Wat is er nieuw

Molly vrouw jaagt man weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pipopepi
  • Startdatum Startdatum
P

Pipopepi

Guest
Hallo,

Ik heb in een 80 cm bak momenteel 3 molly's, 2 vrouw en 1 man, en daarbij 4 gupjes (1 man 3 vrouw). E�n van de molly's zit vanaf dat ik de molly's heb (nu een weekje) heel specifiek het mannetje op te jagen: zodra ze hem in het vizier krijgt, vliegt ze erop af om hem door de bak te jagen. De rest van de vissen laat ze helemaal met rust en met de andere molly vrouw is ze dikke vriendjes. Het mannetje verstopt zich inmiddels voor haar, hij is af en toe bijna onvindbaar en ik vind hem ook niet meer zo mooi van kleur (het zijn dalmati�rs en het wit wordt nu grijziger lijkt wel). Ik vind het zielig! Enig idee wat ik kan doen behalve de man herplaatsen ofzo?

Wat is je planten bestand? veel schuilmogenlijkheid?
Anders uitvangen.

Ja, veel planten, stenen en kienhout waar meneer in kan schuilen. Mevrouw domineert het 'open water'.

Heeft het molly vrouwtje een andere kleur? Ik heb platy's in verschillende kleuren en mij valt het op dat ze alleen maar met hun eigen kleur optrekken. Ze vallen zelfs de andere kleuren aan. Het mannetje van de ene kleur was daardoor heel erg agressief naar het hoogzwangere vrouwtje van de andere kleur vooral nadat zijn eigen vrouwtje dood ging. Het was zo erg dat ik het mannetje weg heb moeten doen. Het lijkt wel of ze de andere kleur niet herkennen als eigen soort. Dit zou misschien ook zo bij je molly's kunnen zijn.

Nee, ze hebben allebei dezelfde kleur (dalmatier) en ze komen allebei uit dezelfde bak van de dierenwinkel. De andere molly vrouw is zwart en die laat ze met rust...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan