Wat is er nieuw

Moeten deze opgebonden worden, of in de bodem?

VetteV8

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2017
Zoals de titel al zegt, wat moet ik hier mee?
Edit: kan titel niet wijzigen, dit moet natuurlijk zijn:
Moeten deze opgebonden....

En wat voor plant is dit?
Bedoeld voor een Discus bak, dus hogere temperaturen.
Dank
Cor

IMG_4959_zpsfc565da3.jpg

Nog eens, dichterbij

IMG_4960_zpsihhg5xqc.jpg

Zo te zien is dit een Javavaren, deze kan het best worden opgebonden op hout of steen, in de grond kan ook maar word geadviseerd om de wortelstok een klein stukje boven de grond te houden. i.v.m. mogelijke rotting van de wortelstok (rizoom).

P.s. je topic titel is aangepast.

Dank voor de correctie van de topic titel Ton...

Ik weet niet zoveel van planten, maar Java varen?? Dacht het niet, die heb ik ook, en daarbij krijg je kleine , nieuwe plantjes bv aan de punt van een blad, compleet met "lucht"wortels, toch?
En Java varen is toch veel harder en grover van structuur?
Cor

Is de rhizoom van varens niet veel bruiner? De bladstand, rhizoom en wortels doen me sterk aan een anubias soort denken. Alleen de bladeren zijn wel erg uitgerekt.

Op dezelfde pagina waarnaar de link van Ton verwees, staat onderaan rechts de Anubias Barteri, en ik denk dat het zoiets is, al is de bladvorm ook niet helemaal wat op mijn foto's staat.
Maar de grote wortelstok en vele wortels lijken er wel op
En Xfixit, wat is de "rhizoom" ?
Cor

De wortelstok wordt officieel een rhizoom genoemd. Iets met ons plantofielen die Latijns denken te kunnen 😛 dat krijg je na 12 jaar plantenkennis op school denk ik.

Die wortelstok moet je dus ook bij de anubias liever niet onder de grond stoppen. het plantje kan opgebonden worden of in de grond geplant worden, mits niet te diep.

Dit geldt overigens voor alle rhizoomplanten zoals anubias, varens en ook lotussen (knolletjes niet onderstoppen), zelfs degene die gewoon in de tuin staan zoals de geranium:thumbs:

Dank voor de info, en idd, de bladlengte is wel erg groot, vergeleken met de link van hobbykwekers.
En nu ik het hele onderwerp nogmaals lees, zie ik dat Ton in zijn eerste antwoord al heeft aangegeven wat de rhizoom betekent; ik zal proberen voortaan beter te lezen Ton 😳
Maar hoe dan ook, het is nu wel duidelijk wat ik met dit plantje aan moet, wat betreft de 'rhizoom' 😉

Cor

Volgens mij is het Anubia en die moet je niet met de wortelstok in je bodem zetten.

Ik denk dat het de Anubias Congensis is.
Ik heb ze gewoon met een paar wortels in de grond gezeg, hij is dus niet eens in de grond, maar verankerd met zijn wortels zegmaar. De wortelstok zelf zit bij mij zo'n 4 cm boven het grind, en de garnalen en slakken kunnen zo lekker tussen de wortels door kruipen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan