Minder voeren, hoe?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
645
Ik las ergens hier dat de meeste mensen hun vissen te veel- en te vaak voeren.
Maar hoe weet je dat je je vissen niet uithongerd als je minder moet voeren?

Ik heb last van kap-slakjes ( zie onderwerp bij "plagen").
Er werd gezegd minder voeren.
Maar mijn vissen eten alles binnen een minuut op.
Als ik dan minder moet gaan voeren, dan hebben de vissen toch honger?
Ik wil niet dat de vissen ziek worden of zwak, omdat ze te weinig te eten krijgen.

Als ik ze voer dan bedelen ze daar als idioten om en dat voer eten ze gelijk op.
Ik kan ze toch moeilijk uithongeren?

Dus hoe moet je minder gaan voeren als mijn vissen honger hebben en het voer snel op eten?
 
Als je zeker weet dat ze alles zo snel opeten dan zal er weinig op de bodem terechtkomen en daar kunnen de slakjes dan niet van snoepen.
 
Vissen eten altijd.
Als jij om het uur voert, gaan ze om het uur eten. Ze stoppen zelfs niet als ze op klappen staan.

Het voer komt er in het gunstigste geval weer onverteerd uit. En dat is dan voer voor slakken.

Dus je kunt best een dagje overslaan.

Alleen erg jonge vissen, die nog flink moeten groeien, hebben vaker voedsel nodig.
 
Als alles in no-time op is, dan is minder voeren naar mijn mening geen optie, zou dan voorlopig gewoon flink de slakken handmatig blijven verwijderen.
 
Ik weet niet wat je voor vissen hebt en zo..
Maar zelf voer ik vanouds 4/5 dagen per week..en niet zoveel eigenlijk.. in de vrije natuur vinden visjes toch ook niet elke dag eenzelfde hoeveelheid voeding.. 'honger hebben' is totaal wat anders dan 'verhongeren'..
Als een slakjes-overschot het probleem is..dat blijkt toch meestal het gevolg van een overschot aan voedingsstoffen, niet altijd.. maar meestal wel. Dus voer minder en/of zuig meer rest-afval op.
 

Terug
Bovenaan