mistig water in karper aquarium

R

rijkarper

Guest
nu heb ik al ongeveer een maand of langer een aquarium (heb die wel niet laten indraaien ) zitten 8 kleine karpertjes in en 1 kleine koi (ga die na de winter in de vijver uitzetten)
nu zit ik met het probleem dat ik mistig water heb en ik krijg het niet helder ook al naar aquarium winkel geweest aquabrugge genaamd ( heb daar een product meegekregen bruin achtig en stinkend moest dit aan men water toevoegen)
de eerste week had ik dit ook maar toen is het wel helder geworden maar heb dan men filter ververst(watte) en heb weer mistig water is nu al een week of 2 wie kan mij helpen . heb fotos maar weet nie hoe ik die moet posten
 
Waarschijnlijk is de bezetting(afval) te groot voor het filter.
 
Water moet je ook regelmatig verversen,he 2 x in de week 50%.
Deze zijn vervuilend.

Boven onder de aquariuM staat foto.s neem de onderste regel, en laad die.
 
het is een juwel aquarium (110l) met binnenfilter en een pomp dat 1000l/u draait men maat heeft ook juwel 190l met zelfde filter als ik wel maar 6 visjes en die heeft het niet ??
 
1000l/u zegt niets.
Meer ,hoe maak jij hem schoon? in emmer aquawater,sponsen uitknijpen.
 
volgens te dame van de aquariumwinkel mag ik nu ff niet meer aan men filter komen dus die laat ik zijn gewoon waterverversen ongeveer een 3de van mijn bak ik werk niet met sponsen onderaan de filter zit een zak keramische pijpjes daarboven zak actieve kool en daar boven watte
 
Wat heeft die actieve kool voor zin? Heb je medicijnen gebruikt dan? Nee?
Dan de kool er beter uit, en blauwe sponzen erin.
 
211964_0_82_dummyaccessories_tabproductdetails2.jpg


Heb je deze?
of deze.
855528_0_82_juwel_bioflow_filter.jpg
 
423683pieterjanv_0_82_sam_0575.jpg
 
Was deze bak ook ingedraait?
Moet best schoon kunnen met dat filter. WElke heb jij?
Heb je wel stroming van de pomp?
 
is idd medicatie ingeweest heb de bovenste filter maar zonder die sponzen erin bij mij weten is aktieve kool maar twee weken werkend en kan die erna dienen als filter materiaal
 
bak is niet ingedraaid geweest ja hoor pomp staat richting oppervlakte
 
Je zit NU op een Aquarium Forum.he.

Hier worden de bakken 3 weken ingedraait.
En kool als materiaal laten dien, kan. IK zou dat niet doen.
WEl genoeg sponzen om het biologisch goed te krijgen.

Maar,goed, is jouw bak.
 
heb in de tijd nog malawi chicliden gehad en gebruikte juist zelfde filter materiaal en daar ging het goed moet wel zeggen had daar nog lavasteentjes ook zitten in men aquarium
 
geen hulp meer ???
 
Ja,natuurlijk wel.

Als jij zorgt dat het filter goed werkt,moet het goed komen.
Siporax is biologische filtering, Sponzen zijn mechanisch.
Wat had je voor de witte? Watten willen ook vuil door laten,tenzij een dikke plak.
Zwart is ook fijn, kan ook remmen. haal die eruit.
Gaat hij harder stromen.

Doe voor de uitstroom eens een zakje, kijk of daar vuil in gaat.

Heb je er geen zuurstofplanten ,die helpen ook.
 
er zit niks van sponzen in hoe bedoel je wat had je voor die witte ??er zitten geen zwarte sponzen in
 
Klopt,je hebt een zak met kool, en kijk nou eens naar dat plaatje boven.
Wat zie je dan zitten? Blauwe sponzen.
Geen groen en geen zwart erin.
 
heb dus een biologische filter van onder keramische steentjes dan actieve kool (steentjes) daarop een dikke pak watte bovenste laag watte is vuil die eronder is proper heb geen zuurstofplanten zitten wan karper woelt die om zit wel een zuurstof pompje in men bak
 
zie geen foto staan hoor ?
 
Wil je mijn bril hebben?
Waar staan die 2 filters dan?
Ga eens terug naar boven .
Die kool houd niets vast !! Sponzen wel.
 
Klopt,je hebt een zak met kool, en kijk nou eens naar dat plaatje boven.
Wat zie je dan zitten? Blauwe sponzen.
Geen groen en geen zwart erin.

Dan krijg je goeie werking in je filter.

Zolang je die er niet in zet, blijft het dweilen met de kraan open.
 
Dit is nou net,,, Mijn fiets doet zo raar. ;(


O,zet er een nieuwe band om,hij is lek. :thumbs:

Oke.

Nou ,nog steeds niet goed. ;(


Waar is de nieuwe band dan? :rolleyes:

Er zit er toch 1 om? ;(
 
ok dus aktieve kool eruit en om blauwe sponzen gaan dan :-D
 
heb nu wel opgemerkt dat ik aanslag heb op men ruit van binnen kleine witte plekjes
 
zak met kool is er ondertussen uit zitten nu blauwe sponzen in en heb men water ververst is al veel properder hopelijk blijft het zo
 
blijft dus niet zo met andere sponzen erin is weer mistig geworden
 
Bedenk wel ,dat die vissen in de bodem rotzooien,he.

En vuile ruiten,moet JIJ schoonmaken.he.

Anders heb je bacteriebloei.
Blijven verversen.
 
rijkarper zei:
heb geen zuurstofplanten zitten wan karper woelt die om

Dat is onzin , dat gaat wel goed samen , maar je pakt het dan verkeerd aan . Ik heb de koi's ook in een aquarium gehad helemaal tussen de waterpest en hoornblad , en alle andere kouderwaterplanten zoals foteinkruid , myriophyllum . Zelfs diverse winters gekoeld in de winter naar 8 graden MET planten .

Edit : ik herinner me net dat ik ooit eens een foto geplaatst had van mijn koi's tussen de zuurstofplanten ; liggen gewoon los op de bodem, als ze zo hard wroeten had alles al lang boven gedreven . bij deze (heel de linkerkant op de foto) :

dscf1151_kopie.jpg


Een koi/karper met normaal gedrag zal gecontroleerd zijn voedsel zoeken tussen de planten zonder deze te beschadigen . Echter als er teweinig aanwezig zijn is hij verveeld en dan gaat ie de brokkentoer op .
Alle , zo denk ik er toch over .

Hoeveel voer kieper je erin , dat wil ik wel eens weten .
Ik hoop niet dat je ze met pellets en boilie achtige dingen aan het voeren bent ....
 
Een aquarium van 110l. met 9 karpers erin? Dan kan je wel over filtermateriaal gaan praten, maar daar kan geen filter tegenop hoor. Die vissen hebben VEEL te weinig ruimte waardoor je ze op jonge leeftijd al compleet verpest. Deze vissen horen heel hard te groeien, maar daar hebben ze de ruimte niet voor.
 
neen geen boilies :-D ze krijgen bloedwormen artemia en perfect pond wel de steur korrel maar ze zijn er zot op
 
volgens mij is er geen probleem in een aquarium van 110 liter om visjes van 7cm te houden de grootste is 12 cm en die gaat als het warmer is spoedig op de vijver is nu gewoon voor winter te overbruggen
 
smorgens voeder ik ze een beetj dan ga ik werken en dan s avonds als ik thuis kom krijgen ze wat meer eten maar geef iedere keer een hoeveelheid dat ze binnen de 5 min kunnen opeten
 
oja mss weet ik niet veel over aquarium maar kan wel zien als een karper gezond is of niet of verpest zoals je zei de vissen groeien idd goed en hard maar ze hebben nog plaats genoeg ze vertonen geen tekens van stres of zwakte of misvorming ze zwemmen altijd actief door de bak en met hun rugvin hoog eten goed en zijn mooi van kleur
 
Jones bedoeld een vis die in een te kleine bak zit. Gaat van binnen vergroeien. Het lichaam stopt met groeien omdat de bak te klein is maar van binnen groeien de organen door. Dan krijg je een vis die er van buiten goed uitziet (met vaak wel te grote ogen naar verhouding tot het lichaam). Maar van binnen ziet alles er vergroeit uit. Dit is vaak bewezen bij sectie's
 
Terug
Bovenaan