Wat is er nieuw

Mijn water ruikt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arratey
  • Startdatum Startdatum
A

Arratey

Guest
Hallo iedereen, ik weet niet of dit in het juiste topic staat. Anders hoor ik het graag, ik ben nog nieuw in het aquariumwereldje dus weet niet waar alles moet.

Mijn vraag is dit;
Ik heb afgelopen donderdag mijn aquarium met water gevuld. Als bodem heb ik zand gebruikt en ik heb er momenteel alleen nog wat keien en steentjes in zitten. De plantjes moeten nog komen en er zitten ook geen vissen in.
Het water was in het begin erg troebel (ik had zand erg goed uitgespoeld) maar door pomp is het momenteel al heel erg minder geworden en je ziet duidelijk verschil.
Echter merkte ik vandaag op dat mijn water erg aan het stinken is. Dit heb ik toen ik voorheen een aquarium had met guppen ook wel gebeurde, maar niet zo direct in het begin.
Ik heb er dus buiten zand en wat stenen nog niets in zitten. Ik heb er al wel aquasafe in gedaan, maar omdat ik niet wist hoeveel bacterien ik erin moest doen zit dat er nog niet in.
Ik heb geen voedignsbodem (de zaak waar ik was zei dat ik ook vloeistof kon gebruiken, dus heb dat gehaald, zit er ook nog niet in).

Nou ja, mijn vraag was dus... Wat kan hier de oorzaak van zijn? Vooral omdat er gewoon letterlijk nog niets in zit en het water al wel zo stinkt.
Er zit ook geen verwarmingselement nog in. Die ik had is kapot gegaan en die ik gekregen heb ligt nog op Schiermonnikoog bij familie dus die moet ik nog even ophalen.

Waar ruikt het naar?

Kun je de geur omschrijven?

Heb je er al zuurstof steentjes in?
Doe de bacterie erin.
Als er nog geen zuurstofplanten in staan, krijg je dood water.

Verwarming is nog niet nodig.
Wel de bak 3 weken in draaien ,Met zuurstofplanten.
Dan komt het wel goed.
Dan in de derde week nitriet ,nitraat ,en ammoniak meten.