Wat is er nieuw

Mikrogeophagus Ramirezi?

Toorn

Well-known member
Lid geworden
18 juni 2009
Leeftijd
34
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een mannetje en vrouwtje mikrogeophagus ramirezi in mijn aquarium.

Alleen ik heb mijn twijfels bij het mannetje, is dit niet toevallig een andere soort of misschien kweekvorm? Aangezien deze de zwarte strepen/vlekken niet heeft.

mikrogeophagus800x600.jpg

Mvg Danny

Lijkt veel op de kweekvorm maar er kunnen nog wel tekeningen op de vis komen als de vis wat langer in de bak zit.
Wat is de ph en temperatuur?

Veel nakweek ramirezi's hebben veel te veel zwart, als je de wildkleuren als uitgangspunt neemt.
Dit is in mijn ogen een prachtig exemplaar, zeer natuurgetrouw.

~ Ivo

Bedankt voor de reacties!

Tempratuur is momenteel 25 graden, ph weet ik niet heb zelf nog geen testset laat dit meestal meten bij de LFS

Zou zelfs heel goed gewoon een wildvorm kunnen zijn, misschien overgebleven van een eerdere zending wildvormen.

De temperatuur mag nog wel 1 of 2 graadjes omhoog.

Kan niet anders dan dat een ramirezi is.Inderdaad een mooie man.
Ik zou zeggen, geef ze een goede verzorging en je kan er lang plezier van hebben.

Mascha&Ivo zei:
Veel nakweek ramirezi's hebben veel te veel zwart, als je de wildkleuren als uitgangspunt neemt.
Dit is in mijn ogen een prachtig exemplaar, zeer natuurgetrouw.

~ Ivo

En som te veel blauw soms,vind ik dan.

Dat van het blauwe weet ik zo net niet. Ik heb laatst met Ren� eens goed zitten te zoeken naar herkomstgebieden en het lijkt erop dat er ten minste 3 geografisch best verspreide locaties zijn waar ze worden gevonden:
- Orinoco delta (=o.a. Rio Morichal?)
- Illanos
- Atabapo

Twee filmpjes met diertjes in het wild - een behoorlijk kleurenverschil:
http://www.youtube.com/watch?v=LpGyXBNpERw
http://www.youtube.com/watch?v=L05gM9OGTvo

~ Ivo

Inderdaad wel een verschil. Ook de bouw lijkt wel anders?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan