Wat is er nieuw

Mini bellen co2

Smart-mart

Member
Lid geworden
14 oktober 2024
Leeftijd
67
Goede morgen , ik heb in mijn gisteren aangeplante bak zonder vissen nog heel erg kleine co2 belletjes dwarrelen als de co2 aan gaat, ze blijven dwarrelen in de stroming van het water tot de co2 uit gaat, is dat een probleem voor vissen ?

Mvg Mart. 🐠

Bijlagen

• IMG_0571.mov
    26.9 MB
Laatst bewerkt:
Goede morgen , ik heb in mijn gisteren aangeplante bak zonder vissen nog heel erg kleine co2 belletjes dwarrelen als de co2 aan gaat, ze blijven dwarrelen in de stroming van het water tot de co2 uit gaat, is dat een probleem voor vissen ?

Nee hoor, zo werkt deze diffuser eenmaal.

Belletjes zullen langzaam kleiner worden (netjes oplossen) of naar de oppervlakte ontsnappen (CO2 verlies)

Gebruik een Drop Checker, blijf deze controleren op een mooie limoen/licht-groene kleur, geel betekend veel te veel CO2 en moet aantal bpm’s worden teruggeschroefd.

Jee dat is normaal en dat lost grotendeels op als het goed werkt maar vaak hou je nog wel wat onopheloste co2 wat opstijgt naar het oppervlak.

Nee hoor, zo werkt deze diffuser eenmaal.

Belletjes zullen langzaam kleiner worden (netjes oplossen) of naar de oppervlakte ontsnappen (CO2 verlies)

Gebruik een Drop Checker, blijf deze controleren op een mooie limoen/licht-groene kleur, geel betekend veel te veel CO2 en moet aantal bpm’s worden teruggeschroefd.
Ja , ik heb een drop checker , is idd licht groen. Ik dacht nl dat die minuscule kleine bellen ( die uiteindelijk wel ontsnappen uit het water ) misschien ingeslikt worden door de visjes , maar dat dus niet zo, bedankt 🙏

Nee daar hoef je niet zo bang voor te zijn.

Mvg Mart. 🐠
Probeer je filterinlaat boven je CO2 stroom te hangen. Dat maakt de de CO2, die de neiging heeft naar boven te gaan, terug geduwd wordt in het water. Dat verlengt de opnametijd in het water.

Probeer je filterinlaat boven je CO2 stroom te hangen. Dat maakt de de CO2, die de neiging heeft naar boven te gaan, terug geduwd wordt in het water. Dat verlengt de opnametijd in het water.

filteruitlaat toch ;-)

filteruitlaat toch ;-)
't Is maar van welke kant je het ziet. We hebben het over iets in de bak, de CO2 stroom. Van daaruit gezien gaat de filterstroom in de bak om de CO2 stroom naar beneden te duwen. Maar met hetzelfde recht noem je het de filteruitlaat wanneer je uitgaat van het filter. 🙂🙂🙂 Anders gezegd; je ligt met je vrouw in bed en vraagt, "wie heeft hem...." Oeps nee, vergeet dit maar! 🙂 😉😉😉😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan