En zo slecht als de bak draait, zo goed gaat het met het bovenwater tuinieren
😀
Lobelia cardinalis 'mini', deze doet het erg goed, en kan gewoon als 'kamerplant staan in de vensterbank (en nu het kouder wordt haal ik ze 's avonds wel weg daar, anders wordt 't erg koud voor ze)
Hier zijn 2 Cryptocoryne soorten te zien, Hydrocotyle tripartita, Hemianthus micranthemoides/ callitrichoides, Anubias nana 'bonsai', en een snelgroeiende onbekende soort. Deze planten staan in een kweekkasje, met een kap erop, zodat de luchtvochtigheid hoog blijft, wat vooral voor de anubias en de crypto's erg van pas komt
Hier de Hydrocotyle tripartita, waarvan driekwart na de zomer aan een mede aquariaan is meegegeven, deze plant heeftregelmatig bloemen (of iets wat erop lijkt? een soort kleine pompons)
Samen met een andere plant die flink snel groeit en ik de naam zo snel niet weet.
Hemianthus callitrichoides (of dat vermoedt ik, is ooit aangekocht als micranthemum micranthemoides, maar ook in het aquarium zijn de blaadjes altijd zo klein gebleven...) Dit plantje was helemaal aangetast door alg, en is flink gegroeid sinds begin deze zomer emers (begon met 3 kleine stengeltjes)
Crypto 1, doet het ietsje minder dan crypto 2, die ik al heb moeten opsplitsen in een ander potje
Dit is crypto 2, erg mooie crypto vindt ikzelf, alleen geen idee wat de precieze soort is
😉