Wat is er nieuw

Misschien dwerg tanganyika cichliden aquarium?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anders
  • Startdatum Startdatum
A

Anders

Guest
Hallo allemaal. Nu ben ik al heel lang geïnteresseerd in een hillstream en in een malawi of tanganyika cichliden aquarium.
En heb nu weer mijn moeder zover gekregen dat er weer een aquariumpje bij mag, er staat nu een bak waar nu 5 hejuta beani's in worden opgekweekt. Ik denk dat ze over een week of 2 wel groot genoeg zijn voor mijn roofvissen aquarium om niet opgegeten te worden door de leopardos en dan zou er dus een bak van 60x30x40 (gok ik, check het morgen ff na schooltijd) vrij zijn.

Nou zou ik hier een dwerg tanganyika cichliden aquarium van willen maken.
Ik had al een aantal vissen opgezocht en deze beestjes spraken mij het meeste aan.
Zou het mogelijk zijn om 2 of 3 soorten met elkaar te houden in deze relatief kleine bak? en zo ja welke soorten en in welke hoeveelheden?

-L. ocellatus
Neolamprologus signatus
Julidochromis transcriptus
Julidochromis ornatus
Altolamprologus sp. compressiceps shell
Lamprologussimilis

Hier kan je hoogstens 1 soort slakkenhuis bewoners in kwijt. zeker geen 2 of 3 verschillende soorten.

en dan eigenlijk alleen de neolamprologus simillis of multifaciatus, beginnen met 2m/4v of 2m/3v en dan heb je vanzelf een hele kolonie 🙂

Hier kan je hoogstens 1 soort slakkenhuis bewoners in kwijt. zeker geen 2 of 3 verschillende soorten.

en dan eigenlijk alleen de neolamprologus simillis of multifaciatus, beginnen met 2m/4v of 2m/3v en dan heb je vanzelf een hele kolonie 🙂

Kan je verschillende soorten niet samen houden omdat ze te territoriaal zijn(als ze een nest hebben)?
Ik zou namelijk het liefst 2x Julidochromis transcriptus en 1m/2v multis

Laatst bewerkt:
Precies dat ja.

was hier laatst iemand met 1 koppel Julidochromis in een 1meter bak.. die de hele bak incl andere bewoners op hol jaagden.

het kan wel maar niet in 60cm. alle informatie sites geven voor deze bakmaat hetzelfde advies en dat is 1 van de 2 (similis of multi)

Oke dan is dat inderdaad geen goed idee. En er zijn geen Julidochromis soorten die minder agressief zijn en wel samen met multis kunnen?

En alleen een koppel Julidochromis?

een goed koppel transcriptus of ornatus zou te doen moeten zijn met veel zichtbrekers en holletjes.

heb zelf een hele tijd met de gedachten gelopen om mn 60cm naar een tanganyika om te toveren maar na heel veel opzoek en nalees werk is het wel een erg minimale bakmaat.

Oke ik ga nog ff nadenken en mij inlezen. en dan plaats ik mss wat foto's als de bak opgestart word

Is er een regel voor het aantal slakkenhuisjes per slakkencichliden?

Laatst bewerkt:
Ik las trouwens ergens dat de cichliden in het zand happen omdat ze het niet gewend zijn en het weg willen hebben, klopt dat?

Enigszins.

De schelphopen in de natuur zijn zo giga dat zand niet meer te zien is, maar degene die meer op het randje van die hopen wonen "kennen" wel zand. Ze willen alleen het territorium op hun eigen manier hebben dus gaan ze slepen met zand en soms zelfs met de schelpen.

Je kan ook gewoon een laag schelpen nemen zonder bodembedekking, de vissen missen er niks aan. Maar optisch is dat niet zo mooi.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan