Mogelijk visbestand Juwel Rio 180?


miccstapel

Member
Lid geworden
29 juni 2022
Berichten
12
Leeftijd
36
Hoi forumleden,
Ik ben nieuw in aquariumland en mag over 2-3 weken vissen gaan toevoegen aan mijn Juwel Rio 180 (101x41x50cm), mits de waterwaarden goed en stabiel zijn natuurlijk. Ik gebruik het Juwel Bioflow M interne filter en voeg CO2 toe via een diffuser. Ik vind planten minstens zo leuk als vissen en garnalen, dus mijn bak staat straks redelijk vol met planten - als alles goed door blijft groeien. De planten staan in soil (Fluval Stratum) rondom enkele stukken spiderwood. Watertemperatuur ± 25 graden.

Ik zat zelf aan het volgende visbestand te denken, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en of er wellicht nog meer of andere bewoners bij kunnen!

- Diklipgoerami koppel
- Neon tetra's 15x
- Corydora sterbai 6-8x
- Otocinclus sp. 5x
- Japonica garnaal 16-20x
- Vuurgarnaal 6x
 
Japonicagarnalen staan erom bekend dat ze dwerggarnalen molesteren, niet de meest ideale combi dus.
Corydoras hebben een zandbodem nodig dus die kunnen niet in jouw bak
Otosinclussen kun je best pas na 6 maanden indraaien toevoegen want het is pure wildvang en zeer slecht op droog voer te krijgen
 
Kijk, dat is nog eens informatie waar ik wat aan heb. Dank je wel. Zijn er nog andere bodemvissen die goed naast de otocinclus kunnen?

Ik vind pauwooggrondels ook prachtig. Ik ben niet per se op zoek naar veel nakomelingen, zou ik dan een groepje vrouwtjes kunnen houden? Past dit in mijn visbestand / aquarium?
 

Terug
Bovenaan