Wat is er nieuw

Mijn upgrade naar Superfish Expert 70 (Hingj0n) door Maurice K

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maurice K
  • Startdatum Startdatum
M

Maurice K

Guest
Recent heb ik een Superfish Expert 70 gehaald en ingericht.
Ik ga hem even laten indraaien en heb alvast een visbestand samengesteld. Deze vissen komen uit mijn vorig aquarium.

Oude (worden overgeplaatst)
4 Corydoras Panda (1 kleine)
4 Neon Tetra
30+ Garnalen

Nieuwe vissen
1 O. Affinis (overname)
3 Dwerggourami?

Ik ben benieuwd wat jullie van het visbestand vinden 🙂

img-20150730-wa0001.jpg

Het viel me op dat er veel mensen hebben geklaagd over de LED's van dit aquarium. Ik heb echter geen problemen, de lichten zijn erg fel, misschien heeft de fabrikant wat aan de klachten gedaan?

Ziet er leuk uit hoor! Over dat licht zou ik me (nog) geen zorgen maken. Zolang jij het goed genoeg vindt, is het goed genoeg, toch? 🙂

Je visbestand zou ik nog wat uitbreiden. Je kan je school neons en panda's uitbreiden. De otto is een schoolvis, daarom adviseer ik om er minimaal 4 bij te halen. De goerami's kunnen er makkelijk in. Let je er wel op dat je ze niet combineert met drukke vissen? Anders zul je ze nooit zien 😉

Succes met wachten tot de vissen erin mogen! 😀

Het ziet er nog een beetje kaal uit maar het kan zeker wel wat moois worden. Heb je ook getest of die steen geen kalk afgeeft? (Kun je testen door er azijn over te gieten, wanneer het gaat bruisen zit er kalk in de steen). Ook ik zou de Corydoras en de neons wat uitbreiden, dit zijn allebeide scholenvisjes. Een stuk hout in het aquarium zal denk ik ook niet misstaan.

Zijn leuke bakjes hoor. Ik heb net de 30 voor de garnalen. Gelukkig heb ik nog de versie die wel werkt met een tijdschakelaar.

Ik merk op dat ik veel eitjes heb van de Corydora, ook heb ik nog een kleintje gespot, dus die vis wordt aangevuld 😉

Neon Tetra's ben ik van plan om er een stuk of 3 tot 4 bij te doen.

Het tijdschakelaar probleem heb ik opgelost door het computertje ertussenuit te halen 🙂

Ok, dat is ook een oplossing dus. ik ben blij dat ik het model heb die nog gewoon werkt zeg maar want zoiets zou ik niet kunnen denk ik.
Ik wilde verlichting verder wel graag heel houden namelijk 😉

Zo moeilijk is het niet hoor, je kan de stekker van het netstroomadapter namelijk direct op de LED's aansluiten 😉

Maurice K zei:
4 Corydoras Panda (1 kleine)
4 Neon Tetra
30+ Garnalen

Nieuwe vissen
1 O. Affinis (overname)
3 Dwerggourami?

Panda's uitbreiden naar 6, neon tetra's ook naar 6-10.
Oto's naar stuk of 4. GEEN dwerggourami's, passen niet in dat bakje, koppeltje honinggourami's zou kunnen.

Ziet er al leuk uit, zoals Ludger al zegt, een stukje hout zou niet misstaan denk ik.

Ik heb 12 neontetra's en drie platy's erbij gehaald. Ook staat er nu een stuk hout in met mos erop. De steen moet ik nog even testen. Ik zal er binnenkort wat foto's op zetten.ik heb er ook wat plantjes bijgezet.

Danku 🙂

Mijn visbestand is nu

1 O. Affinis
6 Panda Corydoras (1 kleine 2 mini's)
16 Neon Tetra's
3 Platy's
50+ Red Fire garnalen

Ik heb deze aquarium ook aangeschaft maar gebruik wel een andere binnen filter, namelijk de Aquarel Turbo 500.
De bijgeleverde filter heeft te grote gleuven aan de onderkant waarbij jong broed en jonge garnalen gemakkelijk ingezogen kunnen worden.
Voor je garnalen zou ik dan een panty er omheen doen ter voorkoming dat ze verdwijnen in je filter.
Je inrichting ziet goed uit en kan mooier worden zodra de planten gaan groeien.

Henk P. zei:
Ik heb deze aquarium ook aangeschaft maar gebruik wel een andere binnen filter, namelijk de Aquarel Turbo 500.
De bijgeleverde filter heeft te grote gleuven aan de onderkant waarbij jong broed en jonge garnalen gemakkelijk ingezogen kunnen worden.
Voor je garnalen zou ik dan een panty er omheen doen ter voorkoming dat ze verdwijnen in je filter.
Je inrichting ziet goed uit en kan mooier worden zodra de planten gaan groeien.

Ik zal even kijken hoe ik het filter kan aanpassen. Ik heb voorheen de 100 versie gehad en nooit problemen gehad met garnalen. Bovendien staat het filter op minimale flow. Bedankt voor de tip 🙂

Corydorasfan zei:
Panda's uitbreiden naar 6, neon tetra's ook naar 6-10.
Oto's naar stuk of 4. GEEN dwerggourami's, passen niet in dat bakje, koppeltje honinggourami's zou kunnen.

Ziet er al leuk uit, zoals Ludger al zegt, een stukje hout zou niet misstaan denk ik.

De Oto's heb ik uitgebreid naar 4 stuks. Verder is mijn visbestand op dit moment compleet.
Bedankt voor de tips 🙂

Ben ook benieuwd hoe de planten het in die bak doen. Ik heb zelf de 30 staan maar met overwegend mosjes ivm de garnalen.

Druk druk druk... Ik zal morgen eens een update posten als de verlichting weer aan staat.
Take note dat ik wel lichtelijk algenproblemen hebt, waarschijnlijk omdat mijn verlichting te lang aanstaat op een dag. Ik heb dit teruggeschroefd naar 8 uur met een tussenperiode van 1 uur.

Zo! Staat die ven vol met planten! Lekker vol.
Links achterin is het wat kaal, doe je dat bewust?

Bewust wil ik niet zeggen, mijn corydoras hebben een hobby om zand in de hoeken van mijn aquarium uit te graven, waaronder die van links achterin. Ik heb tegen ze gezegd dat het niet mag maar ze negeren mij.

Haha, herkenbaar. Bij mij wilde ze ook altijd van alles uitgraven.

Ik zie nieuwe vissen geloof ik. Zebrabarbeeltjes? 😛

Dank!

update 30-11-2015:
Omdat mijn vissen nogal wat zand uitgraven, heb ik een 'paar' zandkorrels erbij gegooid (de hoek van linksvoor en achter.)

img_32178438291478328179.jpg

Ze zijn gehaald, alleen zijn ze er wel alweer druk mee bezig ^^

Leuke bak! Dit lijkt mij ook wel wat. Ik zou er dan wel wat Kardinaal tetra's in doen.
Is dit een aanrader wat betreft kwaliteit en vissoorten die je er in kunt houden?

Sietse2002 zei:
Leuke bak! Dit lijkt mij ook wel wat. Ik zou er dan wel wat Kardinaal tetra's in doen.
Is dit een aanrader wat betreft kwaliteit en vissoorten die je er in kunt houden?

Ik denk dat je dat persoonlijk moet bekijken, ik heb het idee dat de vissen zich beter voelen bij meer en meer soortgenoten (neon tetras 10 minimaal.)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan