Wat is er nieuw

Mijn vijver

• Onderwerp starter Onderwerp starter willem123
  • Startdatum Startdatum
W

willem123

Guest
dit is mn nieuwe vijver en de hond 😉
p9210077.jpg

en hier m'n oude vijver
p9210072.jpg

in de herfstvakantie wordt hij ingegraven!

Die oude was wel aan vervanging toe, wat gaat er allemaal in je nieuwe bak? Hoe groot is ie trouwens?
Groet,
Daniel

Boris is donkerder, of niet? Willem.
QXZ_8T1PNi_OxAa1B4MjIUwiu3w_p4Z7.jpeg

ziet er goed uit
een stuk groter

veel succes en plezier

Leuk zullen je goudjes (of gaan die naar binnen in de winter) blij mee zijn.

bram is inderdaad wat lichter, en waarschijnlijk ook wat banger, want hij schrikt overal van :S

de vijver is 2,5 meter lang 1,50 breed en in de grootte kom 80 cm diep, daarom kunnen ze in de winter dus buiten blijven.
In de bak waar ze nu in zitten hebben ze al 5 winters overleefd ondanks dat de bak maar 40 cm diep is.
ze zijn wel een keer bijna allemaal doodgegaan maar dat was door een reiger.

Shit happens ook in de vijver van mijn achterbuurman haalde een reiger ze er vakkundig uit en die is 1.20 mtr diep.

Beesten pikken ook heel lelijk als je ze probeert te grijpen

Ik kwam net terug van voetballen dus heb ik de reiger beschoten met de bal.
Hij kwam nog wel een paar keer terug maar toen heb ik hem beschoten met m'n viskatapult, ik heb m niet geraakt maar hij is toch nooit meer terug gekomen.

Ik wil net zeggen, niet proberen te pakken, maar weg jagen. Neem iets wat veel geluid maakt. Stereo ofzo en zet m hard aan richting het beest. Op die manier krijg je ze wel weg en anders met iets naar m gooien, niet doden.

Vandaag wordt de vijver ingegraven, de vissen zitten voor vandaag in een aquarium dus kan ik wat foto's van m'n goudvissen laten zien.
Ze zien er trouwens wel super gezond uit.

Ik ben benieuwd! Moet de vijver niet eerst indraaien?

Gisteren kwam ik er achter dat ik dit topic ook nog had 🙄 dus ruim een jaar na dato komt er toch nog een vervolg...

Dit is de vijver nu, hij lijkt vrij klein maar overal hangen er planten overheen, en door de wind zijn de moerasplanten half omgeblazen
289736_0_82_p9220146.jpg

Dit zijn wat pogingen om de vissen vast te leggen, zonder al te veel succes helaas...
628934_0_82_p9220149.jpg

395553_0_82_p9220151.jpg

De parkieten wilden wel even blijven zitten.
434152_0_82_p9220147.jpg

Als filter gebruik ik de Oase Filtral Filterset 2500 UVC.
Die trekt heel de vijver schoon en door de UV lamp blijft de vijver ook zweefalg vrij.

Er zitten nu 13 goudvissen in, en een goudzeelt.
Dat is wel iets over het maximaal aantal vissen heen, maar er zitten 3 goudvissen in die uit een kommetje komen en anders nog steeds opgesloten zaten daar in.

Binnenkort maak ik nog wat mooiere foto's.

Erg mooi en natuurlijk vijvertje. Heb je filterset eens even op google bekeken en ziet er goed uit, mooie opstelling waarvan je alleen 1 stekker weg te werken hebt en de rest mooi onder water is. Heb je het filter al eens schoon moeten maken doordat je zag dat de uitloop minder werd? Zo ja om de hoeveel tijd moet je dat doen en gaat dat eenvoudig met dit filtersysteem? Stroomt er bij het eruit halen van het filter niet teveel vuil terug in de vijver net zoals bij een binnenfilter in een aquarium?
Lijkt me ook nog wel een mooi filter namelijk voor mijn binnenvijvertje (koi quarantainebak).

En echt wat een prachtige parkietjes die kleuren zijn helemaal mijn smaak zoooo mooi :smitten:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan