Molly met een buikje


Kellogs

Member
Lid geworden
6 maart 2022
Berichten
5
Leeftijd
25
Heey hoi,
Sinds een paar maanden hebben wij ons eerste aquarium staan! We zijn begonnen met wat mollys en tetras. Nu viel de buik van deze Molly opeens op. Die is behoorlijk gegroeid! Klopt het dat ze misschien zwanger is of is het misschien toch de vis die "volwassen" vormen heeft gekregen.

mocht ze wel zwanger zijn, heeft iemand hier nog tips voor wat we bijvoorbeeld moeten doen?
Snapchat-1835268282.jpg
Snapchat-1673253689.jpg
 
Niks aan doen mensen grijpen veel teveel in, gewoon mama laten zwemmen waar ze zwemt en vooral NIET in zijn drijvend hangbakje doen want die zijn uitermate stressvol voor mama's omdat ze nergens kunnen schuilen, wat je wel kan doen is drijfplanten toevoegen zodat mama straks een veilige plek heeft om te werpen
 
Ik vind die kweek bakjes ook erg zielig. Zou zelf ook niet opeens opgesloten willen worden. We zullen van de week even kijken naar drijfplanten dankjewel voor de tip! Ik denk dat we inderdaad binnenkort kleintjes kunnen verwachten.
 
wat toevallig! Wij hebben net een weekje ons aquarium en hebben guppen en 3 black mollys waarvan 1 dezelfde als jou en nu door jou topic weet ik zeker dat ze ook jongen draagt. Ze ziet er bijna het zelfde uit! Ben benieuwdd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ER ZWEMT EEN BABY! Gisteren leek haar buik al een stuk kleiner. Nu word ze continu lastig gevallen door de mannelijke molly, al een paar dagen. Ik gok dus dat het meeste al is opgegeten (natuur) we hebben inderdaad alles afgezocht naar drijfplanten, het blijkt nu niet het seizoen te zijn dus na wat geluk maar kunstmatige gevonden. Maar vermoedens bevestigd er zwemt 1 kleintje rond tot nu toe šŸ„°
 

Bijlagen

  • Snapchat-1217881822.mp4
    8.5 MB
na precies! Daar waten we erg bang voor. Maar 3 is nog te doen. Kijkrn hoeveel er morgen zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan