Wat is er nieuw

Molly's schrikken van vreemde mensen

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Omdat ik een aantal aquariumzaken op marktplaats had staan had ik de laatste tijd nogal eens een aquariaan over de vloer en wat doen aquarianen? Die steken gelijk hun neus voor de bak en toen begon me op te vallen dat mijn molly's het verschil zien tussen mijn neus en die van mijn gezin en de neus van een vreemde. Bij mij komen ze allemaal bovenin zwemmen want jippie VOER, bij de gezinsleden gaan ze gewoon hun gangetje maar bij de vreemde mensen schieten ze steeds het groen in. Is dit toeval of herkennen ze "eigen volk". Is dit bij andere molly houders ook wel eens opgevallen?

Misschien waren de vreemde aquarianen wat lomper met het benaderen van het aquarium, en vertoonden de Molly's daarom dat gedrag.

Bij mijn kippen zie ik wel altijd dat ze terughoudender zijn als er mensen in de tuin zijn die ze niet kennen. Maar bij mijn vissen merk ik niets.

We hebben een vijver met goudvissen en vier katten. Onze katten kunnen alleen in de tuindus als ze buiten zijn zitten ze vaak bij de vijver en drinken eruit. Drie van mijn katten kijken niet naar de vissen om maar nummer vier vangt ze en eet ze ook op. Deze kat is als enige wit en de goudvissen herkennen hem. Als de katten uit de vijver drinken hangen ze zo ongeveer aan hun tong behalve bij de witte, als hij in de buurt van de vijver komt dan zie je ineens geen vis meer, allemaal onder het groen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan