Mislukt of nog geduld?


Angelo26

Member
Lid geworden
17 oktober 2008
Berichten
17
Locatie
Sint-Willebrord
Hoi allemaal , afgelopen vrijdag hebben mijn corydoras weer eitjes gelegt. Deze gelijk uit de bak gehaald en appart gezet met een catappablad en bruissteentje , maar nu dus 6 dagen verder en zie nog steeds niets gebeuren.

Is de 2e keer dat ik het probeer en 1e keer is ook mislukt maar had toen ook geen bruissteentje erbij gedaan.

Zal een foto bijvoegen , misschien iemand die me kan vertellen of ze geschimmeld zijn of dat ik nog beter kan wachten? Temperatuur is minstens 20graden geweest altijd.
 

Bijlagen

  • 20220113_095047.jpg
    20220113_095047.jpg
    146.4 KB · Weergaven: 112
  • 20220113_095036.jpg
    20220113_095036.jpg
    159.3 KB · Weergaven: 108
Ik zou afwachten hier duurde het 6 dagen op 24 graden de eitjes worden wat bruiner als het goed is
 
20 graden is ook niet erg warm en daardoor zal het inderdaad wat langer duren.
 
De eitjes zijn inderdaad aan het uitkomen nu gelukkig , hoe kan ik het beste de babys in een zuiver bakje overzetten? Heb ergens gelezen met een plastic buisje opzuigen maar krijg die niet gevonden zo'n buisje
 
De eitjes zijn inderdaad aan het uitkomen nu gelukkig , hoe kan ik het beste de babys in een zuiver bakje overzetten? Heb ergens gelezen met een plastic buisje opzuigen maar krijg die niet gevonden zo'n buisje

Doorzichtig CO2 slangetje of je koopt of bietst of steelt een stukje 9mm als die andere te dun is :D
 
Ik weet niet in wat voor bakje ze zitten maar kun je daar niet wat water afzuigen en verversen?
 
Ik weet niet in wat voor bakje ze zitten maar kun je daar niet wat water afzuigen en verversen?
Dat is ook een optie idd , wil even kijken waar ik iets van een spuit kan vinden om eventueel de bodem wat te stofzuigen van dat bakje. Nu zwemmen er baby's tussen nog niet uitgekomen eitjes vandaar dat ik dacht om de uitgekomen babys over te zetten naar een ander klein bakje om ze gescheiden te houden van de eitjes
 
Dat is ook een optie idd , wil even kijken waar ik iets van een spuit kan vinden om eventueel de bodem wat te stofzuigen van dat bakje. Nu zwemmen er baby's tussen nog niet uitgekomen eitjes vandaar dat ik dacht om de uitgekomen babys over te zetten naar een ander klein bakje om ze gescheiden te houden van de eitjes

Ook die is te koop voor weinig

Het heet de lammeren sonde en is een spuit met een stukje slang
Inhoud is geloof ik 300 ml

 
Of een lang rietje, mocht je die in huis hebben. Deze om de baby's te verplaatsen. Wel op tijd stoppen en niet inslikken :D
En een spuitje, die ik bij plantenvoeding had gekregen, gebruik ik om het vuil op te zuigen.
Het vuile water gooide ik eerst in een ander plastic bakje om er zeker van te zijn dat er geen baby's bij zitten.
 
Ik denk dat je met wat voorzichtigheid de bodem ook wel kan bijzuigen met een stukje lucht of co2 slang.
 
Ik zou ze laten zitten en het vuil beetje wegzuigen met inderdaad een rietje of luchtslangetje ik hang ze de 1e week in een bamibak in het aquarium en daar zuig ik het vieze deel uit werkt hier prima
 
Koop een pipet.

bijvoorbeeld

 
Koop een pipet.

bijvoorbeeld


Ja zon voederpipet gebruik ik ook, en van die kunststof 3ml pipetjes. Bij mij zitten ze in een curver bakje. Een roeren, afgieten in een ander bakje wat pas ná inspectie de gootsyeen ingast, en vers water erbij. En dan na een week bij mij in een garnalennetje met een plastic dekselrje als vloer, zodat het voer lang genoeg blijft liggen. Succes!
 
Doe vooral niet te ingewikkeld dat is niet nodig
 
Gaat tot nu toe nog allemaal goed , zwemmen er meerdere vrolijk rond maar ook paar uitgevallen.

Degene die de babys ook in een appart bakje laten opgroeien hoe doen die dat met temperatuur? Hier is het 20 graden in huis , is dat misschien te koud? Een staafverwarming past natuurlijk niet in dat laagje water dus ben benieuwd hoe jullie dat doen
 
Kan het bakje niet in je aquarium drijven voor de temperatuur?

Dit is een goede tip.
Past dat niet, kun je ook een emmer pakken met water erin en daar de staafverwarming inhangen en dan het bakje daarin laten drijven. Sommige zetten het bakje ook wel op de lichtbalk, deze geeft ook wel wat warmte af.
Hier op het forum staan een hoop kweekverslagen of topics over hoe anderen dit met eitjes gedaan hebben en het warm houden ervan, ik zou het even opzoeken ;)
 
Gaat tot nu toe nog allemaal goed , zwemmen er meerdere vrolijk rond maar ook paar uitgevallen.

Degene die de babys ook in een appart bakje laten opgroeien hoe doen die dat met temperatuur? Hier is het 20 graden in huis , is dat misschien te koud? Een staafverwarming past natuurlijk niet in dat laagje water dus ben benieuwd hoe jullie dat doen

Eerder (met wel iets van een constructie met binddrad en wasknijpers) in de bak gehangen.
Nu de laatste keer in een garnalennetje met zuignappen, plastic dekseltje op de bodem omdat het voer andets wegstroomt. Ging ook goed. Evengoed wel water verversen ergo erdoorheen gieten, kan goor worden.
Ze zijn nu na 4 weken losgelaten.

20220102_140423.jpg
 
Ik gebruik een breeder box met 2 zuignappen. Deze hang ik in het aquarium dichtbij de filter, zodat er water door de bak heen stroomt. Het overtollige voer haal ik ook weg met een pipet. Gaat bij mij eigenlijk altijd goed. Blijf het fascinerende vissen vinden en super cool om naar te kijken!
 

Terug
Bovenaan