Moeten jonge garnalen ook op kleur komen?


Ludger

Well-known member
Lid geworden
20 april 2010
Berichten
8,395
Locatie
Heerenveen
Website
www.voervoorvis.nl
Omdat 90% van mijn vuurgarnalen helemaal niet rood waren heb ik een apart bakje opgezet waar ik rode garnalen inzet om hopelijk zo weer een rode populatie te kunnen kweken.

Alleen uit die rode garnalen komen ook weer bleke garnalen, moeten die jonge garnalen eerst op kleur komen of blijven ze zo bleek?
 
Jonge vuurtjes zijn in het begin inderdaad nog kleurloos.

Bedoel je verder met "helemaal niet" rood dat er ook geen enkel rood in zat, of dat ze niet zo rood waren als je van vuurtjes verwacht?

~ Ivo
 
Ze worden bleek geboren ja, maar kunnen de kleur wel ontwikkelen ondanks de ouders niet mooi rood zijn.
De kleur van de ouders is niet echt zo bepalend dus. Zal wel met de genen en erfelijkheid te maken hebben denk ik.
Dus wellicht kleuren ze toch nog na 1 a 1,5 week wat rood.
 
Je kunt het inderdaad even aankijken.
Wel zou het me totaal niet verbazen als met 90% bleke garnalen (zeg maar voor gemak wildkleur) en 10% echte vuurtjes er steeds minder rood 'in de genen' zal zitten en deze populatie uiteindelijk geheel kleurloos wordt.

~ Ivo
 
Bedankt voor de reacties. Ik kijk wel even welke kant het opgaat.

Mascha&Ivo zei:
Je kunt het inderdaad even aankijken.
Wel zou het me totaal niet verbazen als met 90% bleke garnalen (zeg maar voor gemak wildkleur) en 10% echte vuurtjes er steeds minder rood 'in de genen' zal zitten en deze populatie uiteindelijk geheel kleurloos wordt.

~ Ivo

Daar was ik ook bang voor, daarom heb ik ook een apart bakje opgezet waar ik de rode garnalen in kan zetten.
 

Terug
Bovenaan