Wat is er nieuw

Mikrogeophagus ramirezi "Electric Blue" Setup

• Onderwerp starter Onderwerp starter ViperaCloud
  • Startdatum Startdatum
V

ViperaCloud

Guest
De vissen doen het er erg goed in.
Pas weer een nieuwe legsel eieren.
De oude jongen zwemmen er nog tussen.

Maar goed misschien heeft iemand nog ideetjes om het ze nog beter naar hun zin te maken.
Dus tips of aanmerkingen zijn allemaal welkom.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rF5qzlal6Ek[/video]

Gaaf hoor.
Is best een operatie maar je zou bv een groot stuk bodem met zand kunnen bedekken zodat ze lekker in de bodem kunnen happen.
Als je het doet niet over de oude bodem doen iig.

Das waar, mis ooit is kijken voor zwart zand en dan op een gedeelte proberen.
Zwarte bodem toont de kleuren ook veel beter, vandaar dat ik hiervoor had gekozen.

Zwarte grond toont niet altijd de kleuren beter, de vissen kleuren donkerder dan.
Ik heb cory's die op een zwarte bodem helemaal bruin waren, wel mooi, maar sinds ik ze op een bodem van normaal gekleurd filterzand heb zijn ze een stuk lichter en hebben ze een prachtige streep tekening die ik nog nooit had gezien.
Zelf hebben de vissen er weinig last van denk ik, heb geen verandering in gedrag gemerkt, is een voorkeur wat je hebt.

Onderschat het belang van een goede inrichting die de vissen het idee van een veilige omgeving biedt niet...

Dicrossus filamentosus: totaal flets en kleurloos in open, fel verlichte bakken, maar elegante kleurbommetjes in donkere bakken met genoeg schuilplekjes. Om een van de z� vele voorbeelden te noemen.
Ook genoeg soorten trouwens waarbij een 'prachtige streeptekening' niets meer en iets minder is als een ordinair stresspatroon.

Ik zou zelfs durven beweren dat in het merendeel van de gehouden vissensoorten ViperaCloud de spijker op de kop slaat met zijn opmerking, waarbij het er dan om gaat dan een zwarte bodem minder licht reflecteert, de bak dus donkerder zal laten ogen wat voor de vissen meer gevoel van veiligheid geeft.
Dat het geen wet van meden en perzen is moge echter duidelijk zijn.

~ Ivo

Zo is het mij toendertijd ook verteld dat zwart.
Een soort van schaduw idee geeft naar de dieren toe.

Maar dit is ook weer niet op alles toegepast.

Wat je ook kan doen is wanneer je een dier koopt.
Google erbij pakken de species invullen en bij de foto's gaan kijken.
Van bijna alle vissen zijn er wel foto's te vinden vaak.

Dan pas je het volgende toe door middel van de foto's te bekijken:
-Dieren met kleur of zelf donker gekleurd ogen, (zwart) donkere ondergrond.
-Gevlekte dieren, bepaalde patronen, 3 kleurige grind ondergrond.
-Albino's/kleurloze dieren, bijvoorbeeld zand een lichte bodem.

Dit heeft dan ook weer meer met de camouflage te maken.
Vooral bij de onderste 2.

Persoonlijk weet ik niet precies wat voor soorten zand ze nou echt bij aquaria zaken verkopen.
Zover ik weet hebben ze vaak alleen grind op kleur.
Voor zover ik weet verkopen Terra winkels diverse kleuren Woestijnzand.
Black, Green, Yellow, Orange, Red.(er is ook eetbaar zand voor baardagamen, gebruik dit natuurlijk niet)
Woestijnzand is wel een stuk duurder, en slibt ook sneller dicht.
Maar het kan wel een mooie aanvulling zijn op bepaalde plaatsen in het aquarium.
Wel ontzettend goed wassen, voor je het gebruikt.

ViperaCloud zei:
-Albino's/kleurloze dieren, bijvoorbeeld zand een lichte bodem.

Dit heeft dan ook weer meer met de camouflage te maken.
Vooral bij de onderste 2.
Albino mutaties hebben in de natuur vaak geen enkele schijn van kans.

Terug naar je originele vraag: wat catappa-/beuken/-eikenbladeren in je bak. Een geweldige bron van voer voor larfjes door allerlei microorganismen die erop groeien en het afbreken.

Das inderdaad waar.

Ah oke had er nog niet aan gedacht dat het een goede bron voor micro organismen zou zijn.
Zat kwa dat nog bij de Ph-Waarde en had daarvoor varenwortel aan de linker achterwand geplaatst.
Daar lijken de jongen trouwens ook graag tegenop te zwemmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan