Wat is er nieuw

mini kreeft bij vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jimmydc
  • Startdatum Startdatum
J

jimmydc

Guest
hallo, ik heb sinds enkele maanden een aquarium met guppy's neonvisjes en 2 ruitenkuisers. Ik heb ook al voor de 2de keer baby visjes. Mijn dochters zouden graag een mini kreeftje hebben. Mag ik deze in mijn aquarium steken.Ik stel deze vraag liever aan kenners dan in de winkel want die verkopen graag
Met vriendelijke dank
Jimmy

Is altijd een risico om vissen met kreeftjes te houden dus eigenlijk kan je dat het beste niet doen.

Het kan maar bij bv de CPO kun je het risico lopen dat ze af en toe proberen om de vis te grijpen. Hier heeft mijn CPO destijds vanaf een stuk hout de staart van de Gup gegrepen. hangt allemaal ook af van het karakter.

Seabait zei:
Is altijd een risico om vissen met kreeftjes te houden dus eigenlijk kan je dat het beste niet doen.

Keurig in koor John 😉 :thumbs:.

@Jimmy,
Ik zag dat je twee maal een topic had aangemaakt met deze vraag en ik heb ze dus even samengevoegd. Het is handiger en overzichtelijker om een vraag in ��n topic te stellen 😉.
Je topic in Wegwijs op het forum is dus nu samengevoegd met dit topic.

zo 1 klein kreeftje bij mijn vissen steken is niet aan te raden. dan gaan we dit niet doen alvast bedankt voor jullie reactie

Er zijn ook wel leden waar het wel goed ging hoor. naast de cpo heb je ook de Dimitrus ofzo nog die maar 2,5 cm worden. je moet er dus wat geluk bij hebben.

Is niet alleen dat het kreeftje een gevaar voor de vissen kan zijn maar zijn ook gevallen dat bepaalde vissen de kreeft pakken net na een vervelling bv.

Ja de wat grotere zouden dat kunnen doen. Daar had ik nog niet bij stilgestaan John.

Heb het bij iemand gezien met een aqua60 dat de guppenvrouwen een cpo compleet uit elkaar trokken.
Daarvoor hadden ze de crs al pootloos gemaakt.

Slopers dus. Tja hier had de cpo destijds een stuk achterstaart van de Gup buit gemaakt.
Maar de Guppen kunnen er dus ook wat van begrijp ik. Persoonlijk hou ik dit soort beestjes ook liever apart hoor, net als garnalen. Pas dan weet je dat je geen gedoe zal krijgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan