Wat is er nieuw

Mikyboy40 zijn aquarium 100×40×50 cm

Mikyboy40

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2015
Na maandan leeg te hebben gestaan heb ik vandaag eindelijk mijn aquarium gevuld met grind en plantjes. Dus nu alles staat te draaien dacht ik: Laat ik een foto-album beginnen zodat ik mijn bakje met jullie kan 'delen'. Dus bij dezen. Ik ben er zelf redelijk content mee maar ik hoor natuurlijk graag tips hoe het nog beter kan. Nu nog even uitvinden hoe ik fotos kan posten en dan zal ik er ff paar foto'tjes op gooien

Hierbij dan de foto's:

Totaaltje

694172mikyboy40_0_82_20150514_161429.jpg

links

188733mikyboy40_0_82_20150514_161440.jpg

midden

289266mikyboy40_0_82_20150514_161445.jpg

rechts

177294mikyboy40_0_82_20150514_161448.jpg

en nog een plantje dat ik er gewoon leuk uit vond zien met de belletjes 🙂

715746mikyboy40_0_82_20150514_180259.jpg

Vergeleken met wat ik hier voorbij zie komen op het forum is het (nog) niet fantastisch maar ik ben er zelf best content mee... 😀 Misschien nog een paar laagblijvende plantjes vooraan, en er komen natuurlijk ook nog wat drijfplantjes bij

PS: sorry dat sommige foto's gedraaid zijn, en de kwaliteit zo bagger is (smartphone kwaliteit), :sorry: maar met mn fototoestel wild e het helemaal niet lukken

Het ziet er nog een beetje kaal uit maar wanneer de planten wat gegroeid zijn zal het er denk ik wel mooi uit zien. Wat voor vissen komen erin?

Op dit moment denk ik aan het volgende bestand:
2/3 x colisa chuna
10 x megalopterus megalamphodus
8 x pseudomugil sp. Red neon
8 x corydoras aeneus albino.

Ik twijfel wel nog een beetje over het feit dat ik nu 2 scholen heb die in t midden zitten zeg maar... Maar als ik de fantoomzalmpjes erin heb kijk ik wel even of ik t misschien te druk vind worden.

Je zult een duidelijke keuze moeten maken voor je 2 scholen, de M megalamphodus heeft heel andere waterwaardes nodig en is een relatief rustige vis, terwijl de P. sp. juist een zeer drukke zwemmer is en daardoor voor veel onrust in je bak zorgt.
Ook heeft hij heel andere behoeftes t.a.v. water !

Greetzz BigSmoke

Goerami's zullen zich waarschijnlijk inderdaad veel meer storen aan de drukkere Pseudomugils. Ik wist voor welke soort ik zou kiezen (de fantoom) en die kan ook prima toe met iets koeler water, net als de aeneus.

~ Ivo

Nou Cedric, er is een reden voor dat ik al andehalf jaar niks meer gepost heb ik dit topic 😛

De bak draait nog, met 3 fantoomzalmen (1 man en 2 vrouw) waren er 5 omdat er niet meer zaten in de winkel waar ik ze kocht. Afgelopen maand zijn de twee oudse gaan hemelen die al een half jaar in de winkel zaten voor ik ze kocht, hebnen dus een redelijk respectabele leeftijd bereikt. Berder zitten er nog 3 bettas in, waarvan 2 mannen en het vrouwtje is het felst van de drie 😉

Er zit nog 1 albini cory in (van de vijf die ik uit mijn oude aquarium had overgezet. Andere 4 zijn vrij snel achter elkaar heen gegaan na een hakf jaar, was ik niet zo bloj mee aangezien ik ze al 6 jaar had, vreemde tolbewegingen maken en totaal geen balans meer hadden ze ( heb meer dat soort verhalen gelezen en niemand is er ooit achter gekomen wat het nou daadwerkelijk was )

5 japonicas die het altijd verassend goed hebben gedaan in mijn beide aquaria (ik heb in mn andere bak nog een japonica zitten die al dik 7 jaar m'n draadalgen opsnoept, en gelukkig maar. In mijn grote bak lukt dat ze veel minder goed namelijk...

Ik wil eigenlijk overnieuw starten met deze bak, er zit nu een extern filter op wat veeeel beter werkt dan dat vreselijke onding dat er eerst in hing, maar ik wil de hele bak leeg maken, zand erin ipv grind, nieuwe plantjes (alle planten zitten nu onder de algen). Ik kweek ook een aantal cryptos, hydrocotyle tripartita, lobelia cardinalis 'mini' emers ondat ik in het aquarium te veel last van alg had. Ik heb afgelopen maanden dan ook weinig meer aan het aquarium gedaan, en hoop een nieuwe start hiermee te maken.

Wordt alleen wel nog even lastig aangezien ik net ben begonnen met een nieuwe studie dus ik moet even kijken hoe ik dat in mijn toch wel een stuk drukkere rooster ga passen 😀

Ik ben ook zeer benieuwd om eens een plaatje te kunnen bekijken😉.
heb je fotos van hoe hij er nu bij staat?
Nou goed dan 😉 Alvast sorry voor de wazige foto's, er zit ook veel alg op de ruiten dus erg lastig om goede foto's te maken...
Alle planten overleven wel, maar ze floreren bepaald niet helaas... De alg begint echt uit de klauwen te lopen. Ik heb ook alle drijvers eruit gehaald gister omdat zich blauwalg in de wortels begon te vormen...
Kortom deze bak is toe aan herinrichting, en een frisse start

IMAG0031 (1).jpg
IMAG0032.jpg
IMAG0033 (1).jpg
IMAG0034 (1).jpg
IMAG0035.jpg

En zo slecht als de bak draait, zo goed gaat het met het bovenwater tuinieren 😀

Lobelia cardinalis 'mini', deze doet het erg goed, en kan gewoon als 'kamerplant staan in de vensterbank (en nu het kouder wordt haal ik ze 's avonds wel weg daar, anders wordt 't erg koud voor ze)
IMAG0036.jpg

Hier zijn 2 Cryptocoryne soorten te zien, Hydrocotyle tripartita, Hemianthus micranthemoides/ callitrichoides, Anubias nana 'bonsai', en een snelgroeiende onbekende soort. Deze planten staan in een kweekkasje, met een kap erop, zodat de luchtvochtigheid hoog blijft, wat vooral voor de anubias en de crypto's erg van pas komt

IMAG0037.jpg

Hier de Hydrocotyle tripartita, waarvan driekwart na de zomer aan een mede aquariaan is meegegeven, deze plant heeftregelmatig bloemen (of iets wat erop lijkt? een soort kleine pompons)
Samen met een andere plant die flink snel groeit en ik de naam zo snel niet weet.

IMAG0038.jpg

Hemianthus callitrichoides (of dat vermoedt ik, is ooit aangekocht als micranthemum micranthemoides, maar ook in het aquarium zijn de blaadjes altijd zo klein gebleven...) Dit plantje was helemaal aangetast door alg, en is flink gegroeid sinds begin deze zomer emers (begon met 3 kleine stengeltjes)

IMAG0039.jpg

Crypto 1, doet het ietsje minder dan crypto 2, die ik al heb moeten opsplitsen in een ander potje

IMAG0040.jpg

Dit is crypto 2, erg mooie crypto vindt ikzelf, alleen geen idee wat de precieze soort is 😉

IMAG0041.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan