Wat is er nieuw

Mn weeraal lijkt vol te zitten met eieren die die niet kwijtraakt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loaches
  • Startdatum Startdatum
L

Loaches

Guest
Mn weeraal ligt er sinds vandaag raar bij, het lijkt alsof die vol met eieren zit, gezwollen met bolletjes achtige structuur. Ademt erg zwaar. Ook het gaatje bij de aars staat open en er lijkt iets achter te zitten..
Of zou hij te veel hebben gegeten? :O
ByeWv-_64QCGnWLFWROlCAswnk2SBwoA.jpeg

Zonde en ook niet de eerste keer met je vissen zie ik net.
Krijgen ze regelmatig rode muggenlarven van je?
Heb zelf geen ervaring met ze maar lees dat ze erg gevoelig zijn en misschien is stress een oorzaak door de nieuwe bak bv.

Is de bak al goed ingedraaid en zijn de waterwaarden ok??

Seabait zei:
Zonde en ook niet de eerste keer met je vissen zie ik net.
Krijgen ze regelmatig rode muggenlarven van je?
Heb zelf geen ervaring met ze maar lees dat ze erg gevoelig zijn en misschien is stress een oorzaak door de nieuwe bak bv.

Klopt een maand geleden was er een wimpelaal plotseling overleden ook met de buik vol eieren.
Nu is het zo dat deze soorten normaal gesproken niet voortplanten in gevangenschap. De weeralen zijn idd wat gevoeliger omdat ze geen schubben hebben, maar het zijn verder erg makkelijke dieren die zich snel aanpassen.
De grote bak staat nu ongeveer een maand, maar de filters die erop staan draaien al minstens 2 maanden. Water is kraakhelder en de waardes zijn goed, en er staat een mooie stroming (zit 8000L/U stromingspomp, op lage stand,en 1x2000 LU potfilter met uv en 1x 1000LU)
Ze krijgen elke dag rode en witte muggenlarven, daphnia en granulaat
Ze scharrelen de hele dag rond, een soort corydoras achtig en lijken het naar hun zin te hebben.
Misschien ben ik ook gewoon overbezorgd, toen ik er net wat voer in gooide begon die gelijk te vreten, misschien dat ze te veel eten en beter in een andere bak gaan..

jessicapilon zei:
Is de bak al goed ingedraaid en zijn de waterwaarden ok??
De filters draaien al twee maanden en de bak ongeveer een maand. Waterwaarden zijn helemaal goed en is ook kraakhelder en ruikt 'lekker' 😉

Het zou buikkwaterzucht kunnen zijn.

Zou kunnen, maar heeft verder geen symptomen..

Tja schubben hebben ze niet dus die kunnen niet uit gaan staan. En uitpuilende ogen komen pas in het laatste stadium.

Is de buik roodachtig?

Botia zei:
Tja schubben hebben ze niet dus die kunnen niet uit gaan staan. En uitpuilende ogen komen pas in het laatste stadium.

Is de buik roodachtig?
De buik is niet rood en hij is ook niet instabiel en eet goed

Vals alarm, hij moest gewoon nodig naar het toilet, er kwam een dikke keutel uit en ineens was die weer dun en doet weer normaal. Gelukkig maar. Ze doen aan darmademhaling en laten ook regelmatig scheetjes, wellicht dat daar even iets niet soepeltjes liep, maar gelukkig weer opgelost 🙂

jessicapilon zei:
Gelukkig dat het is opgelost zeg.
Ja idd thanks! Ik ben een beetje snel overbezorgd.. Die weeralen zijn hele apparte beestjes, het is bv ook normaal als ze op de bodem liggen en hun achterwerk omhoog drijft, omdat ze hun darmen vol lucht zuigen en soms te veel lucht moet er dan weer via 'scheetjes' uit. Gister nadat de keutel eruit was kwamen er allemaal belletjes, het leek wel een luchtpompje eventjes. Daarna was die weer helemaal normaal en nu is die ook alweer druk aan het scharrelen en nogsteeds slank 🙂

Fijn dat ie alleen maar verstopt zat, al is dat ook niet fijn voor het beestje uiteraard 😉

Ik vind je foto wel wat grappigs hebben, vanwege de kikker.
Die staat echt zo op de foto van

"Kijk mij dan! Hallo! Ik kan dit horizontale standje ook wel hoor!" 😀

Sanneke80 zei:
Fijn dat ie alleen maar verstopt zat, al is dat ook niet fijn voor het beestje uiteraard 😉

Ik vind je foto wel wat grappigs hebben, vanwege de kikker.
Die staat echt zo op de foto van

"Kijk mij dan! Hallo! Ik kan dit horizontale standje ook wel hoor!" 😀

Hahaha idd!! Ik zie het nu pas hihi. Die dwergklauw kikkertjes zijn ook echt clowns . 🙂 😀

weer helemaal happy 🙂

JzPa_8i5TRHynNN34V0Evi-YHhhELMBg.jpeg

JzPa_8i5TRHynNN34V0Evi-YHhhELMBg.jpeg

Top, en ik zie een smile op zn gezicht 😉.

Hihi 🙂 op mijn gezicht ook, ben zo blij dat er niks ergs was, want hou heel veel van mn beestjes :smitten:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan