mijn visjes


Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg mooie foto's en trek je niks aan van mensen die je in de bek hangen. Blijf posten zou ik zeggen en laat je plezier ervan er niet door bederven.
Dat doe ik ook zeker niet.. Ik blijf zeker posten
 
Je foto's zijn dan misschien niet van de aller aller beste technische kwaliteit vergeleken bij prof fotografen, maar ik zou willen dat ik zulke mooie foto's kon maken als jou! :D
 
I
Je foto's zijn dan misschien niet van de aller aller beste technische kwaliteit vergeleken bij prof fotografen, maar ik zou willen dat ik zulke mooie foto's kon maken als jou! :D
Ok ben ook geen prof maar fotografeer wel heel graag ;). met een Nikon D7200..kijk maar welke dat is.
 
Ik hoop dat je wat goedbedoeld advies wilt aannemen van een wel professionele fotograaf: Trap a.u.b. niet in het idee dat dure apparatuur automatisch zorgt voor goede foto's. Alleen als je flink wat van fotografie afweet zul je het maximale uit een camera kunnen halen. Als je graag verder wilt komen, investeer dan in een goede fotografiecursus i.p.v. dure apparatuur; bij voorkeur eentje waarbij je op de M-stand (handmatige stand) leert fotograferen. Het beste is een cursus bij een kritische docent, want van een minder mooie of zelfs mislukte foto en goede opbouwende kritiek leer je 100% keer meer dan dat je alleen maar te horen krijgt hoe mooi je foto's wel niet zijn (is niet altijd leuk, maar wel heel erg zinvol ;) ).

Heel veel plezier bij deze geweldige hobby.
 
Ik hoop dat je wat goedbedoeld advies wilt aannemen van een wel professionele fotograaf: Trap a.u.b. niet in het idee dat dure apparatuur automatisch zorgt voor goede foto's. Alleen als je flink wat van fotografie afweet zul je het maximale uit een camera kunnen halen. Als je graag verder wilt komen, investeer dan in een goede fotografiecursus i.p.v. dure apparatuur; bij voorkeur eentje waarbij je op de M-stand (handmatige stand) leert fotograferen. Het beste is een cursus bij een kritische docent, want van een minder mooie of zelfs mislukte foto en goede opbouwende kritiek leer je 100% keer meer dan dat je alleen maar te horen krijgt hoe mooi je foto's wel niet zijn (is niet altijd leuk, maar wel heel erg zinvol ;) ).

Heel veel plezier bij deze geweldige hobby.
Ik fotografeer alleen maar op.de.M stand.
Alle foto's zijn gemaakt op ISO200 f/ 1.8 . 1/320 zonder flits.. Bij gewerkt in Lightroom en Photoshop CS 6.

Ik weet echt we waar ik mee bezig ben.

Ik doe het puur hobbymatig en wil ook geen prof worden. vandaar ik ook geen prof camera heb
 
Met Een Nikon D7200 .. dat is een semi prof camera
 
Ik fotografeer alleen maar op.de.M stand.
Alle foto's zijn gemaakt op ISO200 f/ 1.8 . 1/320 zonder flits.. Bij gewerkt in Lightroom en Photoshop CS 6.

Ik weet echt we waar ik mee bezig ben.

Ik doe het puur hobbymatig en wil ook geen prof worden. vandaar ik ook geen prof camera heb


Ook al vindt je zelf dat je weet waar je mee bezig bent, ik zou toch eens goed naar de gebruikte diafragma opening kijken. F/1.8 is natuurlijk heel fijn, omdat er dan veel licht op de sensor valt en je een relatief snelle sluitertijd kunt gebruiken, maar het zorgt er ook voor dat én je te weinig scherpte-diepte hebt en je vissen heel snel uit de scherpte zwemmen, waardoor de foto's niet scherp zijn. Daarbij komt ook nog dat hoe dichter je bij een voorwerp komt (en aquariumfotografie blijft toch een soort van macro-fotografie) hoe kleiner de scherpte-diepte wordt, dus dat maakt het alleen nog maar erger. Zo'n diafragma is leuk voor een portret, maar totaal niet geschikt voor dit soort fotografie. Wil je goede foto's maken, zul je én je diafragma flink omhoog moeten gooien (dus groter getal, kleinere opening) en ook je iso moeten verhogen.
 
Ook ik leer weer genoeg over fotografie.
 
Ook al vindt je zelf dat je weet waar je mee bezig bent, ik zou toch eens goed naar de gebruikte diafragma opening kijken. F/1.8 is natuurlijk heel fijn, omdat er dan veel licht op de sensor valt en je een relatief snelle sluitertijd kunt gebruiken, maar het zorgt er ook voor dat én je te weinig scherpte-diepte hebt en je vissen heel snel uit de scherpte zwemmen, waardoor de foto's niet scherp zijn. Daarbij komt ook nog dat hoe dichter je bij een voorwerp komt (en aquariumfotografie blijft toch een soort van macro-fotografie) hoe kleiner de scherpte-diepte wordt, dus dat maakt het alleen nog maar erger. Zo'n diafragma is leuk voor een portret, maar totaal niet geschikt voor dit soort fotografie. Wil je goede foto's maken, zul je én je diafragma flink omhoog moeten gooien (dus groter getal, kleinere opening) en ook je iso moeten verhogen.

tjonge-jongen zeg....

wat een paar fotos wel niet voor discussie kunnen uitlokken...
Het is nooit mijn bedoeling geweest om dit soort discussies uit te lokken.

als iemand mijn fotos niet mooi vindt, prima.. jou keuze. ik slaap er geen minuut korter van

ik heb mijn fotos hier geplaatst om mensen van mijn vissen te laten genieten. En niet welke kwaliteit mijn fotos hebben. (ik heb hier op het forum veel betere maar ook zeker veel slechtere fotos gezien). . en in het laatste geval zie ik daar ook niet staan dat de fotos er kwalitatief slecht uitzien. Alleen omdat er iemand vraagt velke camera ik heb krijg ik gelijk een hele foto cursus

.Ik zei alleen dat ik(pesoonlijk) het een van de moeilijkste soorten van fotografie vind omdat je met velen factoren rekening moet houden. Maar misschien vindt een ander dat helemaal niet
ik weet dat het goed bedoeld is.... maar als ik informatie over instellingen en diafagma wil ga ik wel naar een ander forum.
De instellingen van mijn camera heb ik je laten zien alleen maar om je aan te geven dat ik op de M stand fotografeen en ik weet wat ik doe(camera technisch) en niet om gelijk een hele cursus over scherpte diepte te krijgen.
EN ik heb de fotos niet gemaakt met het idee om macrofotografie toe te passen.. Dan had ik wel een hele andere lens gebruikt.


Of iemand nu pro of amateur is maakt in dit geval niets uit. het gaat om de vis en niet om welk beroep je uitoeffend. tenzijn je aquaria als beroep hebt.

En ik weet dat er in de wereld van de fotografie (op alle vlakken) een moordende cocurrentie is en er heerst veel haat en neit onder elkaar. En hoe meer fotografen je haten, hoe beter de publiciteit. want negative publiciteit is ook goede positive publiciteit (ja.. denk daar maar eens over na. hahahahahaha)

Dat is ook de grootste reden dat ik nooit verder wil als fotograaf. en trouwens mijn huidige beroep verdient beter dan zzp fotograaf.

Dus net als mijn auqarium, is fotografie een hobby en dat blijft zo.

zoals ik al eerder aangaf, mensen die mijn fotos niet mooi vinden.... dat is hun mening en hun probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lol…
Hehe, sorry hoor maar als je zowel op tips, advies of afwijkende meningen zo fel en verdedigend reageert lijkt het me niet echt dat je de meest ontspannen persoon bent. Daarnaast maak je zelf de fout waar je anderen van verwijt, namelijk:

Er zijn uberhaupt maar weinig mensen die ook geld vragen voor hun aquariumfoto's. De weinige die ik ken zijn over het algemeen Ichtyologen die hun biotoopfoto's verkopen om zo geld te ronselen voor hun volgende trip etc

Dus Meksjoef zegt helemaal niet dat jij 'ronselt' maar toch reageer je als volgt:

Dus dat "ronselen" waar jij het over hebt
Vind ik een zware beschuldiging.

Oei, Rodelotus, heb ik iets gemist? ;)
Reageer je hier niet een beetje verkeerd en spreek je misschien onterecht van 'beschuldigingen'? Volgens mij heb je niet goed gelezen wat Meksjoef hier exact zegt en voel je je aangevallen zonder enige reden..
Dus: zelf ook goed lezen wat er geschreven wordt, zeker als je dat zo belangrijk vindt...


Wat vindt jij niet duidelijk dan?.....
Ben ik niet duidelijk genoeg??

je bent 2 weken te laat met reageren en zie je ook dat ik deze tijd niet meer gereageerd heb.

En wat je er ook van vindt.
Het kan mij niet boeien...
Denk wat je wil. vindt wat je wil. doe wat je wil..

Eerst mijn foto's nou mijn Nederlands..
Wat is het volgende..

Wat ik moet eten morgen?

Succes ik reageer niet meer..
En heb gerust het laatste woord.
Misschien slaap je lekkerder vanacht.

Weltrusten

Dus:
Het doet dus toch wat met je, moeheid veroorzaken ;) :D

heeft Ivo eigenlijk gelijk en trek je het je misschien toch allemaal wat hard aan! ;)
Ik sluit dan ook maar af met het goedbedoelde advies: chill out en wees even kritisch voor je eigen berichten als voor de berichten van een ander… Ik besef dat ik door het geven van advies het risico loop dat je weer moe of boos wordt maar dat neem ik er bij. Ik zet me alvast schrap!
;)
 
Wat vindt jij niet duidelijk dan?.....
Ben ik niet duidelijk genoeg??

je bent 2 weken te laat met reageren en zie je ook dat ik deze tijd niet meer gereageerd heb.

En wat je er ook van vindt.
Het kan mij niet boeien...
Denk wat je wil. vindt wat je wil. doe wat je wil..

Ik vindt het allemaal best.
Als jij het ziet als geld vragen. of ronselen. Dan heb je nog nooit een echte ronselaar meegemaakt.

Ik maak mezelf iig niet druk om jou mening.

Neen, je moet je inderdaad niet druk maken over iemand zijn of haar mening, dat staat je vrij.
Wel kan je antwoorden met respect en dat mis ik toch wel in enkele posten van je.
Hopelijk zie je dit als een goede raad en volg je hem ook op. :)
 
Neen, je moet je inderdaad niet druk maken over iemand zijn of haar mening, dat staat je vrij.
Wel kan je antwoorden met respect en dat mis ik toch wel in enkele posten van je.
Hopelijk zie je dit als een goede raad en volg je hem ook op. :)

Vindt je het raar dat ik fel reageer.. dat komt door mensen zoals jij die over van alles praten behalve over het onderwerp.
 
Vindt je het raar dat ik fel reageer.. dat komt door mensen zoals jij die over van alles praten behalve over het onderwerp.

Kijk,
niemand houdt je tegen om elders te gaan als je het hier niet zint, mensen die het goed met je menen en je op een fatsoenlijke manier raad geven willen niet afgeblaft worden, ook ik niet.
 
Hahahahhahahahahaha

Heb ik je afgeblaft dan????

Ik blijf nog ff , wordt net gezellig
 
Ik sluit dit topic tot wij beslist hebben met het voltallig beheer wat we hiermee gaan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan