mijn rio 450 van woutDR


Prachtig hoor allemaal. Dank je om te delen.
 
weer enige tijd geleden
ondertussen zijn op een 15 tal jongen na alle Thorichthys weg. Het ouderpaar heb ik ook verkocht. Ik ga uit de jongen terug 1m met 2 of 3 V houden, de rest gaan binnenkort ook weg
ondertussen zit er ook een trio H. Nicaraguensis bij. deze zijn heden ongeveer even groot als de jonge thorichtys
20230414_210842[10471].jpg
 
Laatst bewerkt:
enkele filmpjes van de cichliden in de bak
alles groeit en bloeit
 
dramatisch lang geleden dat ik iets gepost heb
ondertussen vanalles en niets gebeurd
de T. maculupinnis/ellioti hebben nogmaals jongen gehad ( er zit een trio in , allen jongen van mijn oorspronkelijk trio) de jongen zijn allemaal verkocht
ook de Hypsophris nicaraguensis hebben jongen groot gebracht ( op een 10 tal na allen ook verkocht)
De bak draait stabiel en voorspoedig

Er zit nu in
1m 2v T. Maculupinnis/ellioti
1m2v H. Nicaraguensis + 10 jongen van 6 cm
1v (van oorspronkelijk koppel) A. pulcher electric blue ( man recent overleden was 6+ jaar oud)
4x loricaria rio atabapo
8x Corydoras Sterbai

doel zou zijn om hierbij ( als de jongen van de H. nicaraguensis weg zijn)
een groep van "ditter fish " toe te voegen. type grotere scholenvis midden of zuid amerikaans
vraag is natuurlijk welke
suggesties welkom
 
dramatisch lang geleden dat ik iets gepost heb
ondertussen vanalles en niets gebeurd
de T. maculupinnis/ellioti hebben nogmaals jongen gehad ( er zit een trio in , allen jongen van mijn oorspronkelijk trio) de jongen zijn allemaal verkocht
ook de Hypsophris nicaraguensis hebben jongen groot gebracht ( op een 10 tal na allen ook verkocht)
De bak draait stabiel en voorspoedig

Er zit nu in
1m 2v T. Maculupinnis/ellioti
1m2v H. Nicaraguensis + 10 jongen van 6 cm
1v (van oorspronkelijk koppel) A. pulcher electric blue ( man recent overleden was 6+ jaar oud)
4x loricaria rio atabapo
8x Corydoras Sterbai

doel zou zijn om hierbij ( als de jongen van de H. nicaraguensis weg zijn)
een groep van "ditter fish " toe te voegen. type grotere scholenvis midden of zuid amerikaans
vraag is natuurlijk welke
suggesties welkom

Ziet er gezond uit allemaal!
Wij hebben als scholenvis een groep diamantzalmpjes en colombiaanse tetra's die we beide erg mooi vinden.
 
1M-2V hypsophris nicaraguensis ( en nog 1 jong)
1M-2V Thorychthys maculipinnis
4x coraydoras sterbai ( overblijvers)
15x astyanax fasciaticus mexicanus
15x Hyppessobrycon colombianus
15x thoracocharax stellatus
4x loricaria rio atabapo
10x otocinclus
1x adinoacara pulcher electric blue ( overblijver 6j oud)
 
Laatst bewerkt:
Wout, wat heb je prachtige vissen! Precies de soorten die ik ook graag zou willen. Klopt het dat je ze op kamertemperatuur houdt, met de thermostaat op 18 graden ingesteld voor de winters?
 
Ik ken alle vissen niet, maar de blue acara hoort geloof ik vanaf 22 graden
 
Otocinclus is vanaf 20 graden lees ik:

 
Wout, wat heb je prachtige vissen! Precies de soorten die ik ook graag zou willen. Klopt het dat je ze op kamertemperatuur houdt, met de thermostaat op 18 graden ingesteld voor de winters?
thermostaat staat op 22C, in de zomer wordt het uiteraard warmer met de kamertemperatuur
 

Terug
Bovenaan