Minder fel licht aquacube

E

EliseLukas

Guest
Hallo, sinds een paar jaren heb ik een aquacube maar nu we verhuisd zijn vinden we het licht zo fel. Zijn er manieren om het te dimmen of zijn ze in verschillende sterktes te koop? Het is zulk ongezellig licht. Alvast bedankt!
 
heb je iets meer info over welke verlichting je gebruikt?

als het led is kan je waarschijnlijk een dimmer plaatsen. (tussen voeding en led)
 
Sorry voor de late reactie. Het is zo'n tl-lamp die los boven de bak staat. Ik heb zegmaar een glasplaat op mijn aquarium en daarboven is de tl-lamp. Aan de bovenkant vd tl-lamp zit een zilverkleurig kapje op de tl-lamp.
 
Je kunt natuurlijk de TL vervangen door LED verlichting. Maar realiseer je wel dat minder licht ook mindere plantengroei kan betekenen.
Ik heb een fluval edge II de bestaande led verlichting is niet voldoende. Zie mijn post in deze rubriek: Aanpassen led verlichting Fluval Edge II.Binnen de mogelijkheden van mijn aquarium de ledverlichting uitgebreid en ik zie nu wel het resultaat. Planten die mooie rode blaadjes moeten hebben krijgen dat nu ook.
Led verlichting heb je in verschillende kleuren RGB, warm wit en helder wit.
Persoonlijk denk ik dat sfeer verlichting in je aquarium niet echt werkt voor je planten. Waar je voor zou kunnen kiezen is LED te plaatsen is samenwerking met een controller laat dmv de controller de verlichting langzaam uitgaan, dus effect ondergaande en opkomende zon.
De investering is wel aanzienlijk, of je dat ervoor overhebt? Controller ca �60 en dan komt de LED verlichting er nog bij en je moet beetje handig zijn om de verlichting te installeren. Ik heb mijn set gekocht bij de www.ledstripkoning.nl
Ik weet dat er ook kant en klare sets LED verlichting te koop zijn bijv van het merk Tetra (Tetra LED Light Wave ) in verschillende wattages 5W en 8,5W. Er zullen ongetwijfeld ook andere merken zijn kwestie van Googlen.
Misschien is dat een optie, let wel wit licht blijft wit licht, voordeel led is eenvoudig te dimmen, maar dan heb je een controller nodig en ik weet niet of Tetra of andere merken dit als pakket leveren anders een losse controller aansluiten, dat laatste heb ik ook gedaan. De nieuwe LED verlichting samen met de bestaande op de controller aangesloten werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan