Wat is er nieuw

Mijn Siamese algeneter heeft een vlekje op zijn rug.

Anouchka

New member
Lid geworden
29 december 2024
Leeftijd
29
Mijn Siamese algeneter heeft sinds kort een wit/rood blaasje/vlekje op zijn rug. Is dit een wondje of iets anders?

Hij zit samen met 2 platys en 3 sluierstaarten.
Zij zitten al maanden samen en ik heb tot op heden nooit problemen gehad met agressie van eender welke vis in mijn aquarium.
Ik had al gehoord van de verkoper dat platys soms wel aggresief uit de hoek kunnen komen.
Ik ben echter niet zeker of dit daadwerkelijk een wondje is van één van de andere vissen of veroorzaakt door iets van decoratie in mijn aquarium of een ziekte is?

Bijlagen

• 20241229_124445.jpg
    20241229_124445.jpg
    1 MB · Weergaven: 35
  • 20241229_124431.jpg
    20241229_124431.jpg
    751.4 KB · Weergaven: 33
  • 20241229_124425.jpg
    20241229_124425.jpg
    764.4 KB · Weergaven: 32
  • 20241229_124409.jpg
    20241229_124409.jpg
    929.4 KB · Weergaven: 33
Lijkt me eerder een plukje schimmel.
Betwijfel ik John. Op foto 2 lijkt er wat rood opgezwollen weefsel te zitten.. schimmel heeft dat volgens mij niet..

Geen idee wat het is trouwens. Lijkt de vis er last van te hebben?

Klopt Coen en met inzoomen is dat beter te zien. Maar wat moet dat wit dan zijn vraag ik me af?
Misschien dat @Gino88 het kan zeggen?

Nee, hij lijkt er geen last van te hebben en gedraagt zich ook niet anders. Ik zag inderdaad ook wat rood rond het vlekje, dus vandaar dat ik dacht aan een wondje?

Ik zou iig de gedachte van Gino even afwachten..

In de tussentijd: hoe grootmoe de bak? Welk filter gebruik je? Hoe vaak verwissel je hoeveel water?

Dank voor het vertrouwen, al kan ik niet zoveel toevoegen. 😀 Het is vermoedelijk een gebiedje waar de huid beschadigd is geweest waardoor er een infectie heeft kunnen ontstaan. Kan bacterieel zijn, kan ook een mengbeeld zijn met een andere ziekteverwekker of parasiet erin. Is vaak niet goed achter te komen.

Is weinig aan te doen, anders dan je water goed schoon te houden. 🙂 Vooral een goed filter hebben draaien en niet te veel voeren etc. Tijdelijk wat meer verversen kan ook helpen. Vaak trekt zoiets dan gewoon weer weg. Al kan dat even duren.

Dank voor het vertrouwen, al kan ik niet zoveel toevoegen. 😀 Het is vermoedelijk een gebiedje waar de huid beschadigd is geweest waardoor er een infectie heeft kunnen ontstaan. Kan bacterieel zijn, kan ook een mengbeeld zijn met een andere ziekteverwekker of parasiet erin. Is vaak niet goed achter te komen.

Is weinig aan te doen, anders dan je water goed schoon te houden. 🙂 Vooral een goed filter hebben draaien en niet te veel voeren etc. Tijdelijk wat meer verversen kan ook helpen. Vaak trekt zoiets dan gewoon weer weg. Al kan dat even duren.
Kom je toch al verder dan wij Gino 😉

Mijn zwaarddragers hebben het af en toe als ze zich gestoten hebben (bij het waterwisselen bijv) en als de waterwissel wat langer heeft geduurd dan gebruikelijk. Paar keer extra waterwisselen en dan gaat het bij mij weer snel over.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan