Molly balloon vis


K

Kaya

Guest
Hoi 1 van mijn Molly balloon vissen heeft laatst babys gegeven en nu zit ze alleen maar aan het wateroppervlakte, ze wilt ook niet echt meer eten weet iemand waarom? En wat kan ik het beste doen met de babys want het zijn er veel te veel.



Alvast bedankt!
 
Misschien even een foto plaatsen van een totaaltje van de bak en de vis, heb je voldoende drijfplanten en verstopplekjes, dus grote planten in de bak?
 
Misschien wordt een deel nog opgegeten maar dat hangt mede af van de inrichting en de medebewoners. Dit grote aantal is voor mij dan ook de reden om geen levendbarenden te nemen.
 
Wat is de temperatuur, hoe is de stroming en wanneer heb je voor het laatst een waterwissel gedaan en hoeveel was dit?
Het kan ook simpelweg een zuurstoftekort zijn of is dit echt de enige vis die zich veel aan het oppervlakte bevindt?
 
Dit is de bak met de 2 volwassen vissen. Dat kleine bakje daar in zit de baby vissen die we hebben kunnen vangen. De persoon waar we de vissen vandaan hebben gehaald die zei dat we zo bakje moesten gebruiken voor de babys. Sorry als dit fout is haha we hebben sinds vrijdag pas vissen dus we proberen heel veel ons best om het goed te doen.
 

Bijlagen

  • 09504C73-EB7F-4D9D-8B59-1B3CF6013DAC.jpeg
    09504C73-EB7F-4D9D-8B59-1B3CF6013DAC.jpeg
    126.7 KB · Weergaven: 170
  • 3154E76A-32A7-4BC8-8D0D-E923EA39E886.jpeg
    3154E76A-32A7-4BC8-8D0D-E923EA39E886.jpeg
    123 KB · Weergaven: 193
  • 26496D95-3141-4026-8093-968DB913AB37.jpeg
    26496D95-3141-4026-8093-968DB913AB37.jpeg
    182.3 KB · Weergaven: 195
Wat is de temperatuur, hoe is de stroming en wanneer heb je voor het laatst een waterwissel gedaan en hoeveel was dit?
Het kan ook simpelweg een zuurstoftekort zijn of is dit echt de enige vis die zich veel aan het oppervlakte bevindt?

De temperatuur is 26 graden, de stroming is goed en de persoon waarvan we de vissen hadden gekocht zei dat het verversen van het water nog niet nodig was. En het is de enige vis die het steeds doet.
 
we hebben sinds vrijdag pas vissen dus we proberen heel veel ons best om het goed te doen.
Alle respect dat je het goed wil doen en je daarom ook hebt aangemeld,maar moet ik dit vertalen in, dat je de bak ook sinds kort hebt?, zo ja hoe lang heeft deze zonder vissen gedraaid?
 
Alle respect dat je het goed wil doen en je daarom ook hebt aangemeld,maar moet ik dit vertalen in, dat je de bak ook sinds kort hebt?, zo ja hoe lang heeft deze zonder vissen gedraaid?

Ja klopt, een week.
 
"Maar" 1 week. Ik denk dst de nitrietpiek is begonnen. Ik zal zo snel mogelijk 60% water verversen, let hierbij wel op de temperatuur. En dit mag de komende dagen waarschijnlijl weer. Ook raad ik een druppelsetje aan voor ammoniak en nitriet. Kun je direct meten wanneer het over is.
 
"Maar" 1 week. Ik denk dst de nitrietpiek is begonnen. Ik zal zo snel mogelijk 60% water verversen, let hierbij wel op de temperatuur. En dit mag de komende dagen waarschijnlijl weer. Ook raad ik een druppelsetje aan voor ammoniak en nitriet. Kun je direct meten wanneer het over is.

Oke bedankt!;)
 

Terug
Bovenaan