Even een kleine update
Ik heb de naalden de afgelopen tijd bestudeerd, ze zijn constant zwanger en werpen hun broed af zodra het larfjes worden.. (te vroeg, waarschijnlijk door het onjuiste zoutpercentage)
Ik heb gezien dat ze eerst witte doorzichtige eitjes hebben, die binnen enkele dagen veranderen in kleine zwarte larfjes (een soort halve maantjes) dan werpen ze de larfjes een paar dagen later af (onrijpe larfjes) en paren gelijk opnieuw en hebben gelijk weer witte eitjes in hun buidel.
Nu ben ik sinds een paar dagen aan het experimenteren om langzaam het zout in de bak op te hogen en ik zie nu al dat 1 naald de larfjes langer vast houdt dan eerst. Ik hoop dat het me gaat lukken om uiteindelijk de perfecte waterwaardes te creëren voor een succesvolle dracht
Ik heb besloten de kweekbak voorlopig te laten voor wat het is en het in hun eigen bak te proberen, want het geeft ze veel stress om steeds over te plaatsen en bovendien zijn de wisselende zoutpercentages niet goed voor ze lijkt me.Alle medebewoners kunnen gelukkig zout verdragen, dus geen groot probleem om het in de gewone bak te doen.