Mijn Slakkenbestand............


B

Bonky

Guest
K,heb eens even een bestandje gemaakt van wat er zich zoal aan Slakken bevind in m,n aquaria, ik kom voorlopig tot 5 soorten.:S

Mijm Slakkenbestand 001.jpg


Mijm Slakkenbestand 002.jpg
 
Zijn C en E niet beide de puntslakken? Alleen is E denk ik beschadigd.
 
C heeft een lichtgrijs slakkenhuis, E is nagenoeg zwart.
Zelf zit ik ook te twijfelen John, heel goed mogelijk dat C en E beiden Toren (zo u wil) Puntslakken zijn.
Maar het zou ook kunnen zijn dat de lichtgrijze een Molusca Tuberculata is.
 
Ik heb ook pntslakken en daar zit inderdaad wel kleurverschil in. Qua formaat worden ze allemaal ongeveer wel even groot.
 
Toch zijn de lichtgrijzen beduidend groter John.
 
Hier nog even enkele snapshot,s van één van m,n Helena,s (zojuist genomen).

Helena in actie 001.JPG


Helena in actie 004.JPG


Helena in actie 002.JPG


Helena in actie 003.JPG
 
Altijd leuk die Helena's! Ik wacht tot mijn slakken teveel worden, dan schakel ik er wat van in:D
 
Haha, ja maar goed het zijn wel mooie slakjes qua kleur en tekening. Dat is een voordeel tegenover de gewone puntslak. Maar daar is de prijs dan vaak ook weer naar
 
Freddy verkoopt ze voor 2 euro per stuk.
 
Ja die is niet echt goedkoop met de slakken maar wel de enige in de buurt.
 
In de stad hier hebben wij nog slechts 1 aquariumspeciaalzaak meer, dat was vroeger wel anders John, en ja, als je dan een monopolypositie hebt dan kun je je prijzen zelf bepalen he.
 
In de stad hier hebben wij nog slechts 1 aquariumspeciaalzaak meer, dat was vroeger wel anders John, en ja, als je dan een monopolypositie hebt dan kun je je prijzen zelf bepalen he.

Ja nou ja Paddepoel is er nog en die kan alles in principe ook bestellen. Daar heb ik ook goede ervaringen mee.
 
Oh ja, Loonstra, ben er al eens een paar keer geweest, helaas is er bijna nooit iemand op de afdeling, en om daar lang te vertoeven is geen optie, die ruimte is extreem klein, zeer vochtig, en zeer warm en benauwd, ik houd het daar niet lang vol.:D
 
Ja de oude is er al lang niet meer en een zekere Hayo dacht ik met rossig haar is nu de aquariumkenner daar. Erg aardig en behulpzaam moet ik zeggen. Het is er inderdaad vrij krap ja:(
 
ik was laatst in Amsterdam, maar poe hé, daar was me toch een aquariumzaak...... De aquaria stonden wel 10 hoog opgestapeld in een ruimte van, nou wat was het, 10 m2 !!! En benouwd dat het daar was..... Ze hadden een ladder nodig om de bakken te onderhouden.
 
Voor de klanten erg lastig lijkt me als ze zo hoog staan:(
 
De Dames zullen wel met liefde opgetild worden daar (vermits zij een rokje dragen uiteraard)..:D
 
De Dames zullen wel met liefde opgetild worden daar (vermits zij een rokje dragen uiteraard)..:D

Een leuke strakke spijkerbroek zou ik ook geen probleem hebben gevonden hoor:p
 
Oei John, waar gaat dit heen?:D
 
Omhoog natuurlijk want anders kun je niet in de bovenste bakken kijken:D;)
 
Wauw, ik moest ook even terug lezen, was totaal de draad kwijt. "Slakken met rokjes" dacht ik??
 
Heb nu weer een tiental Helena,s aangeschaft, maar niet voor 2 euro per stuk bij Freddy Kuipers maar voor 50 cent bij Pets place, scheelt een slok op een borrel zullen we maar zeggen.:thumbs:
 

Terug
Bovenaan