Wat is er nieuw

mini hp meter

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Berichten
261
Hallo ik heb een mini hp meter gekocht en wil
graag weten hoe je hem installeert voor gebruik.

upload_2016-12-3_17-9-7.png
 
er zitten ook 2 flesjes bij
 
Die 2 flesjes zijn ijkvloeistof om te calibreren.
Zit er verder geen handleiding bij?
 
er zit wel een handleiding bij maar dat is in het Engels en aan gezien ik niet
tot de jeugd hoor wordt het moeilijk voor mij.
 
Je moet deze denk ik calibreren met de beide flesjes. Vaak ph 4 en 7 en dan in je bak hangen. De electrode dan he😉.
Eigenlijk werkt het net zo als een ph pen denk ik.
 
Waarschijnlijk zit er ijkvloeistof bij voor Ph 7 (rose?) en ijkvloeistof voor Ph4. (groen?) Achterop het kastje staat denkelijk iets als "Ph/Set en Ph. Zet de schakelaar op Ph. Dan is het de bedoeling dat je de electrode in de vloeistof voor Ph 7 zet gewoonlijk voor een minuut of drie. Je kijkt dan op je meter, er zal achterop een schuifje zitten met de tekst HI-A/LO-A, die moet op HI-A staan, zorg ervoor dat je meter precies op 7 staat door te draaien aan het schroefje welk daar voor bedoelt is. Dan spoel je de electrode goed af met leidingwater. Zet nu het schuifje op LO-A. Je herhaald de procedure met de ijkvloeistof voor Ph 4. Ook hier zorg je ervoor dat je meter precies op 4 komt te staan. Nu zet je de knop op PH set: Je kiest nu op welk Ph gehalte je wilt dat je meter gaat testen. Die doe je door op je meter de stand in te geven, door aan een schroefje te draaien, waarop het apparaat moet gaan testen. Meestal zal dat zo ongeveer Ph. 6,9 zijn maar je kunt natuurlijk kiezen voor een andere stand. Als alles klaar is moet je de meter op Ph hebben staan en zal hij gaan werken.

Let op: Ook ik heb geen gebruiksaanwijzing voor deze meter. De aanwijzingen die ik geef zijn van toepassing op ongeveer de meeste apparaten. Hoe e.e.a. wordt aangegeven kan soms verschillen. Misschien heb je hier iets aan. Succes!
 
Ik denk gekocht bij Aliexpres en ik lees daar deze waarden om te ijken:

Includes Batteries and Calibration Solution (pH 4.003 & pH 6.864)
 
Waarschijnlijk zit er ijkvloeistof bij voor Ph 7 (rose?) en ijkvloeistof voor Ph4. (groen?) Achterop het kastje staat denkelijk iets als "Ph/Set en Ph. Zet de schakelaar op Ph. Dan is het de bedoeling dat je de electrode in de vloeistof voor Ph 7 zet gewoonlijk voor een minuut of drie. Je kijkt dan op je meter, er zal achterop een schuifje zitten met de tekst HI-A/LO-A, die moet op HI-A staan, zorg ervoor dat je meter precies op 7 staat door te draaien aan het schroefje welk daar voor bedoelt is. Dan spoel je de electrode goed af met leidingwater. Zet nu het schuifje op LO-A. Je herhaald de procedure met de ijkvloeistof voor Ph 4. Ook hier zorg je ervoor dat je meter precies op 4 komt te staan. Nu zet je de knop op PH set: Je kiest nu op welk Ph gehalte je wilt dat je meter gaat testen. Die doe je door op je meter de stand in te geven, door aan een schroefje te draaien, waarop het apparaat moet gaan testen. Meestal zal dat zo ongeveer Ph. 6,9 zijn maar je kunt natuurlijk kiezen voor een andere stand. Als alles klaar is moet je de meter op Ph hebben staan en zal hij gaan werken.

Let op: Ook ik heb geen gebruiksaanwijzing voor deze meter. De aanwijzingen die ik geef zijn van toepassing op ongeveer de meeste apparaten. Hoe e.e.a. wordt aangegeven kan soms verschillen. Misschien heb je hier iets aan. Succes!

:thumbs:
 
ja inderdaad ik heb hem van Aliexpres
er zit een geel schroevendraaier bij waar je hem mee kunt instellen.
volgens mij kom ik er nu wel uit.

maar heb nog een vraagje

Aan de electrode zit een zuignapje waarmee je hem aan het glas kunt bevestigen.
Aangezien ik alleen aan de voorkant glas heb, de rest zit een achter/zijwand in gemaakt wil ik de electrode
graag in/boven het intere filter maken want daar is ruimte en is altijd stromend
water en hij is mooi uit het zicht.
 
er zit wel een handleiding bij maar dat is in het Engels en aan gezien ik niet
tot de jeugd hoor wordt het moeilijk voor mij.


Google translate. kopieer de tekst, zet hem daar neer, krijg je het vertaald.
 
Ja heb ik ook gedaan bedankt

nog even een aanvulling voor de plaats
voor de electrode ik heb een vision 260 met binnen filter
 
stukje piepschuim, gaatje erin ter grootte van je PH pen en dan drijft hij keurig op je filter.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan