Moet achterwant bewerkt worden?


R

RonG

Guest
Forums
De titel zegt het al, ik heb een achterwand gekocht en op maat gezaagd.
Gelukkig was ik na 1 kant (de lengte kant, strook 12cm) al klaar.
Ziet er mooi uit en de breedte (was geen 80 maar 77cm) maar dat past perfect voor mijn bak.


Maar nu vraag ik me toch af moet ik de kant die je gezaagd hebt, de zijde nu behandelen of is dat niet nodig?
Waar ik het vandaan heb zijden ze dat het niet hoefde maar heb daar lichte twijfels over.
Het betreft dit stuk waarvaan ik een strook in de lengte af moest hallen, (12 x 77cm strook).

Het gezaagde gedeelte komt onder aan (dus helemaal onder water).
Moet ik die zijde behandelen met iets of is het prima zo en kan ik hem vast gaan kitten?


Product: (weet het onlogisch maar vond het wel mooi en makkelijk zo.)
https://www.aquaplantsonline.nl/ach...mline-basalt-gneiss-80b-achterwand-50-x-80-cm
 
Volgens mij hoeft dat niet. Wel goed erop letten dat je geen kieren/naden hebt waar een vis tussen kan klem komen te zitten of waar vuil zich kan ophopen.
 
Ahh mooi bedankt voor jullie reacties.
Ik was bang omdat dat de enige kant is waar niet zo'n "laagje"overheen zit/de zaagsneden onderaan zit en het misschien vol zou zuigen met het water o.i.d.

Maar dan ga ik het er maar op plakken, het past er echt precies in, denk dat ik het rechter zeikkantje ook maar doe.
Komt geen vuil of visje tussen.
 
Het is in elk geval een mooie achterwand.
 
Ja dank je wel, ben blij dat ik dat eigenlijk onlogische stuk heb gekozen.
Wat ik al zij past precies, en ben voor de zijkant ook nog een mooi stuk tegen gekomen, die staat toch tegen de muur.
 

Terug
Bovenaan