mijn zoetwater kogelvis.....

K

kogelvis18

Guest
Hallo
Ik heb al meerdere aquariums van verschillende maten en vissen.
Maar paar maanden terug ben ik gestart met een speciaal kogelvis aquarium. Alles gekocht en ge�nformeerd, dus bak van 1m gekocht vol met planten. Extra aquarium voor de slakken en garnalen.
En uiteindelijk konden dan de kogelvisjes erin. Ik heb 4 stuks gekocht. C. Asellus.
Er zit geen andere vis in en staat vol met planten.
Alleen ze zitten er nu 3/4 weken in maar ik zie ze bijna nooit.
Verstoppen zich elke keer en zelfs wanneer ik eten in doe gebeurd er niks pas laat als ik weg ben durven ze een beetje te eten.
Water waardes zijn goed. Ze zien er ook gewoon goed uit en de tanden zijn ook niet te groot.

Maar ik vind ze nu gewoon saai. En dat vind ik jammer aangezien ze er wel heel leuk zijn.
Iemand een verklaring voor dit gedrag?
 
Ze zullen moeten wennen,he.
 
Duurt dat zo lang? En slakken en garnalen pakken ze amper. Had er in het begin 10 ingedaan en zitten er nog dik 5 die je zo met het oog kan zien
 
Tetraodontids lack true teeth, the jawbone itself being modified into four fused toothlike structures. These grow continuously at a surprising rate, so offer regular meals of shelled invertebrates such as snails, crab legs, cockles, etc., in order to maintain them at a reasonable length. There is some evidence to suggest that aufwuchs form a significant proportion of the natural diet, therefore it may be worth permitting or even encouraging algal growth on hard items of d�cor.

Additional foods can include chopped shellfish, small earthworms, and live or frozen chironomid larvae (bloodworm), Artemia, etc. Dried products should not form the principal component of the diet, although pelleted formats with a very hard consistency may prove useful.

Kan je dit lezen?


De tanden groeien vrij snel,Als die niet genoeg slijten, kunnen ze niet meer eten.
 
Okee mm dus ongewervelde dieren voeren. Dat komt goed aangezien ik ze wel is mosselen geef of rode muggen larven.
Maar lijkt wel een beetje tegenstrijdig van wat ze in de winkel zeggen. Want de tant(kaakbot) moet wel slijten.... anders moet het geknipt worden.
 
Uit mijn nieuwsgierigheid. Zijn dit nou de kleine visjes die je vaak bijde lfs ziet? Die van een cm of 2? En deze kunnen zo rond de 14cm worden las ik.
Wow
 
Nee deze zoetwater kogelvis is bijna het meest vriendelijk daarom kunnen ze met zijn 4e in een 1 meter bak. En ze zijn nu rond de 5 cm en worden maar 8 cm.
 
Maar nog eveen terug op mijn vraag. Hebben kogelvissen dan echt meer dan 4 weken nodig om te wennen?
 
Wat moet het anders zijn?
Maar voor 4 visjes in een bak van een meter vol met planten is het verstoppen ook niet lastig natuurlijk.
 
Ja dat weet ik ook niet. Mischien zijn die vissen nou eenmaal zo?
En zeker gelijk, met veel planten is het niet moeilijk maar 2/3 van de bak moest dicht gegroeid zijn omdat ze zich anders gaan vervelen. Maar zie ze nooit zwemmen.
 
Is idd heel goed al die planten.
Zal vast ook een geval van geduld zijn zoals met heel veel dingen bij deze hobby ;)
Heb ze bij een kennis gezien en daar scharrelde ze lekker rond en kwamen ook naar het glas toe als je voor de bak stond.
 
Kogelvissen zwemmen weinig, zijn altijd naar prooi aan het zoeken.
 
Ik weet niet of ze inmiddels al wat meer te zien zijn maar kogelvissen krijg je goed tam door in het begin niet te fanatiek te voeren. Probeer ze zo snel mogelijk te wennen aan voeren van kleine porties uit de hand/voertang.
 
Terug
Bovenaan