Wat is er nieuw

Moeilijk te kweken cory's

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MarlonnekeW
  • Startdatum Startdatum
M

MarlonnekeW

Guest
Ik heb een vraagje over cory's: zijn er ook soorten waarvan de kans nihil of heel erg klein is dat ze in het aquarium kweken?

Tot nu toe heb ik 2 soorten corydoras gehad, panda's en pygmaeus en allebei de soorten zijn spontaan eitjes gaan afzetten. Een behoorlijk percentage van de jongen is zonder hulp van buiten in het aquarium groot geworden. Zover ik weet heb ik niets bijzonders gedaan; gewoon normaal water ververst, dat niet afwijkt qua temperatuur. Op dit moment krijgen mijn pygmaeus voornamelijk droogvoer en geen diepvries meer (ze eten hier nauwelijks van en hebben ook geen bakgenoten, die het opeten, dus blijft er veel te veel liggen), maar ook dat maakt geen enkel verschil uit.

In mijn 80cm aquarium mis ik de cory's een beetje, maar ik durf het eigenlijk niet zo goed meer aan, omdat ik bang ben dat ik met een andere soort straks weer in dezelfde situatie zit.
 
Naar mijn weten is de Adolfoi een moeilijke soort om te kweken, onmogelijk niet natuurlijk.
Wel eens aan bijvoorbeeld een Brochis Splendens gedacht? Daar komen wel vaak "toevallig" nakomelingen van.
Aspidoras is ook een wat lastigere soort.
 
Dennis_89 zei:
pelikaan zei:
over het algemeen zijn cory's makkelijk te kweken maar je hebt zo de uitzonderingen zoals de Corydoras trillineatus (worden volgens mij ook wel corydoras julli genoemd) bijvoorbeeld.

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... illineatus

Nee, Julii is een andere soort 🙂




vind ze wel verdomd veel op elkaar lijken

maar als jij het zegt dan zal het internet wel liegen haha 😛
 
Dat komt omdat ze ok ontzettend veel op elkaar lijken... maar bij mij zijn de trilineatus altijd zwanger maar vond nooit eitjes dus die krijgen niet snel nakomelingen in aquarium. Uit mijn ervaring iig.
 
bedankt maar had het zelf al opgezocht, snap nu ook waarom ze soms door elkaar worden gehaald
 
De Julii/Trillineatus spreekt me dus erg aan, maar als ik b.v. op Planet catfish kijk, dan is de Julii inderdaad moeilijk te kweken, maar bij de Trillineatus staat dat ze alleen maar schoon water nodig hebben. Als je denkt de Julii te kopen, maar je krijgt de Trillineatus, dan zit daar dus een behoorlijk verschil in.

Misschien een beetje off-topic, maar er zijn winkels (b.v. Verduijn), die zowel de Julii als de Trillineatus verkopen. Hoe zit dat dan, is dat 2x dezelfde vis, alleen met een andere naam op het aquarium of zijn er toch verschillen, b.v. verschillende populaties van de Trillineatus?
 
Ik wil geen namen noemen maar ik heb me een paar keer een misser gekocht. Ook bij plaatsen die claimden beiden te verkopen.
 
Kijk eens 2 antwoorden hoger, daar zie je ze,allebei.

Noem maar namen ,hoor. dat mag.
 
pelikaan zei:
Dennis_89 zei:
pelikaan zei:
over het algemeen zijn cory's makkelijk te kweken maar je hebt zo de uitzonderingen zoals de Corydoras trillineatus (worden volgens mij ook wel corydoras julli genoemd) bijvoorbeeld.

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... illineatus

Nee, Julii is een andere soort 🙂




vind ze wel verdomd veel op elkaar lijken

maar als jij het zegt dan zal het internet wel liegen haha 😛

Ik heb zelf Julii's (denk ik) maar als iemand me zou zeggen, wil je wedden om � 1000,- had ik het niet gedaan.
Maar het is en blijft wel een aparte soort.
 
Julii is afgelopen jaar niet in de handel gezien. Kans dat je die kan kopen is vrijwel nihil.
Moet je voor naar Edinburgh. Daar zit een Corygoeroe die ze wel heeft en ook heeft gekweekt.
Als je er nou ��n wil hebben die lastig / niet kweekt : Schwartzi of Leucomelas.
 
Dennis_89 zei:
pelikaan zei:
Dennis_89 zei:
pelikaan zei:
over het algemeen zijn cory's makkelijk te kweken maar je hebt zo de uitzonderingen zoals de Corydoras trillineatus (worden volgens mij ook wel corydoras julli genoemd) bijvoorbeeld.

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... illineatus

Nee, Julii is een andere soort 🙂




vind ze wel verdomd veel op elkaar lijken

maar als jij het zegt dan zal het internet wel liegen haha 😛

Ik heb zelf Julii's (denk ik) maar als iemand me zou zeggen, wil je wedden om � 1000,- had ik het niet gedaan.
Maar het is en blijft wel een aparte soort.

Wedden van niet ?
 
Om een fles wijn?
 
Corydora moet ze ook bestellen. AAD.

Dus zal niet makkelijk zijn.
 
Die durf ik wel te verliezen 😉
 
Bertus zei:
Corydora moet ze ook bestellen. AAD.

Dus zal niet makkelijk zijn.

Neem maar van mij aan dat het ook hier om Trilineatus gaat !!!

Ohhh man een site die ook "haaiachtigen" verkoopt !!
 
Het is dat het morgen zondag is, anders was ik in staat om naar Verduijn te rijden en eens heel goed naar beide 'soorten' te gaan kijken of er verschillen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zij echt dezelfde vis onder twee verschillende namen verkopen. Daarvoor hebben ze een veel te goede reputatie.

De Leucomelas lijkt me misschien wel een goede optie. Deze worden niet zo heel groot; het is tenslotte maar 80cm.

Edit: voor de duidelijkheid. Ik geloof direct dat de Julii niet te koop is, dat trek ik niet in twijfel. Ik ben alleen heel erg benieuwd hoe het zit met winkels die beide soorten verkopen.
 
Ze verkopen ook twee keer C102. E�n keer als C102 Leopardus ????
 
Dat is ook een beetje vreemd, maar hierbij staat nog wel dezelfde foto.
 
Overal staan foto's (van internet) van de Julii,
 
Die eerste was een deal 😉


Maar 9/10 is geen Julii 🙂
 
Ik bedoelde meer dat ze door dezelfde foto te plaatsen, min of meer aangeven dat het om dezelfde soort gaat. Bij de Julii en de Trillineatus staan twee verschillende foto's, waardoor gesuggereerd wordt dat het om verschillende soorten gaat.
 
Je kan vast gluren bij mijn foto's Aad, al is dat niet scherp genoeg voor een zeker oordeel.
 
MarlonnekeW zei:
Ik bedoelde meer dat ze door dezelfde foto te plaatsen, min of meer aangeven dat het om dezelfde soort gaat. Bij de Julii en de Trillineatus staan twee verschillende foto's, waardoor gesuggereerd wordt dat het om verschillende soorten gaat.

Ja, en dat is heel jammer. En ze moeten er nodig mee ophouden. Zodra ze het weten is het gewoon misleiding.
 
Dennis_89 zei:
Je kan vast gluren bij mijn foto's Aad, al is dat niet scherp genoeg voor een zeker oordeel.
slecht te zien Dennis, maar ik denk Rioja uit 2009 !!!
 
AadMec zei:
Dennis_89 zei:
Je kan vast gluren bij mijn foto's Aad, al is dat niet scherp genoeg voor een zeker oordeel.
slecht te zien Dennis, maar ik denk Rioja uit 2009 !!!

Een deal is een deal 🙂
 
Stuur de flessen maar naar Schiedam.
Drink ik ook eens wat anders dan Ketel 1.
 
Ik heb net voor de lol even op de site van Ruinemans gekeken. Daar hebben ze ook beide soorten, waarbij volgens hen de Trillineatus wildvang is en de Julii niet (???).

Als iedereen nu eens de juiste info zou geven, dan zou het allemaal een stuk minder gecompliceerd worden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan