Mini visjes?


L

LvdV00

Guest
Dag allemaal!

Ik woon tijdelijk (3 maanden) in Barcelona en kwam een hele mooie aquascape gallerij/winkel tegen. Nu viel me op dat de guppen daar heel erg groot waren, maar kwam ik deze ini mini visjes tegen.

Weet iemand welke visjes het zijn?
(Vergeleken met mijn vinger zie je hoe klein ze echt zijn)

IMG_8816.JPG
 
hmm en dan nog heel jong, zou kunnen misschien?
 
hier nog een foto al weet ik niet of die veel duidelijker is:p:

IMG_8815.JPG
 
er zit in sommige toch wel erg veel blauw! Wat de chinese danio minder lijkt te hebben?
 
Ik keek naar het visje dat je aan wees op de eerste foto.
Ik vermoed dat er verschillende soorten visjes in die bak zitten, maar kan het niet goed zien.
Misschien even wachten op reactie van anderen die het beter weten/ kunnen zien.
 
Het zijn wel vrij duidelijk chinese danio's hoor ;)
gewoon nog jonge exemplaren.
Ze kweken heel makkelijk dus het lijkt me logisch ook .
 
er zit in sommige toch wel erg veel blauw! Wat de chinese danio minder lijkt te hebben?

Dit zijn duidelijk Chinese danio's

Als ze iets jonger zijn zit er nog geen rood in de vinnen maar hebben ze wel een blauw streepje.

Lang geleden toen Neontetra's 250 Gulden per paar kosten, waren er oplichters die jongen van de toen al makkelijk kweekbare Chinese danio als jonge Neontetra's verkochten. Zodra het bedrog uitkwam waren de verkopers al met de noorderzon vertrokken. ;)
 
Is die winkel toevallig aqa espais?
Ik ben vaak on Barcelona voor familiebezoek (ik ben daar namelijk geboren en opgegroeid) en ik weet dat aqa espais bij je beschrijving (aquascaping galerij/winkel) past.

Het zijn trouwens inderdaad Chinese danio's, ook al lijken ze op neon tetra's. Ze worden in Spanje niet voor niks "Neon chino" (Chinese neon) genoemd.
 
Eind jaren 30 toen men nog dagen door het oerwoud moest reizen om ze te vangen omdat ze niet gekweekt werden. Opslag en transport ging erg moeizaam, men had de middelen en kennis niet om dit goed te organiseren en er vielen vele doden onder de visjes. Die paar die uiteindelijk in de handel kwamen waren daardoor hartstikke duur en alleen betaalbaar voor de rijken. 250 gulden was veel meer dan een gemiddeld maandloon.
.
 
Laatst bewerkt:
Is die winkel toevallig aqa espais?
Ik ben vaak on Barcelona voor familiebezoek (ik ben daar namelijk geboren en opgegroeid) en ik weet dat aqa espais bij je beschrijving (aquascaping galerij/winkel) past.

Het zijn trouwens inderdaad Chinese danio's, ook al lijken ze op neon tetra's. Ze worden in Spanje niet voor niks "Neon chino" (Chinese neon) genoemd.

Nee dit is niet de winkel die ik bedoelde! Zal als ik er weer langs kom even op de naam letten :p
Het is meer richting plaza universitat in ieder geval!
 
Eind jaren 30 toen men nog dagen door het oerwoud moest reizen om ze te vangen omdat ze niet gekweekt werden. Opslag en transport ging erg moeizaam, men had de middelen en kennis niet om dit goed te organiseren en er vielen vele doden onder de visjes. Die paar die uiteindelijk in de handel kwamen waren daardoor hartstikke duur en alleen betaalbaar voor de rijken. 250 gulden was veel meer dan een gemiddeld maandloon.
.
Dat is veel geld voor een paar visjes:eek:
 
In Spanje vinden ze je al snel een kapitalist als je visjes in een aquarium houdt :)

Leuk om te zien dat er wel degelijk winkels voor de liefhebber zijn!
 
In Spanje vinden ze je al snel een kapitalist als je visjes in een aquarium houdt :)

Leuk om te zien dat er wel degelijk winkels voor de liefhebber zijn!

En best veel eigenlijk!
Heb er in de omgeving waar ik tijdelijk woon zoiezo al 3 gezien, en ik moet zeggen dat het meeste er erg goed uitziet! en die waar ik het over had heeft dus ook een soort "gallerij" met prachtige aquascapes!

De zaken zijn veel tropisch maar ook bij de meeste een groot zout gedeelte!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is veel geld voor een paar visjes:eek:
Als je kijkt naar alle moeite die er voor werd gedaan en er weinig levend in Europa aankwamen (transport ging per boot). En het aanbod dus erg klein was, is de prijs heel goed te begrijpen.

Pas in de jaren 50 toen transport per vliegtuig mogelijk was en het houden van visjes makkelijker. Daalden de prijzen snel.
 

Terug
Bovenaan