Wat is er nieuw

Mijn (tijdelijke) superfish 70 bakje door Gilles

Gilles

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2009
Website
www.aquariumbemesting.nl
Aangezien ik nog steeds bezig ben met mijn mos-project, heb ik mijn aquarium (Dennerle 55L) nu even helemaal leeg. Daarom heb ik via Marktplaats een Superfish 70 op de kop kunnen tikken met alles erop en eraan (Thermostaat, binnenfilter en werkende verlichting).

Deze draait nu ongeveer een maand en ik wilde de huidige stand van zaken met jullie delen.

IMG20250108150517.jpg

Techniek:
Verlichting: Chihiros WRGB2 PRO (al gekocht voor mijn Dennerle bakje) en die staat momenteel op ongeveer 20% van zijn capaciteit.
CO2: 2 bellen per seconde op een timer (voor mij uniek, want ik werkte voorheen altijd met pH controllers) via een inline Chihiros CO2 diffusor (mooi ding!)
Filter: Eheim Professionel 5E 350 buitenfilter wifi (2275) die op 50% capaciteit draait (geknepen dus, want hij is eigenlijk te krachtig)
Verwarming: Een Hydor inline thermostaat
Verder een Ali-express lily pipe set die ik nog had liggen.

Bewoners:
Ongeveer 50 stuks neocaridina cf. davidi - Sakura Red
Ongeveer 40 stuks Japonica
Ongeveer 21 stuks Ottocinclus
Nog 3 Raspbora Espeii (over uit oude bak)
En 3 grote algenslakken

Planten:
- De mosjes aan de linkerkant komen uit de ardennen, zelf opgebonden met javamos en dat groeit nu aardig in.
- Het levermos linksachter heb ik op Vivarium gekocht maar zal niet mee naar de nieuwe bak gaan.
- Eleocharis pusilia "Mini" (dwerg haargras)
- Rotala Rotundifolia "Singapore Blood Red" (rechtsachter, 3 stekjes meegenomen vanuit Zoo Zajac)
- Cryptocoryne Spiralis 'red' - moet nog ingroeien en is nog niet te zien
- Ludwigia Sphaerocarpa (rechts voor de Rotala Singapore Blood Red)

IMG20250108150528.jpg

IMG20250108150541.jpg

IMG20250108150553.jpg

IMG20250108150600.jpg

IMG20250108150645.jpg

Mooi bakje Gilles. Ik ga niet vragen welke voeding je gebruikt ;))

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan