en verven met latex in de gewenste kleur en die erachter zetten (hebben wij ook gedaan) voordeel is dat tempex ook warmte isoleert
Goed idee!

Ik zat eerst te denken aan een houten plaat, maar zat een een beetje met de waterwerking in mijn maag.
 
Veel succes met je bak, ik heb dezelfde šŸ˜‰.
De helialux spectrum is zeker een verbetering, ik gebruik het voor zonsopkomst en ondergang en sā€™avonds laat ik de verlichting nog een aantal uur op 15% staan zodat je toch wat langer kan genieten van de visjes šŸ‘
 
Goed idee!

Ik zat eerst te denken aan een houten plaat, maar zat een een beetje met de waterwerking in mijn maag.
Dat verven van die latexplaat kun je het beste met een schuimroller doen dan word de verf het mooist verdeeld
 

Terug
Bovenaan